Het Kringloop topic

‘Tijdens corona bleek hij toch rare ideeën te hebben en heb ik m maar van de muur getrokken…’

Ik wil graag een marktplaats advertentie van deze poster haha

7 likes

Miss heeft hij hem zelf wel heen gebracht.

2 likes

Of zijn ex?

Ik vind de hele opstelling met die drie solar kaarsjes ervoor ook net alsof het een soort nagedachtenis tafeltje is waar je in zijn rouwboekje wat kan schrijven :sweat_smile:

11 likes

Hahahahaaha

Heb je dit nog geprobeerd? Wat voor apparaat heb je?
Ik hen ook veel tweedehands of oude jassen die een stoombeurt kunnen gebruiken. Heb zelfs sommige zaken op delicate wasprogramma gewassen, ging qua stof ok, maar niet qua geur :smile:
De meeste thuis stoomapparaten hebben best lage stoomkracht, helemaal van die handzame apparaten, maar overweeg het toch.

1 like

Nee nog niet geprobeerd! Te lui geweest :joy:

Deze heb ik:

Philips STE3170/80 Stand Steamer 3000

Je kunt ook nog iets van een geurtje toevoegen (zie ik nu net pas)

Had deze week een herschel regenjas gekocht en die heeft ook die vreselijke geur en die mag je gewoon niet wassen? En ook niet naar de stomerij. Dus geen idee wat ik daar mee ga doen.

2 likes
6 likes

Vond vandaag een romertopf in de kringloop voor 5(!) euro.
Was hier precies naar op zoek om brood te bakken in de oven zonder Dutch oven, echt toppp

Heeft ook hele schattige figuurtjes erop

54 likes

10 likes

Leuk! Het lijkt net of Sint heel sip is, maar dat is zijn neus :joy:

15 likes

Hahaha ja hij kijkt een beetje raar maargoed :sweat_smile:

6 likes

Alvast voor volgend jaar herfst;

Glazen pot waar ik dit van heb gemaakt:

16 likes

Vrij goed gescoord weer:

Vintage lammy jas voor € 16,90

Osram Theratherm infraroodlamp voor € 6. Wordt regelmatig voor € 50 en meer verkocht.

En in de outlet (3 euro per kilo kleding) een zijden jurkje van Patrizia Pepe:

Kostte € 0,45 :dizzy_face:

66 likes

Hele mooie aankopen hierboven.

Ik heb een bijzettafeltje met opbergruimte gescoord. Blauw is alleen niet mijn kleur (ik zeg altijd blauw is geen kleur :joy:), dus ik ga het nog lakken. Twijfel tussen wit en donkerroze. Kostte 7,50

En nog dit hele basic tapijt. De rest van mn interieur wil ik wat meer kleur dus dan vind ik dit wel passend. Leuke aan dit tapijt is dat het gemaakt is van resten door mensen met een beperking. Was 35 euro. Kleur is wat lichter in het echt.

Verder nog wat kleding gescoord en een puzzel van Djeco voor 50 cent. Ik ben suuuuper blij met mn aankopen.

18 likes

In 1 vondst :scream: en kringloop erna ook nog Zomertijd.

24 likes

Die jurk​:heart::heart::heart::heart:

4 likes

Denk dat het in dit topic het beste past:

Op (Amerikaanse) social media zie ik de laatste weken een trend; mensen stappen massaal van streamingdiensten af en gaan weer voor series en films op dvd en zelfs VHS. Mensen doen het om geld te besparen aangezien het hebben van verschillende streamingdiensten best kan aantikken, maar ook om keuzestress te vermijden. Niet doelloos door Netflix bladeren tot je iets gevonden hebt, maar gewoon een DVD’tje opzetten.

De DVD’s worden gekocht in kringloopwinkels, yard sales etc om geld te besparen, en soms komen mensen dan hele goede deals tegen (bijvoorbeeld een heel seizoen van een serie voor 1 dollar).

Ik vind het een grappige ontwikkeling. Ergens snap ik de beweging wel en verlang ik soms terug naar de tijd dat DVD’s de norm waren.

Aan de andere kant staat het hebben van veel DVD’s mij tegen, want je moet het wel allemaal kwijt kunnen. En ik vind het eigenlijk wel makkelijk om series en films makkelijk te kunnen kijken op verschillende apparaten, zonder gedoe met een DVD-speler, krassen op discs, etc.

Ik heb de laatste jaren enkele keren een DVD tweedehands gekocht, dat ging dan altijd om films die ik of mijn kind wilden zien en die niet op streamingdiensten te zien waren.
Kopen jullie nog weleens DVD’s bij de kringloop?

22 likes

Ah, ik vind dit een hele charmante ontwikkeling! Zou zelf niet zo snel overgaan naar DVD’s enzo, inderdaad vanwege de ruimte. Ik koop wel CD’s, omdat ik nog een CD speler in mijn auto heb en het ook heel rustig vind om die gewoon af te luisteren in plaats van de keuzestress op Spotify!

7 likes

Love this <3

Heb dit gesprek ook veel thuis… je kan zoveel kijken dat je ook niet meer weet wat precies? plus heel veel begint op elkaar te lijken en/of verhaarlijnen die gehaast worden.

Als je lid bent van de bibliotheek, daar heb je ook veel dvd’s te huur. Dat is ook een optie. En ruilen met anderen, misschien dat er met de tijd ook dvdhuisjes naast de boekenhuisjes komen op straat :smiley:

2 likes

Ah ja, CD’s zijn ook goed om te benoemen! Ik luister thuis Spotify (gratis, ik vind de reclame niet erg) en koop nog ongeveer eens in het jaar of zo een CD. Inderdaad ook vanwege de CD-speler in de auto.

@Zoekend Haha dat zou ik serieus leuk vinden, mini-biebs met DVD’s er in.

4 likes