Het leed dat deelnemen in het verkeer heet

Sinds kort moet ik ook reizen voor mijn werk, mis echt op mijn fiets naar het werk gaan </3

• Ik rij met navigatie op telefoon (ook al weet ik gewoon de weg, maar gewoon het idee) en kan ook mijn snelheid zien. Als ik gewoon precies de toegestane snelheid rij (en dus volgens mijn auto al stukje erboven zit) al die bumperklevers :@
  • Auto’s die op een 80 weg stoppen voor fietsers die willen oversteken en ik dus vol in de rem moet.
  • Mensen die, terwijl je de vrachtwagen voor je eigenlijk wil inhalen, naast je blijven rijden en de inhaalactie niet doorzetten
  • Ritsen met files. Wat een drama en wie heeft dat ooit bedacht. Hetzelfde geldt voor een lange invoerstrook bij file, al die auto’s die zo ver mogelijk naar voren de baan op willen.

Niet helemaal het bedoelde leed, maar al die dode diertjes op de weg vind ik ook ontzettend naar. Word er zo treurig van :c Pas lag er zelfs ergens een vosje

Mijn aller ALLER grootste ergernissen is toch wel tractoren die in de spits op een 80km
N- Weg gaan rijden. Het is dan te druk om ze in te halen, waardoor er achter de tractor file ontstaat vanwege het slakkentempo

4 likes

haha ik haat het juist als mensen geen richting aangeven als ze 3 kwart rond gaan, ik wil gewoon weten waar je heen gaat, zonder knipperlicht kan ik nergens op rekenen :wink:

4 likes

Super aso vind ik ook auto’s die in de file staan /stilstaan op baan 3, naast hun is baan 4 die na 200 m stopt en dan moet je ritsen naar baan 3. Dan zie je in je zijspiegel dat ze van baan 3 naar baan 4 gaan, héél hard voorbij rijden, en zich dan op het einde weer in baan 3 proppen. Ik vraag me af of dat soort mensen nou heel tevreden zijn met zichzelf? Dat je die 200 meter opschiet? Stoere vent hoor

11 likes

Fietsers zonder licht. Die zie je vaak gewoon echt niet.
En inderdaad, richting. Mensen die van de rotonde afgaan en dan pas hun richting aangeven.

3 likes

Dat snap ik! Maar je hebt ook types die zeg maar niet op de rest van het verkeer letten op dat moment dus:
-nog ff vlak voor een auto schieten (waardoor je de rem bijna door de autobodem drukt)
-inhalen op een berg
Etc.

Moet zeggen dat toen ik op vakantie ging ik mijn hart soms moest vasthouden bij de fratsen die ik zag.

Waar ik een hekel aan heb in het verkeer, als voetganger:

Dat bij een oversteekplaats waar ik haaientanden heb en dus geen voorrang, auto’s mij toch voorlaten
Zooo irritant. Moet dan opgefokt doorlopen en zwaaien
Meestal probeer ik de bestuurder te negeren maar dat werkt niet altijd helaas

2 likes

Ik heb het idee dat fietsers pas echt goed fietsen wanneer ze een rijbewijs hebben. Als ik voor mezelf spreek kreeg ik toen pas verkeersinzicht.

25 likes

Oooo nog een ergernis. Iemand heeft voorrang, ik stop, en dan laat die persoon mij alsnóg voorgaan. Gaaaaa gewoon :skull::skull:

4 likes

Auto’s die niet naar de linkerbaan (GASSS LINKERBAAN) wijken als je wil invoegen, waardoor jij last minute als een kneus met een snelheid van 75 km/h nét achter hen moet invoegen omdat je anders al aan het einde van de invoegstrook bent

6 likes

Mensen die niet begrijpen hoe een dubbel rond punt werkt. Hoe vaak ik al niet de pas ben afgesneden door chauffeurs die het een goed idee vinden om van de binnenstrook recht het rond punt af te rijden, ongelofelijk. En dan hebben ze nog het lef om naar mij te toeteren.

Mensen die hun telefoon gebruiken in het verkeer :unamused:

9 likes

Ik vraag me altijd af, wat is effectiever / handiger / sneller / veiliger:

Zoveel mogelijk op de rechterbaan rijden tot je achter een vrachtwagen komt. Dan naar links gaan, de vrachtwagen inhalen en weer naar rechts tot je weer een andere vrachtwagen tegenkomt? Of: gewoon niet naar rechts gaan als je ziet dat er vrachtverkeer is en op de linker baan blijven zodat je niet van rechts naar links en weer terug gaat?

