Het leed dat single zijn heet

Ah ik snap goed hoe dat voelt. En het verandert je gevoel misschien niet, maar weet dat je niet alleen bent hierin❤️

2 likes

Super herkenbaar! Ik kom ook alleen maar “je bent wel leuk maar… (insert stomme kutsmoes waarom ze niet toe zijn aan een relatie)”-mannen tegen, en het begint me ook wel op te breken.
Ik kan ook heel goed dingen alleen doen en alleen zijn, maar waar ik dat 5 jaar geleden helemaal heerlijk vond begint het me toch ook wel wat tegen te staan nu ik wat ouder word. Ik mis het om iemand te hebben waarvan je weet dat je “elkaars persoon” bent.

9 likes

Niet waar je misschien hulp mee zoekt met dit bericht, maar wat ook bij me opkomt als ik dit lees; misschien helpt het ook om meer vrienden om je heen te hebben waar je wel dit soort dingen mee kan doen. Want ik denk dat het extra vervelend voelt om alleen te zijn als je vrienden allemaal heel erg op hun relatie gefocust zijn. Terwijl niet iedereen met een relatie doet dit zo en daarnaast zijn er denk ik ook nog heel veel mensen die geen relatie hebben en graag dit soort dingen doen in een vriendschap. Ik moest hier aan denken nadat ik met een vriendin een gesprek had over van die verschillende vriendschapsbubbels waar je in kan zitten, waarbij bij sommigen mensen allemaal burgerlijk zijn en focus op gezin hebben (en jij als je daar in zit het idee hebt dat dat ook moet), terwijl in andere groepen zijn mensen nog lang leve de lol (met of zonder relatie). En verder hoop ik voor je dat je de dingen die je wilt doen niet laat zitten doordat er niemand mee wil!
Oh en ik snap ook dat je nieuwe vrienden niet zomaar van een boom plukt ofzo hoor!

9 likes

Ja heb je ook zeker gelijk in! Ik hoop op korte termijn naar de stad te verhuizen en ook een nieuwe baan in loondienst (ipv als freelancer en veel thuis werken) te vinden dus ik hoop heel erg dat het dan misschien wat makkelijker gaat dan hier in het dorp waar ik nu woon. En ik moet ook wel zeggen dat die ‘eenzaamheid’ nu ook wel een beetje komt omdat m’n zusje een paar maanden op reis is. Zij is ook single en normaal ga ik ook wel regelmatig met haar naar een restaurant of een dagje naar een leuke stad ofzo.

3 likes

Ik heb soms echt het gevoel dat er flink veel mis is met mij als ik kijk hoe makkelijk het bij sommige mensen gaat. Al weet ik zelf dat die in mijn omgeving dan soms ook wel mensen zijn die het vooral heel fijn vinden dat de man in kwestie interesse heeft en zelf zijn ze niet zo bezig met wat zij eigenlijk vinden. Dus dat klapt vaak net zo snel als dat het begon en amper 2 weken later is er weer iemand in beeld. Dat moet je misschien ook niet willen. Ik heb overigens wel eens uitgesproken dat ik me afvroeg wat er nou toch zo ontzettend mis is met mij dat ik altijd heeeeel leuk ben, maar net niet leuk genoeg. En toen zei diegene ‘maar heb je dat dan al eens gevraagd aan ze (de mannen die jou dumpen?’ Zo van vraag al die mannen wat er mankeert aan jou, dan kun je er wat mee :clown_face: Nee vriendin want er is niks mis met mij, dat weet ik ook wel als ik even nadenk, maar het frustreert me gewoon dat er nooit eens een man is die mij wel de moeite waard vindt

4 likes

Je bent absoluut niet de enige! Ik word bij 80% van mijn dates geghost… Het is zelfs zo erg dat ik na iedere date me afvraag hoelang het gaat duren totdat iemand me gaat ghosten, omdat ik niet beter weet/anders gewend ben. Wanneer ik dan stelletjes in de winkel zie, vraag ik me serieus af van hoe zijn jullie zover gekomen dat jullie beide voor elkaar kiezen en op dit punt belanden? Ik kom al jaren niet door naar een 2e date, laat staan dat je samen boodschappen staat te doen in de supermarkt.

