Het leed dat single zijn heet

Ik werk dan niet in de zorg. Maar werk wel fulltime. Dit weekend was ik ziek geworden, en doordeweeks heb ik met deze temperaturen alleen maar zin in bankhangen. Ik heb het hele rela gebeuren eerlijk gezegd een beetje opgegeven omdat ik het gewoon niet meer kan opbrengen. Klinkt een beetje depri, maar dat zal vast met mijn winterdip te maken hebben.
En inderdaad, waar kom je ze tegen? Niet op werk in ieder geval, daar werken alleen maar vrouwen.

Edit: niet dat het veel uitmaakt. Maar ik heb trouwens wel dingen gedaan. Naar een concert geweest bijvoorbeeld. Je moet ook maar net geluk hebben een leuke gast tegen te komen, iedereen is zo met zichzelf of met zijn groepje bezig. Hmm misschien toch maar op een tinderdate binnenkort

1 like

I feel you! Het meest ergelijke vind ik ook als mensen dan zeggen dat je niet zo kritisch moet zijn. Sorry hoor maar dat is zo hatelijk om te zeggen, vooral als die mensen zelf wel hun schaapjes op het droge hebben

ik heb nog nooit een relatie gehad, ben met periodes best wat aan het daten / scharrelen etc maar waarom lukt het dan niet bij mij? Ik vind het ook vervelend als mensen dan zeggen, het komt wel. Volgens mij is het moeilijk voor te stellen hoe dat moet voelen maar voor mij voelt dat dus echt als iets dat misschien wel nooit gaat gebeuren en dat maakt me dan intens verdrietig. Terwijl ik verder het leven alleen wel heel leuk vind :slight_smile:
Ok voor zover betrek ik het even op mezelf haha

Dat heb ik ook. Ook ik heb nog nooit een relatie gehad. Ik heb het gevoel dat ik iets fout doe of dat er iets mis met mij is. Al best wel lang.
Als mensen er dan iets over zeggen, goedbedoeld of niet, doet het altijd een beetje pijn. Denk dat je dat pas begrijpt als je hetzelfde hebt.

Aahw. Zo kut om je een buitenstaander te voelen!! Ik merk het ook trouwens.
Ik woon in mijn huis met huisgenoten die allemaal een rela hebben. En als hun vriendjes dan blijven slapen voel ik mij jaloers?!
Dit weekend was ik bijvoorbeeld ziek. Geen haan die daar naar kraait.
Dat mijn beste vriendin op dit moment ook niet zo lekker gaat en rare dingen roept helpt dan ook niet echt mee.

1 like

Ja dat denk ik ook! Voor mij voelde het (de liefde?) daarom ook altijd als iets, een spel, waar ik niet aan mee deed. Alsof het niet voor mij is weg gelegd of toch nooit zal overkomen. Toen heeft een vriendin mij ooit in een lang gesprek laten inzien hoe fout dat is. Dat iedereen meedoet in het spel van de liefde, ook als je nog nooit een relatie heb gehad of wat. Omdat je toch ook wel eens verliefd bent geweest, of intiem met iemand of wat dan ook. Ik kan dit nu niet zo mooi verwoorden maar vond het toen wel treffend. Sindsdien probeer ik het ook iets minder als iets te zien wat buiten mij staat, maar als iets waar ik ook aan mee doe en wie weet wordt het nog ooit wat haha

1 like

Ik herken helemaal niks van wat hier wordt repost en nu denk ik: ben ik zo raar? :disappointed_relieved:

Misschien ben ik nog te kort vrijgezel.
Ik hoop alleen heel erg dat jullie niet te veel hopen dat een relatie al die dingen waar je nu tegenaan loopt gaat wegnemen. In een goede relatie heb je beide nog je eigen ding en zal er altijd een weekend zijn waarin je elkaar niet ziet. Ook met kerst kan er altijd een moment zijn waarop je alleen naar de familie gaat omdat beide families toevallig een evenement tegelijk hebben gepland.
Ik hoop echt van harte dat jullie een relatie niet romantischeren, want dan gaat het zo tegenvallen :disappointed_relieved:

Heb niet het idee dat mensen hier denken dat hun leven compleet en perfect is ze een relatie hebben eigenlijk, waar maak je dat uit op?

En je bent niet raar joh, je hebt een mega lange relatie gehad die rot is geëindigd. Nu ben je lekker je ding aan het doen en een beetje uitproberen en dat kan hartstikke leuk zijn.

3 likes

Precies die voorbeeldjes die ik aanhaal. @MazKanata poste over kerst en @seaside over hoe down ze zich voelt en ik kreeg het gevoel dat als je eenmaal die relatie hebt dat dan deze gevoelens en ervaringen als sneeuw voor de zon zullen verdwijnen

1 like

Ik herken mij eigenlijk ook in niks wat hier gepost wordt hoor haha en ik ben al drie jaar vrijgezel.


