Het leed dat single zijn heet

Ten eerste: natuurlijk mis je niet iets! Iemand vinden die echt bij je past en er hetzelfde in staat als jij is denk ik echt een kwestie van geluk en toeval, en welke verwachtingen mensen hebben. Hoe weet je trouwens dat hij jou minder leuk vindt dan jij hem? Heeft 'ie dat laten merken? Of vul je dat zelf in? Als je die twijfels een beetje los kunt laten, kun je misschien ook op een leuke en ontspannen manier met hem omgaan en meer ervan genieten.

Wat ik wel merkte bij mezelf toen ik nog aan het daten was: ik had het idee dat ik soms te graag wilde dat het iets ging worden, ongeacht of ik de persoon heel leuk vond. Ik wilde gewoon ‘huisje boompje beestje’, ook met een jongen die eigenlijk niet echt bij me paste. Maar ik maakte mezelf wel wijs dat hij het hĂ©lemaal was. Misschien herken je dat ook wel een beetje?

2 likes

Ik kan inmiddels wel concluderen dat ik bindingsangst heb. Dagelijks pieker ik over mijn onvrijwillige relatiestatus en ik zou er uren over kunnen zeiken, maar ik ben weg zodra iemand interesse toont en op date wil. Ik ging pas ook naar een festival en voelde me zo ongewild en lelijk, hoe ongezond dat ook is.

3 likes

Helaas kan ik sinds gister ook meeposten in dit topic.

Ik jank mijn ogen uit mijn kop ,ik was even vergeten hoe liefdesverdriet voelde.

Wat rot voor je. Sterkte

1 like

Bedankt. Ben de hele tijd mijn gedachten aan het relativeren, en gelukkig weet ik dat het niet door mij komt.

Alleen de manier waarop(via sms na 5 jaar?!?) dat krijg ik niet uit mijn hoofd. Tot nu toen zijn alle mannen in mijn relatie leven zeer zwak geweest op de manier waarop ze het verbreken. Dit kwetst mij het allermeest.

Mannen zonder lef.

:flushed: dat meen je niet. Echt bizar, enorm respectloos vind ik dat. Kan me goed voorstellen dat je daar heel erg teleurgesteld in bent. Overigens ben ik bezig in Hotel Hartzeer, een boek over liefdesverdriet, best wel een aanrader om te lezen, haal er veel troost uit.

Inderdaad respectloos maar juist door dat ik dit vaker heb meegemaakt, heb ik nu wel ergens een klein beetje het gevoel dat ik hier boven sta en dat hij hierin de zwakste is, zijn karma komt over een paar weken wel.

Bedankt, Ik zal het boek eens googlen. Wie weet is het iets voor mij ondanks dat ik amper lees.

1 like

@Tedmosby
Ik herken me heel erg in wat je typt. Waar ik (na jaren van datefailures en afwijzingen en verdriet en pijn) achter ben gekomen, is dat het niet persé ligt aan mij maar wel aan het type man waar ik op val.
Er zijn sowieso jongens die jou wel leuk vinden, maar daarbij zijn de gevoelens gewoon niet wederzijds. Probeer is na te gaan waarom.
Ik val/viel namelijk steevast op jongens die lekker casual waren/geen supergrote interesse hadden in mij. Des te minder moeite ze voor me deden, des te leuker ik ze vond. Nog geen half jaar geleden typte ik net als jou ook dat ‘dit echt de persoon is waar ik stapelverliefd op ben’. Nu ik daar over heen ben en terug kijk op de situatie denk ik: hoe kan ik verliefd zijn op een persoon die mij zo wegwappert. Maar precies DAT was hetgeen wat ik aantrekkelijk vond.
Genoeg andere leuke/lieve/slimme jongens maar die voor mijn smaak veel ‘te graag wilden’ of ‘teveel opzoek waren’ (mijn invullingen) en wat mij dan afstootte. Beetje wat @Griselda ook beschrijft.
Ik wil niet perse zeggen dat dit ook is wat jij ervaart, maar probeer is bij jezelf te analyseren of je hem echt leuk vind om HEM (je brein gaat waarschijnlijk automatisch ‘JA!’ invullen, want dat is verliefdheid haha, maar probeer zo objectief mogelijk te zijn), of dat het feit dat hij zo niet wilt misschien ook onderdeel is van de aantrekking. En ik ben wel wat ouder dan jij, en bij mij heeft het jaren geduurd om hierachter te komen, dus misschien bij jou ook.
Ik herken ook het heel erg bij jezelf zoeken hoor, maar dat is vaak wat een beetje automatisch gebeurt in dit soort situaties. WĂĄĂĄrom vind hij me niet leuk!? Hij moet me leuk gaan vinden. Wat moet ik gaan doen zodat hij me leuk gaat vinden? Het ligt dan wel aan mij dat hij me niet leuk vindt he. Etc.
Maargoed het blijft gewoon verdrietig, hopelijk voel je je snel beter!

