Het leed dat deelnemen in het verkeer heet

Voor alle verkeersergernissen!

  • Als ik netjes ruimte laat om te voldoen aan de 2 sec afstand en mensen dat als een vrijbrief zien om hun auto in die ruimte te prakken
  • Geen richting aangeven (en dan vooral op een rotonde!)
  • Als op een eenbaansweg de limiet 80 km per uur is en je voorganger niet boven de 70 uitkomt
  • Mensen die helemaal moeilijk gaan zitten doen om welgeteld 1 auto in te kunnen halen
  • Mensen die op hun smartphone zitten en de boel ophouden bij het stoplicht en als ze er dan achter komen dat het groen is, zij nog op tijd langs het stoplicht zijn en jij het net niet redt en wéér moet wachten

Er komt vast nog wel meer in mij op.
Wat jullie?

5 likes

Bumperkleven stipt op nr 1. Maak ik altijd wel mee als ik rijd.
Snelheidsduivels in de bebouwde kom.
Maar nog een keer bumperklevers. Echt, zo irritant en ik word er zelf gespannen van.

Mijn allergrootste ergernis is dat mensen op de fiets vaak zo egoïstisch en onaardig zijn. Je wordt binnen no time uitgescholden ook al doe je eigenlijk niets fout, alleen maar omdat iedereen zelf zo snel mogelijk van a naar b wil komen. Ik snap dat niet, dat mensen zich over zulke kleine dingen zo enorm op kunnen winden. En als iemand onterecht boos op mij wordt, dan ben ik tegenwoordig direct ook woedend en dan krijg je dus een vicieuze cirkel van aso gedrag op de fiets. Dat is echt mijn allergrootste frustratie haha.

2 likes

Haha precies jouw punten! en bumperkleven…

Of de betere versie: op een rotonde knipperen naar links… Ik wéét dat je naar links gaat, je moet me zeggen wanneer je naar RECHTS gaat

edit: even rechts en links omgewisseld

1 like

Mensen die met 70km per uur gaan invoegen op de snelweg. En dan vaak ook nog niet kijken en hem er opeens tussengooien.

3 likes

Precies dit. Vind het echt fijn als ik heeel vroeg of juist heeel laat door de stad fiets en geen gezeik heb.

2 likes

Fietsleed hier:
Voetgangers die gewoon maar oversteken zonder te kijken, gewoon lekker door rood.

Fietsers die geen handen uitsteken, waardoor je bijna tegen ze op knalt als ze ineens afslaan. Of van die fietsers die al 100km voor ze gaan afslaan (zonder dat aan te geven) stoppen met trappen en er geen mogelijkheid is om ze in te halen.

Ik kan iedere morgen tig mensen aanrijden als ik me gewoon netjes aan de regels houd.

2 likes

Dat is mij geleerd tijdens rijles: voordat je de rotonde opgaat, en je wilt links/bij de derde eraf, naar links knipperen. En dan uiteraard naar rechts knipperen als je eraf gaat.

25 likes

Ik denk dat dit mijn favoriete topic gaat worden!

Als het stoplicht op groen springt en je motor net afslaat of je merkt het niet ala direct en men gelijk agressief beginnen te toeteren en als je dan ook nog eens in je binnen spiegel kijkt je ze handgebaren ziet maken. Ik steek dan altijd als ze me voorbij rijden vriendelijk mijn middelvinger op ugh.

6 likes

Mensen die te langzaam rijden in de rechter baan!!! (Waar ik woon rijden ze links, dus vandaar rechter baan . Voor in NL dus linker baan)

1 like

Vrachtwagens die andere vrachtwagens gaan inhalen.

18 likes

Jaaa ,dat vind ik ook zo raar. Waarom vraag ik me dan af? Alle vrachtwagens mogen toch niet harder dan een bepaalde snelheid of verschilt dat per vrachtwagen (geen verstand van) En het duurt altijd zo lang voordat er ingehaald is.

1 like

Ohh dit is echt mijn grootste ergernis op de snelweg. Dat de ene vrachtwagen 79 km/u rijdt en de andere 81 km/u waardoor het echt een uur duurt voordat hij er voorbij is

5 likes

Volwassenen die niet het goede voorbeeld geven aan hun kind en asociaal fietsgedrag vertonen.

INHALENDE VRACHTWAGENS, aaaargh.

Inderdaad mensen die hun knipperlicht kwijt zijn.

Auto’s die elkaar zouden moeten passeren, maar naast elkaar op de weg stil gaan staan om vervolgens de ramen open te doen en gaan lopen kwekken. En dat jij dan achter zo’n auto staat te wachten. Eh, nee? :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Het is wel zo dat je pas bij het verlaten van de rotonde richting aan moet geven volgens de regels. Ik heb wel eens een auto helemaal uit zijn plaat zien gaan toen een fietser op de rotonde bleef en dat niet aangaf. Ja dát hoeft dus niet

1 like

Ik sluit me bij de meeste dingen aan, maar wat ik ook echt vervelend vind is:

  • automobilisten die gewoon vol gas rijden bij een zebrapad en niet stoppen.
2 likes

Vrachtwagens die elkaar langzaam inhalen vind ik niet zo erg, het zijn vrachtwagens ze kunnen niet anders. Daarbij doen die mensen gewoon hun werk en brengen spullen van a naar b. Waar ik wel helemaal helemaal leip van word zijn gewone auto’s die vrachtwagens of elkaar inhalen met 110 km. Daarom haat ik tweebaans 130 wegen. Zit mezelf altijd helemaal gek te maken door al die klote imbecielen die langzaam rijden. Blijf dan rechts verdomme ik wil gewoon 130 kunnen rijden.
En verder ben ik een kamikaze fietser maar ik kan heel goed fietsen dus is geen probleem zolang ik maar niet met anderen fiets.

Een vriend van mij doet dit…maar dat is omdat hij nog niet zo goed kan rijden en een heilige schrik heeft van starten/stoppen omdat hij dan telkens een paar keer stilvalt :sweat_smile:

Mijn ergernis is het linksrijden. Blijkbaar is op een drie baans weg de meest rechter baan alleen voor vrachtwagens, zelfs wanneer er geen rijd.

Of mensen die op de meest linker baan 120 gaan rijden wanneer je 130 mag. Dan mag je er niet langs :cry:

En nog 1: mensen die denken dat ze in een vrachtwagen zitten wat betreft het maken van bochten. Blijf lekker op je eigen weghelft, dan kan ik ook gewoon doorrijden

2 likes