Het leed dat deelnemen in het verkeer heet

Dat relativeren helpt idd ook! Ik rijd al jaren 40.000 - 50.000 km per jaar en heb zo’n asociale actie echt nog NOOIT meegemaakt. Dit is wel een paar stappen erger dan asociaal.

Snap dat je mega erg bent geschrokken, maar je deed niets verkeerd en dit zal je niet snel nog een keer gebeuren!

1 like

Wat een idioot zeg. Goed dat je vandaag meteen weer even gaat rijden.
Ik had pas iemand die me in zo’n zelfde situatie links in ging halen over de soort van mini vluchtstrook (3 baans weg en het was vrachtwagen-vrachtwagen-ik en achter me ook iemand seinend met groot licht). Zo onverwacht ook, schrok me kapot. Maar jouw situatie is nog wel idioter.

Sorry dat ik dit topic van zo ver omhoog haal, maar ik erger me nu het zo vroeg donker is echt ontzettend aan fietsers zonder licht, zeker als ze ook nog eens met triomfantelijk gezicht gaan spookrijden. Wilde het iemand gaan inhalen op de fiets, zie ik op het laatste moment gewoon een fietser mij tegemoet komen zonder licht, schrok me de tering. Daarna nog 3 of 4 keer iets soortgelijks, doe gewoon je licht aan!

4 likes

Voeg daar aan toe dat ze lekker op hun telefoon zitten te appen en dus niet op de weg letten en je ontkomt maar net aan een ongeluk. Ik erger me daar ook zo onwijs aan, ik fiets om die reden ook gewoon zelf niet zonder licht (sinds ik zelf auto rijd, daarvoor maakte ik mezelf er ook schuldig aan maar weet nu wel beter).

2 likes

God ja daar kan ik ook zo slecht tegen. Zeker als het ook nog regent, dan zie je overal strooilicht en dan komt daar zo’n fietser zonder licht tussendoor gefietst :mad:

3 likes

Ja precies, als je eenmaal als automobilist ervaart hoe slecht fietsers zonder licht zichtbaar zijn doe je dat nooit meer.
Een paar weken geleden waren de batterijen van mijn lampjes wel leeg, en ik vergat iedere keer om er nieuwe in te doen (dan moest ik weer weg en wilde ik niet te laat komen dus stelde ik het weer uit) en dat vond ik zelf ook eng, het idee dat je gewoon niet te zien bent. Ik pieker er niet over om dan te gaan spookrijden of van die rare manouvres uit te halen.

1 like

Vanochtend was het ook nog erg donker en het regende dus slecht zicht en toen vloog zo’n troela ook ineens de weg over met d’r fiets. Ik zag haar op het laatste moment en kon nog net remmen, maar ze keek niet eens op?? Ze stak trouwens wel haar hand uit, maar dan check je toch even of de auto’s achter je je gezien hebben. Helemaal als je geen licht hebt. En ze had niet eens voorrang. Op zo’n moment gaat mijn hart echt tekeer. En dan ben jij als automobilist ook nog eens de sjaak als er wel iets mis gaat.

1 like

Dat is niet waar, het gaat ook vaak gepaard met mensen die de maximumsnelheid ver overschrijden en daarom vinden dat men links te langzaam rijdt. Ze proberen zich vaak dan door een te kleine opening op rechts te squeezen, wat ook vaak niet lukt. Gebeurt vooral op tweebaans snelwegen als er langzaam verkeer op rechts rijdt.
Of mensen die rechts inhalen als de snelweg in meerdere richtingen wordt gesplitst (zoals wanneer je den haag uit rijdt op de A12) en me dan passeren via de strook voor de andere richting.
Ik zie niet in waarom je mensen die 160+ km per uur willen rijden zou moeten accomoderen, dat mag immers ook niet? Evenals bumperklevers wat ze vaak doen, had laatst een kerel die het nodig vond z’n groot licht aan te doen omdat bumperkleven niet hielp, ik al harder dan de max snelheid reed en bezig was in te halen, maar dat duurde hem te lang met de snelheid waarmee hij over de weg wilde blazen.

2 likes

Amen. Ik sorteer vaak vast voor op de linkerbaan binnen de bebouwde kom, zowel bij max 50 als 70km. Nou hoe vaak ik agressief rechts wordt ingehaald incl getoeter en middelvingers is echt niet nromaal. En dan rij ik maximumsnelheid plus een paar km, en ga ik twintig meter later linksaf, echt doe even normaal?

1 like

Ik proef de ergernis in je post, maar mijn post gaat helemaal niet over alle zaken die je nu noemt, die dragen ongetwijfeld bij, maar feit blijft dat rechts inhalen niet gaat als er niet onnodig links wordt gereden. Als je ‘nodig’ links rijdt, is er rechts namelijk geen lege ruimte, daar rijdt dan iemand anders die jij aan het inhalen bent.