En als je dan in je omgeving hoort hoe hoog het succesratio is, en dat mensen aan de lopende band voor elkaar kiezen, sta ik helemaal perplex en maakt mij dat zó onzeker. Ondanks alle complimenten op dates, van mijn omgeving, vraag ik me continu af waarom kiest er nooit iemand voor mij?

10 likes

Ik vind het momenteel heerlijk om vrijgezel te zijn (heb toen ik in mijn twenties was 2 serieuze, lange relaties gehad). Ik heb ook geen kinderwens, dus dat haalt wellicht iets van de “druk” eraf voor mij. Ik ben dus ook heel bewust niet aan het daten momenteel.

Maar wat ik dan wel echt mega irritant vind is inderdaad van die mensen die dan op de juice zitten te wachten ofzo. “En?! Nog gedate?”

En als ik dan nee zeg, dan krijg je zo’n antwoord als: “ahw, komt vanzelf wel joh”.

:face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow:

Bitch jij hebt er meer moeite mee dat ik momenteel niet aan het daten ben dan ikzelf hoor.

26 likes

Dit. Zo herkenbaar.

4 likes

Ooooo ja zo typisch. Ik zocht afgelopen weekend vriendinnen op die ik al mijn hele leven ken, maar niet vaak meer zie omdat ik naar de andere kant van het land verhuisd ben. Eerste wat hoogzwangere verloofde vriendin met al 2 kinderen vraagt ‘en?? Nog dates gehad??’ En vervolgens wil ze weten hoe alle dating apps nou werken enzo en zegt ze dat dat wel lastig kan zijn maar ook wel leuk lijkt ergens. Nou echt meid, dump die vent en ga lekker daten :smiling_face_with_tear:

10 likes

Pfff ja maar inderdaad ook dat dat dan het allereerste is wat ze je vragen. Ergens vind ik dat zelfs een beetje onbeschoft ofzo haha. Hallo, we zijn ook heus interessante personen zonder dat er een man (of vrouw) in ons leven is hoor.

5 likes

Heel herkenbaar. Ik ben nu ook op het punt dat ik mij erbij neer heb gelegd dat ik niemand ga vinden. Ik verbaas mij er ook over hoe snel het bij anderen gaat.

8 likes

Voelt ook een beetje als bewijsdrang. Oh kijk mij, mij lukte het wél zonder allerlei datingsapps haha nee geeeeen idee hoe dat werkt want ik heb dat soort apps totaal niet nodig gehad hahaha swipen wat is dat??

Oke good for you.

31 likes

Ik heb soms ook het idee dat mijn vriendinnen (met partners) veel meer geïnteresseerd zijn in mijn datingleven en de datingapps, dan toen in mijn break up na een relatie van 4,5 jaar :broken_heart:

5 likes

Het omgekeerde is anders ook vervelend. Een vriendin wou dat ik het niet meer over dates had omdat zij daar niks mee heeft.
Ja sorry dat ik niet in gezonde relatie van vijf jaar met koophuis zit en dit mij bezig houdt. :woozy_face:
Andersom interesseert me dat ook vrij weinig namelijk maar ik begrijp dat het haar wel bezighoudt.