Ik vind het vooral heel irritant als mensen het ‘zielig’ /rot of iets vinden dat ik vrijgezel ben. Ik hoef echt geen medelijden van mensen haha.

2 likes

Ah ja, dit vind ik inderdaad wel een belangrijke nuance.

2 likes

French Kiss?

1 like

Ja een huis of iets kopen kan ik niet alleen. Ik kan zelfs geen appartementje huren?? Er is niks of het is een huurprijs die ik niet alleen kan ophoesten/de inkomenseisen zijn zo belachelijk. Ik kan geen kant op :weary: Ook als ik hier buiten de stad kijk wordt het niet beter.

Heb al zo vaak met uitgaan gehad dat ik superleuk aan het flirten was enzo, en dan komt ein-de-lijk de zoen: en dan is het zĂł verschrikkelijk slecht dat ik meteen weer genezen ben. Hele avond verpest haha nee dat niet maar kan er wel flink van balen.

5 likes

ja en tuurlijk kan je het zoenen een beetje sturen enzo MAAR ZO WERKT HET NIET! ik ben namelijk al verpest doordat ik met hem zo’n goede zoenklik had waarbij er niets te sturen viel.

@AloeVera oei ja inderdaad. vooral als er zo’n aanloop met opgebouwde spanning is en dan is het zo’n deceptie haha. zo puberaal ergens, maar 't kan toch best een afknapper zijn als iemand niet lekker zoent.

1 like

Nee hoor ik romantiseer niks met betrekking tot alles van dat. Ik ben nu dik 5 jaar single en ik heb iets van drie keer nog wel gescharreld (max. 4 maanden duurde dat dan) en af en toe nog iemand die bij me in bed belandde. Ik heb veel vrienden en vriendinnen, een hele lieve familie en ik kan me heel goed met mezelf vermaken met vanalles en nog wat. Dat is ook het probleem niet. Ik mis alleen soms de affectie van een man, het ondernemen van activiteiten die je niet zomaar met je vrienden of familie doet (of waarbij de ervaring anders is), het in het weekend ‘s ochtends wakker worden met een knuffel en een praatje, de diepgaandere conversaties en het gevoel hebben dat je je geliefd voelt. Dit verlangen heb ik btw niet 24/7 en speelt vaak alleen op als ik in het weekend wakker word en vrij weinig op de planning heb staan (soms vind ik dat heerlijk en soms geeft het een leeg gevoel).

Op dit moment heb ik vooral dat ik al zoveel mannen heb leren kennen en er op de dag van vandaag niets tussen zit wat 100% bij mij past en dan zakt de moed me gewoon in de schoenen. Ben ook niet zo’n open persoon van mezelf dus ze komen me ook niet met bosjes aanwaaien haha. Maar komt wel goed met mij hoor, ik weet ook dat er iemand voor me is en dat het juist goed is dat ik niet zomaar ergens in duik. Maar ik heb de afgelopen jaren gewoon dingen meegemaakt waardoor ik af en toe met wat negatieve gedachten zit.

Snap wel dat je je zelf niet zo voelt en ik druk het ook echt op je hart om te genieten van elk single moment want het is echt heerlijk!!

11 likes

Jaaa mijn fwb doet dat dus ook helemaal niet?? Super raar! De eerste zoen was dus echt heel awkward omdat ik het wel deed en hij helemaal niet en dat was echt stom. Ik heb dat echt nog nooit mee gemaakt dat iemand helemaal zonder tong zoent :sweat_smile: Het zijn gewoon alleen maar kusjes de hele tijd, vind dat veel minder intiem

Dat idee heb ik ook soms, maar dan houd ik mezelf maar weer voor dat een relatie ook niet zaligmakend is.
Ik zit op het moment totaal niet lekker in m’n vel dus dan vind ik het single zijn klote.

Ik was gisteren met 2 collega’s aan het werk, de ene 23 en de andere 28, allebei een relatie. Zeggen ze: ik denk dat als ik nu weer single zou worden ik voor altijd alleen zou blijven. Dan vind je echt niet meer iemand.
OKeeeeee thanks jongens, ik ben 30 en kom net uit een 9 jarige relatie. Fijn dat ze zo positief naar mij zijn?! Echt wtf, ik denk zelf niet zo maar ik vind het wel heel treurig dat zij zo denken

Ook weinig empathisch naar jou toe.

2 likes

Dit vind ik ook best wel heftig dat ze zo’n bord voor de kop hebben

Heb je er wat van gezegd?

1 like