Als ik namelijk op de A27 rij van zeg maar Breda naar Utrecht dan is die hele weg 2-baans, waar je 130 mag en doordeweeks veel vrachtverkeer. Ik ben iemand die van links naar rechts en weer terug gaat maar mensen ergeren zich dood aan mij dat ik er dan achter zo’n vrachtwagen weer tussen schiet op de linkerbaan. Ik erger me juist dooood aan iedereen die de linkerbaan bezet houdt in een treintje dat ongeveer 110 km p/u rijdt omdat er over 350 m een vrachtwagen rechts rijdt

1 like

Het is beter om alle rijbanen te benutten, en dus heen en weer te gaan. Daarmee creëer je meer ruimte. Wat wel nadelig is, is dat je dan vaak moet afremmen omdat degene die achter jou reed je inmiddels aan het inhalen is.

Edit: dat is ook een irritatiepuntje, alhoewel ik het zelf ook doe

1 like

Dat wilde ik ook zeggen. Denk je netjes te stoppen, lopen ze niet :expressionless::expressionless::expressionless: (Op de fiets, rijd geen auto.)

En inderdaad voetgangers die nooit kijken voor ze de weg oplopen, ik snap dat niet? Luisteren ze alleen of ze auto’s horen?

Auto’s die met een noodvaart uit een zijweggetje met slecht zicht komen rijden en niet kijken of er misschien fietsers rijden op het fietspad dat ze kruisen.

Verkeerslichten waarbij zowel fietsers/voetgangers rechtdoor als autoverkeer rechtsaf zegmaar tegelijk op groen gaan heb ik ook nooit begrepen. Ik zou als ik in de auto zat daar echt goed op moeten letten.

2 likes

Snap niet waarom er geen inhaalverbod is voor vrachtwagens op bepaalde tijdstippen ofzo.

1 like

Als het bv in de ochtend druk op de weg is, en er is een stuk waar mensen moeten invoegen op de snelweg. Dan zijn er áltijd van die malloten die op het aller aller laatste moment invoegen, want dan kunnen ze nog net voor een vrachtwagen of andere auto ofzo. Maar eigenlijk gooien ze hun auto er dan gewoon tussen waar niet echt ruimte meer is, waardoor andere mensen op de rem moeten. Dit soort taferelen zie ik echt iedere dag en daar kan ik zo boos van worden.

Daarnaast heb ik ook echt een hekel aan mensen die rechts inhalen. Zo gevaarlijk is dat.

Dat is er op sommige plekken wel, staat met zo’n bordje aangegeven.

3 likes

Oh ja heb je gelijk in! Stom van me. Maar mag op meer plekken van mij :stuck_out_tongue:

Vrachtwagens die zonder schroom hun knipperlicht aanzetten en meteen naar links of rechts komen. Ik ben zo eens gespind op de snelweg omdat ik zo hard moest remmen om niet geplet te worden tegen de vangrail. Gelukkig reed er toen niemand op beide rijstroken achter de vrachtwagen.

Eeuwige linksplakkers. Vooral met de spits. Dan lijkt de linkerbaan altijd een grote auto-accordeon omdat er over 1 km een vrachtwagen op de rechtsbaan rijdt die natuurlijk ingehaald moet worden…

Daaraan gelinkt: elkaar niets gunnen. Mensen die wel naar rechts gaan worden gestraft omdat ze zich dan zich klem rijden tegen die vrachtwagen en niemand zo vriendelijk is om diegene voor te laten.

Met bumperklevers heb ik persoonlijk niet veel moeite. Ik rijd gewoon door tot ik plek heb om te schuiven. Waar ik me dan wel aan kan irriteren is als iemand bumperkleeft, je inhaald en vervolgens weer langzamer voor je gaat rijden? Soms heb ik zo dat ik een auto wel 3 á 4x inhaal (terwijl ik cruise control aan heb)? What ya doinggg?

Mobiele telefoons achter het stuur. Zo veel mensen die ineens in het midden van 2 rijstroken rijden omdat ze perse een appje naar Truus moeten sturen.

Mensen die perse in het begin van in invoegstrook willen invoegen met 60 km/h. Er zijn zelfs een aantal aardapels die ook nog eens remmen om achter een vrachtwagen uit te komen (terwijl de invoegstrook nog 200m lang is). Mijn vriend heeft vorige week een boete ontvangen (400 euro - ka-ching) omdat hij iemand had ingehaald over de vluchtstrook naast de invoegstrook; diegene stond letterlijk stil op de invoegstrook :’). Mocht niet van ome agent.

Ik rijd al 5 jaar 130km per dag dus ik heb wat frustraties opgebouwd, haha.

3 likes