3 likes

Wat ik persoonlijk leed vind, is dat ik soms overweeg van mijn principes af te stappen. Ik zat eraan te denken om op seksdate te gaan, terwijl de gozer in kwestie mij duidelijk als fetish ziet (waar ik niet oké mee ben) en vroeg of ik het aan mijn huisgenoot zou vertellen als we gingen afspreken, ‘want ze stak toen [eind 2020] een stokje voor ons contact. Het is goed dat ze zorgzaam is, maar moet niet gelijk nee zeggen enzo’ (hij had mij in die tijd een privébericht gestuurd op Facebook en mijn huisgenoot was - logisch - cautious). That in itself is a :triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post:

2 likes

Dat bij alles met een piemel meteen door je omgeving wordt geroepen ‘hueheueheue iets voor jou!!!’ Dat ik al erg lang vrijgezel ben maakt me niet wanhopig en maakt ook zeker niet dat ik zomaar genoegen neem met de eerste de beste kerel die ademhaalt dus kap ermee

19 likes

Ja what’s up met de behoefte van andere mensen om zich te bemoeien met of je wel/geen partner hebt?
En idd dat “komt nog wel” of dat het hoogste doel in het leven is. En niemand vraagt ooit om uitleg als je wel een relatie hebt maar als je op een bepaalde leeftijd single bent heb je wat uit te leggen?

Ik ben ook een beetje aan het tinderen/daten maar kap daarmee zodra ik denk dit is geen leuke aanvulling op mijn leven.
Een man moet mijn leven aanvullen, niet mij als persoon want ik ben al 100% mijn eigen identiteit hoor. Geen 75% die nog aangevuld moet worden met een man.

Dat is ook altijd mijn reactie tegenover mensen die zich zo bemoeien met of je een partner hebt en vaak snappen ze het wel en kijken ze een beetje treurig/betrapt haha.

11 likes

Dat is ook precies de manier hoe je moet kijken naar een relatie vind ik. Zodra je het “nodig” hebt of als je gewoon niet alleen kan zijn, ben je echt te aanhankelijk naar die persoon denk ik. En je moet gewoon weten dat ookal ben je alleen, je nog steeds gelukkig kan zijn. Ik ben echt blij dat ik zo goed alleen kan zijn, maar voor mij is het nu meer dat het mijn leven nog iets leuker kan maken (ipv opvullen oid).

Omdat ik nog nooit een relatie heb gehad, had ik vroeger ook dat mijn moeder mij steeds probeerde te koppelen met jongens of “zou dat niet iets voor jou zijn?” dat ik dacht wtf, uh, nee. Maar na veel uitleg snapt ze nu heel goed dat het allemaal vanzelf komt en dat je dat ook niet moet forceren. En ik heb nu wel mezelf goed leren kennen. Nog steeds zat ik wel op tinder maar niet meer obsessief ik móet iemand vinden ofzo, gewoon eens in de zoveel tijd. En nu opeens random een superleuk iemand ontmoet, snap der zelf ook niet veel van (want iedereen hier weet denk ik ook wel wat voor enorme teringbende tinder is, echt een speld in een hooiberg)

6 likes

Zoo nou ik ben recent van werk gewisseld en van mijn collega’s is 85% vrouw en gemiddelde leeftijd 33 jaar (wat dat betreft ben ik dan wel weer mooi gemiddeld). Maar dus echt ieeeeedereen heeft baby’s, krijgt baby’s, koopt huizen en/of verbouwt huizen…
En het zijn verder echt wel leuke mensen maar het gaat eigenlijk dus altijd daaraan gerelateerde onderwerpen en daar kan ik zo weinig mee en het voelt soms wel heel confronterend allemaal. Zit ik in mijn miniscule veredelde studentenwoning met een niet-bestaand liefdesleven. :smiling_face_with_tear:
Meh.

23 likes

Dit is extreem herkenbaar. Behalve het deel van het huis, want ik ben blij met mijn woonsituatie en wil niet ‘upgraden’. Mijn collega’s zijn allemaal heel erg gefixeerd op trouwen + koophuis + een paar kinderen. Het staat allemaal ver van mijn leven af. Ik heb niet eens een huisdier :smiling_face_with_tear:

Ik zou graag mijn vriendenkring uitbreiden (niet per sé met die collega’s) maar het is niet eenvoudig omdat mijn leven zo anders is als dat van leeftijdsgenoten. Voel me echt een vreemde eend.

8 likes