Het leed dat single zijn heet

Dat herken ik ook. Gelukkig wordt in mijn omgeving niet verwacht dat je zulke zotte bedragen geeft, want dat loopt wel op voor jou!

Maar ik vind het wel flauw dat alle mijlpalen die standaard gevierd worden te maken hebben met gezinnetjes. En niet dat ik dat mijn vrienden en collega’s niet gun (en ik begrijp best dat ze dat soort grote dingen willen vieren), maar ik moet steeds geven en naar andermans feestjes, terwijl het nooit echt in evenwicht voelt (en die gedachte voelt ook zuur, want uiteindelijk kost een feest ook geld voor wie het organiseert, dus logisch dat je als gast wat geeft). Ik wil ook helemaal niet trouwen of een gezin. Misschien moet ik maar gewoon wat feesten voor mezelf organiseren voor random dingen :laughing:.

10 likes

Ja hell yes voor gewoon feesten geven omdat je single bent, de lente is begonnen, je opslag hebt gekregen, een nieuwe baan of huis hebt of iets anders moois hebt bereikt. Veel leuker dan babyshowers of vrijgezellenfeesten waar iedereen ook nog eens voor moet dokken. Moet de nieuwe norm worden hoor wat mij betreft, die monopolie aan feesten omtrent huisje boompje beestje burgerlijkheid mag aan banden. Singles zijn ook het leven vieren waard en verdienen minstens zulke aandacht als al die mensen met hun burgerlijke normen.

10 likes

Het ding is alleen dat ik denk dat mensen dan niet 150 pp zie uitgeven aan je, dus uiteindelijk kost dit je alleen maar weer veel geld.

2 likes

Ik herken het wel. Vooral omdat je van stelletjes al die fucking ‘mijlpalen’ viert en als je trouwt is dan meteen (vrijgezellen+jurk passen+rehearsal dinner+ De dag zelf en dat is dan nog minimaal), of een baby (shower, kraambezoek, verjaardagen) is allemaal al weer iets van 6-8 momenten waar je moet opdraven, een cadeau moet meebrengen, ook nog eens een ludiek iets doen dat bedacht is want leuk, nog een boek maken etc etc, jij kan toch wel even dit doen??

In principe allemaal prima; maar ik ga 6x de stad in voor de cadeaus, regel vervoer naar de onhandigste plekken waar mensen dingen vieren, toon interesse in al deze dingen die mij nul boeien. En dan denk je na, ik vier mn verjaardag niet eens, niemand hoeft ooit voor mij naar Schubbekutteveen, niemand hoeft voor mij kutsaaie gedichten te schrijven, niemand hoeft €300 per jaar uit te geven aan mijn relatie en voortplanting.

Denk wel vaker, misschien is m’n begrafenis wel m’n grootste sociale event in m’n leven straks hahahahhahah

42 likes

Ja fuck dat. Ik vind het echt een rare norm dat dat zo om die burgerlijke dingen hangt, heel ouderwets ofzo. Ik heb het (godzijdank) niet zo om me heen.

4 likes

Ik vind dat ook irritant dat als iemand gaat trouwen ik weet dat ik geld moet sparen voor een verlovingsfeestje soms, vrijgezellenfeest, bruiloft (jurk, haar, vervoer etc). Wat ik nu doe is heel selectief kiezen waar ik naartoe wil en het ligt eraan hoe bevriend ik met diegene ben. Ik doe geen moeite meer om alleen naar een ceremonie te gaan en een cadeau te geven als ik niet naar het feest daarna mag.

5 likes

Fijn dat het voor jullie ook allemaal zo herkenbaar is en om te lezen hoe jullie daar mee omgaan. En helemaal voor het meer vieren van het single leven!

2 likes

Poh echt idd. En als je wel je bday viert krijg je een flesje wijn dat een 2,0 krijgt in de Vivino-app en een Allerhande. :dotted_line_face:

13 likes

Maar mensen, hoe zijn jullie bevriend met dat soort aandachtsgeile saaie huismutsen? Als iemand verwacht dat ik a - meedoe aan een babyshower en b - daar ook nog eens flink voor ga dokken, dan ga ik twijfelen over die hele vriendschap.

7 likes

Eerst zijn ze nog net zoals wij. Maar dan komt er een wanstaltig manspersoon in hun leven waardoor ze opeens moeke 2.0 worden. :woman_shrugging:t6:

I am sick of all the lies.

22 likes

Dumpen

1 like

:white_check_mark:

2 likes

Haha, mijn vrienden vonden babyshowers altijd afschuwelijk. Inderdaad voor suffe huismutsen. Wij gingen dat later echt zo anders doen.

Totdat ze zelf zwanger werden en die babyshower toch wel leuk was. Mezelf vervolgens zag meebetalen aan hightech supersonische wipstoelen en draagdoekcursussen. Die we dan weer bespraken tijdens de high tea babyshower. Terwijl we ondertussen “leuke spelletjes deden” zoals kijken naar elkaars babyfoto’s om te raden wie wie is. Rompertjes versieren had tot teleurstelling van de organisatie de spelletjes selectie niet gehaald.

En ja, dan denk je alleen maar: hoe ben ik hier in vredesnaam in terecht gekomen.:sweat_smile:

14 likes

Dit bedoel ik dus @TantePollewop. Je hebt er geen grip op. Steun via giro 666.

8 likes

Voor een duivelsuitdrijving? Ik zet een maandelijks incasso in. Sterkte.

6 likes

Kracht en wijsheid idd

3 likes

Ja, doet dat er toe?

Maar je kunt wel vriendelijk bedanken voor de uitnodiging. Ik heb bij al mijn vriendinnen geweigerd te verschijnen op een babyshower. Ik hoef daar zeker niet te zijn, prima als jij dat wilt, maar ik kom niet. Dat weten en respecteren mijn vriendinnen ook. Met de enige die erover ging janken, ben ik inderdaad niet meer bevriend. Niet alleen om haar eis dat ik bij de babyshower was (hoe haal je het in je hoofd), maar ook omdat ze na de geboorte over niets anders meer kon praten. Haar identiteit was “moeder” geworden en ik “zou het allemaal nog wel gaan missen”.

11 likes

Pff ja inderdaad die enorme kosten, vind babyshowers altijd een gezeik ook en niet gezellig. Ik stuur 1 of 2 “grotere” cadeaus met een felicitatie op want meestal zit de moeder ook niet te wachten op bezoek meteen en dan bezoek ik later wel de kleine. Maar ga ook niet naar kinderverjaardagen, krijg er knallende koppijn van en ja gewoon netjes aangeven meteen.

Bruiloften enz heb ik gewoon stuk of 8 jurken al thuis hangen die ik aan kan en schoenen, tasjes heb ik ook. Haar doe ik zelf krullen ofzo, nagels zelf met gellac. Lol als je alles zo verzamelt is het gewoon een beetje rouleren.
Alleen dan geld in de envelop en een cadeau. Maar dat doe ik dan ook graag.

3 likes

Ik heb zelf een kind en bijna iedereen in mijn vriendenkring / familie, maar ik heb echt nog maar één keer een uitnodiging voor een babyshower gehad en nooit een gender reveal, kraamfeest of andere ongein.
Wel eentje dus, geen nul, maar bij mij is het echt niet gebruikelijk in mijn omgeving, gelukkig.

6 likes