Het leed dat deelnemen in het verkeer heet

Ik snap dat je altijd moet kijken of je kan en alleen mag gaan als er genoeg ruimte is, maar officieel hoor je de gehele invoegstrook te gebruiken alvorens je invoegt. Ik erger me namelijk helemaal dood als mensen meteen al in willen voegen, hun knipper uit doen en dan op de invoegstrook (en half ingevoegd op de rijbaan) stil gaan staan. Dat is niet hoe het hoort

1 like

Leuk dat het ons geleerd is, maar het hoeft officieel dus niet! Mijn beste vriend is hierdoor een keer gezakt voor zijn theorie examen!

Wooo gespind zelfs, wat heftig. Stopte de vrachtwagenchauffeur wel daarna? En wat zei hij toen?

Waar ik werk is een rotonde. Je moet voor voetgangers stoppen maar fietsers hebben haaientanden. En al die schijtoudjes komen teringhard aanfietsen, om ineens vet snel af te stappen waardoor je moet stoppen om ze voor te laten. Naaaah dan maak je me echt woest hoor.
De meeste fietsers daar denken inmiddels ook dat ze gewoon voorrang hebben als ze fietsen. Had er vorige keer een bijna op mijn motorkap. Opbokken met die kut geintjes hoor

1 like

Nee, die is gewoon doorgereden. Ik heb daarna een kwartier met 200 bpm hartslag op de vluchtstrook stil gestaan voordat ik verder durfde. Ik had daar echt geluk dat er verder niemand reed!

1 like

Ja dat snap ik inderdaad :disappointed_relieved:
Hij had jou denk ik over het hoofd gezien, of niet?

ik moest laatst de rotonde op fietsen maar er moesten 2 bejaarden voor die er al op fietsten. prima, ik remde een beetje af, stopte niet want dat hoefte niet en gleed zonder moeite achter ze aan de rotonde op. schreeuwt die man JE MOET STOPPEN HE!!! waarom??? niemand had er last van, hij hoefde geen seconde te remmen en hij kreeg alsnog de voorrang die hij blijkbaar zoooo graag wilde. waarom gillen, waarom.

2 likes

Haha hier echt precies hetzelfde! Woon ook in Den Haag.
Ik moet zeggen dat het 's middags op de terugweg nog erger is omdat het dan drukker is. Ik begin om 8 uur met werken dus ben redelijk vroeg onderweg.

Het meest ergerlijke vind ik mensen op de fiets die ik net heb ingehaald, waarna ze bij het rode stoplicht weer VOOR mij gaan staan waardoor ik ze 2 seconden later weer kan gaan inhalen omdat ze zo tergend langzaam fietsen.
Gister ook nog ‘ruzie’ gehad met een vrouw die boos op mij werd omdat ik haar inhaalde?! Ze vond dat ik had moeten bellen toen ik haar inhaalde (zie je het al voor je dat iedereen gaat bellen als hij/zij inhaalt)

Inhalen op de fiets in de stad is dus eigenlijk gewoon één en al leed.

4 likes

Ik vind het zo klote als auto’s toch even snel de hoek om willen gaan terwijl het fietsstoplicht op groen staat. Of ze rijden mij bijna aan, of het is weer rood waardoor ik nog langer kan staan wachten. Verder mensen die uit het niets het fietspad op stappen zonder te kijken, hallo TYF OP. Gister ook een aanrijding gehad met een meid die ineens voor mijn fiets rende. Heb dr uitgescholden en ben doorgereden. En dan vanmorgen een kind die ook ineens een bocht om kwam en me vol raakte. Verschrikkelijk.

Ik werd net uitgescholden op de fiets omdat ik de straat overstak op een altijd druk punt (waar het wel gewoon mag) en blijkbaar niet op 5 km afstand zag dat er iemand met 50 km per uur kwam aanfietsen aan de andere kant…hallo doe normaal je hoeft me niet meteen uit te schelden?!

Ik heb net nog eens geprobeerd me in de stad te verplaatsen met de fiets, omg.

• Vrouwtje in SUV die in een file het zebrapad blokkeert en zo dichtbij d’r voorganger staat dat ik er niet door kan. Ik maak oogcontact en glimlach vriendelijk, maar zij weigert gewoon een beetje achteruit te gaan zodat ik door kan? Er stond niemand achter haar!! Het voetpad ligt er erg hoog en de straat is zelf heel smal (+kasseien) dus ik kon niet achterdoor. Ze was zo boos dat ze is beginnen schelden zelfs.

• Fietsers die het hele fietspad in beslag nemen en door hun slakkentempo een hele file achter hen creëren.

• Diezelfde fietsers die plots alle remmen dicht gooien omdat ze willen oversteken. KIJK UIT VEDROMME

• Joggers op het fietspad. Ik snap dat 't vlotter loopt, maar als je in de tegengestelde richting fietsers ziet aankomen, en je achter je een belletje hoort, dan moet je gewoon opzij. Nee, ik ben echt 3000 keer moeten afremmen om achter joggers te wachten tot mijn tegenliggers voorbij zijn zodat ik de joggers kan inhalen. En dan worden zij boos omdat ik bel.

TLDR: mensen die absoluut geen besef hebben van hoe irritant ze zijn, of het zich geen klap kan schelen.

2 likes

Totaal niet relevant maar ik haat lelijke reclames op auto’s en busjes. Tot aan agressief aan toe.

• vrachtwagens
  • vrachtwagens
  • vrachtwagens

helemaal als ze elkaar inhalen op een 2baans weg (i kid you not laatst reden er 3 (!!) vrachtwagens naast elkaar op de snelweg, niemand was blij).

1 like

Wow over die boete: ik zou hier zeker verzet tegen instellen. Kan me niet voorstellen dat een rechter de volledige 400 euro rechtvaardig zou vinden. Dit soort snelweggebruikers zijn misschien nog wel gevaarlijker dan mensen die +50km te hard rijden op een snelweg.

Ik heb altijd dat ik me dooderger aan fietsers als ik in de auto zit en als ik fiets vind ik automobilisten irritant :rolleyes: het ALLERergste vind ik mensen die van hun fiets afstappen als ze even moeten stoppen bij een stoplicht of haaientanden. En dat doen ze het liefst heel plotseling voor je neus zodat jij met volle kracht moet remmen. Beetje categorie stil blijven staan na de roltrap.

1 like

Mensen die niet stoppen bij een zebrapad, als ik alleen ben dwing ik voorrang wel af maar met mijn klas kan ik dat natuurlijk niet doen.
En dan rijden ze gewoon door he, alsof de verkeersregels niet gelden bij grote groepen.
Vandaag ook een fietser die nog even over het zebrapad sjeesde terwijl ik al overstak met mn klas! Heb hem nageroepen hoor, aso.

2 likes

Precies dit. Dit omvat mijn ergernis over het dorp waar ik werk

Waar mijn ogen altijd van gaan rollen is dat als ik op de linkerbaan al een goed tempo rijd, zeg 150/160 waar je 130 mag, en dat diegene achter mij met groot licht gaat seinen. Ja leuk voor je dat jij met 180 wilt langscrossen maar ik wil niet naar rechts en daar 115 gaan rijden dus doe even normaal (ik laat ze er altijd wel langs want ik wil geen drama, maar calm yo tits).

Denk dat veel mensen niet weten hoe je dit kunt herkennen, helaas. Als er geen witte middenas is 60,is er wel een witte middenas 80. Het is zo makkelijk he.