9 likes

Inderdaad via sms, zijn woorden waren dat er niks meer te bespreken valt en dat hij niet wilt praten.
Terwijl dit bericht echt uit het niets kwam, geen enkele aanleiding geen ruzie geen problemen gehad helemaal niks.

Ik wil even zeggen dat ik je verhaal een beetje hebt gevolgd hier en dat ik het mega knap vind hoe je nu op de situatie terug kan kijken. Ik zit/zat zelf in een lastige situatie (een beetje soortgelijk maar toch ook weer heel anders, ik herkende vooral die hele heftige verliefdheid en hoe je er dan tegen aan kijkt) en heb nog steeds heel veel verdriet ervan. Hoop dat ik het binnenkort ook gevoelsmatig echt kan afsluiten net zoals jij hebt gedaan en dan sterker uit deze afgelopen bijna 10 maanden kom

2 likes

Wow na vijf jaar zoiets uit het niets? Jezus wat een laffe move, hij is je echt wel wat meer context verschuldigd. Sterkte!

2 likes

@Sawadee jeetje sterkte! Er is ook ee break-up topic, misschien fijn om daar mee te praten?

1 like

Dat zocht ik eigenlijk maar kon het niet vinden. thnx!

Het is members only, weet niet of je erin kunt. Ik kan je aantal posts niet zien helaas.

Ik heb het gevonden! thnx

Ah oké, de afstand dus. Ik weet niet precies hoe lang je hem al kent, maar soms moet het ook nog een beetje groeien. Misschien heeft hij daar wat meer tijd voor nodig? :slight_smile:

Maar in elk geval ga je hem dus weer - na drie kwart jaar smachten hahaha - zien toch? Fok je zelf niet op met je twijfels, en probeer er toch met zo min mogelijk verwachtingen in te gaan (dat het per se iets moet worden of zo). Kijk ook vooral of je het zelf leuk vindt. Mocht je er echt hinder van ondervinden van het idee dat hij het minder leuk vindt kun je er altijd mee stoppen :slight_smile: En misschien pakt het juist heel leuk uit en ziet hij dat jij elke afstand waard bent haha!

1 like

Ik ben nu +/- 2 jaar single en heb tussendoor best wel wat scharrels/one night stands gehad maar daar was ik helemaal klaar mee. Nu sta ik dus al zolang droog dat ik net voor het eerst een vibrator besteld hebđŸ€·đŸŒâ€â™€ïž

7 likes

Enjoy! De egf classic?

1 like

I feel you. Ben ongeveer een half jaar vrijgezel en heb onlangs ook m’n eerste gekocht (niet de EGF classic haha), prima aankoop :wink:

Maar zit momenteel in de fase dat ik toch wel heelll graag even een echte man wil. Heb dus nog helemaal niet gescharreld o.i.d. en vind datingapps tot nu toe echt helemaal niks (kost hartstikke veel tijd, kan helemaal niet beoordelen of ik iemand leuk vind vanaf een foto, saaie of gewoon geen gesprekken, ineens geghost - hoort er allemaal bij i guess maar aint nobody got time for that).

Had laatst een leuke man ontmoet en een beetje contact gehouden maar dat lijkt nu helaas toch dood te bloeden. Dat was het dichtstbij enige actie ik in tijden ben geweest dus nu ben ik super gefrustreerd.

@Sawadee Wat ontzettend naar zeg, heel veel sterkte!

2 likes

Bedankt! Die verdrietige periode is heel zwaar, en het lijkt ook best eindeloos hĂš. Maar goed van je dat je in ieder geval optimistisch bent, dat is al het halve werk. Hopelijk gaat het snel beter met je en je mag altijd even een PB sturen als je je verhaal kwijt wilt. Dikke knuffel!