Vaak wel, maar binnen de bebouwde kom kun je dus best links voorsorteren en rijd je helemaal niet onnodig links.

Zeker, maar het is ook alleen maar inhalen als iemand dan nog weer ruimte heeft om voor jou in te voegen. Als jij zo ver voor het stoplicht voorsorteert dat iemand naar rechts kan, jou voorbij kan, en dan weer voor jou in kan voegen en voor het stoplicht stil kan staan, had je misschien ook wel een tikje vroeg voorgesorteerd.

3 likes

Ligt het aan mij, of creëren ze juist file met die Matrix borden op de snelweg :sweat_smile:

Zal vast niet, maar soms heb ik echt het idee dat ze er de boel meer mee opstoppen dan nodig is.

2 likes

Jaaa dit weet ik 100% zeker. Ik weet dat de snelheid op die borden de verplichte max snelheid is maar ooo wat erger ik me aan mensen die 500 meter achter hun voorganger rijden en dan van 130 ineens afremmen naar 90 :confounded::confounded:

1 like

Ik weet echt bijna 100% zeker dat ze daar soms gewoon mee experimenteren. Vooral op relatief rustige momenten, tussen de middag of in het weekend overdag, dan gaan die borden ineens naar 90 en 70 en dan het volgende bord alweer normale max snelheid. Terwijl er in de verste verte geen opstopping of iets te bekennen is. Zo storend.

Mensen die rete dicht achter je gaan rijden, om je vervolgens inhalen en dan nog even invoegen tussen jou en de auto voor je, waar ik keurig genoeg ruimte had.
Zo irritant want dan voegen ze heel snel terug in waardoor ik soms flink op de rem moet of flink moet afremmen omdat ik anders te weinig afstand heb.
Als je me inhaalt, RIJD DAN GEWOON EVEN FLINK DOOR EN VOEG DAN TERUG IN. NIET VLAK VOOR MIJN BUMPER, IDIOOT!
Zo een schurfthekel aan

Ik ben bij Mn ouders en dit dorp probeert altijd al hip te doen met vage rotondes , fietspaden en weet ik veel wat.

Er was hier een levensgevaarlijke kruising . Zelf ook een keer bijna een fietser voor de auto gehad.
Iets van shared space ofzo en dan moest iedereen zelf maar goed gaan kijken wie er nou voorrang had. Was er 1 van die wegen een uitrit dus heeft nooit voorrang.
De grote weg was altijd takke druk dus voordat je fatsoenlijk kon oversteken waren er zo een paar minuten voorbij.
Daar hebben ze nu godzijdank een rotonde geplaatst .

De uitgaans straat had altijd een apart fietspad maar dat gaan ze wijzigen omdat zo de horeca mensen een groter terras kunnen neerzetten.
Is levensgevaarlijk van die dronken mensen op de fiets voor je auto te slalommen .
Ze hebben nu de ene helft van de straat wel gedaan en de andere niet dus dat is ook nog eens verwarrend.

Dan hebben we nog een rotonde waarbij het zebrapad zon 20 meter verder ligt dan de rontonde zelf . Voetgangers steken dan maar snel over bij het fiets gedeelte waardoor je je helemaal de tyfus schrikt. Gaat vaak ook maar net goed .

Dan hebben we nog een twee baans weg die op een rotonde afkomt die ook twee baans is en alle afritten zijn 1 baans . Dus mensen proppen overal de auto maar snel tussen zonder uit te kijken .

Het is hier echt een feestje om te rijden

Bumperklevers, ik maak het elke keer mee als ik rijd. En je herkent ze meteen als aan komen rijden in hun meestal snelle auto’s. Ik heb daar toch zo’n hekel aan. En het rotte is dat ik word afgeleid tijdens het rijden door zo’n aso. Dat ik de hele tijd om hem/haar aan het letten ben.

Ik ben iemand die standaard hard rijdt, maar ik vind dus dat sommige ‘langzamer’ rijdende auto’s best wel gevaarlijk rijden door onnodig links te gaan rijden. Dus ik ga dan wel achter die persoon zitten als boodschap van, ga naar rechts want dit is gevaarlijk. Als ze dat dan niet doen ga ik wel met een veilige en minimaal toegestane afstand achter ze rijden.

Zat er gisteren nog aan te denken dat ik soms het gevoel heb dat mensen een soort ‘rechts-rij’ angst lijken te hebben? Ook al is er in de verste verte niemand om in te halen, blijven ze in het midden rijden. Vind dat echt irritant want ik moet dan twee banen opschuiven om in te halen en weer twee banen terug naar rechts, want anders ben ik degene die een boete krijgt voor rechts inhalen.

5 likes

Haha ja, mogen zij mij ook uitleggen waarom ze dit dan ook op 25 december doen, wanneer er geen vrachtwagen op de weg te bekennen is :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes