Het lijkt wel alsof alle leuke mannen op zijn, wara ontmoet je leuke mensen? Liefste geen internet
Vanavond is het zover. Uit eten en stappen met 3 koppels en mijzelf.
Gezellig 
Dit vind ik eigenlijk zoān deprimerend idee
Dat je als je nu single bent rond de 30 dat je dan de boot hebt gemist. Terwijl sure, dat zullen evengoed geweldige mannen zijn en niks minder geschikt relatiemateriaal. Maar je kiest wel voor een hele extra āladingā ofzo, geen kleinigheid.
edit: Oh zie net jouw toevoeging, je noemt hetzelfde
Zo, inderdaad! Ik ben in januari jarig en de laatste verjaardag die ik heb gevierd met een relatie was toen ik 26 werd. Ik word volgend jaar 33.
Ik kan me echt nog niet voorstellen dat ik een relatie zou aangaan met iemand die al kinderen heeft. Ik wil heel graag kinderen maar vind dat zoiets bijzonders dat ik dat dan alleen met die persoon zou willen, en niet dat diegene dat al eens heeft meegemaakt met iemand anders (los van al het mogelijke gedoe eromheen en mogelijk lastige verstandhouding met een ex).
Maar goed, wie weet roep ik later wel anders haha. Misschien heb ik straks wel geen keuze⦠Geen idee
Ik heb hetzelfde, maar hoe ouder ik word, hoe groter de kans dat dat er niet meer inzitā¦
Ja, ik had laatst een leuke man ontmoet, kwam ik er na een aantal (!!) dates achter dat ie een kind had. Ik had vlinders maar op het moment dat ik dat hoorde viel er een steen in mān maag, was hij gewoon niet meer interessant voor een relatie en vond ik hem direct stukken minder leuk (wat het makkelijker maakte om het af te blazen).
Gelukkig zijn er genoeg mannen die geen kinderen willen/hebben 
Wat je zegt over het ermee kunnen dealen als je zou kunnen weten dat het wel komt, merk ik bij mezelf ook wel. Ik voeg verder niet zoveel toe maar wilde jebdit even laten weten.
Nou ik ga dus wederom met O&N bij mijn moeder zitten.
Het wordt steeds leuker.
Maar over een maand zijn al deze verplichtingen voorbij. Nog even dus
@TheOne Ik bekijk het echt anders. Ik vind het fijn dat ik nergens toe verplicht ben. De invulling van de feestdagen is geheel aan mij. Geen vriendjes of schoonfamilie om rekening mee te houden. Ik zit te denken aan een Harry Potter filmmarathon of zo en mezelf volvreten met lekkere hapjes.
Ik snap het en ergens vind ik dat ook fijn. Ik had alleen gehoopt dat ik nu, op 31 jarige leeftijd, het eens anders zou beleven.
Niet eens perse met een relatie maar met vrienden bijv.
O ja, dat heb ik helaas ook niet maar daar ben ik aan gewend geraakt of zo. En vind ik stiekem niet zo erg. Soms wel, maar vaker niet.
Voor jou
Ah wat balen, had het stiekem wel heel leuk gevonden!
Ik snap helemaal wat je bedoelt, zo herkenbaar. Dit weekend valt het dan nog mee maar over het algemeen voel ik me ook zo rot en alleen. Die eenzaamheid die je voelt is echt verschrikkelijk. Daarom zie ik ook zó erg op tegen de feestdagen, alle vriendinnen hebben wat gezelligs/leuks te doen met hun vriend, en ik zit waarschijnlijk gewoon thuis. Oud en nieuw is echt de rotste dag van het jaar als je t mij vraagt.
Ik hecht zelf eigenlijk weinig waarde aan de feestdagen. Dus vind de verplichtingen van eigen familie al genoeg eigenlijk. Natuurlijk is het fijn om met kerst samen te zijn, maar ik vermaak mij net zo goed alleen eigenlijk?
Of nja ik krijg gewoon niet zoveel energie van groepen mensen, dus heb veel me-time nodig. Bovendien hebben mijn ouders een bepaald manier van leven dat ik mij vaak verveel als ik daar ben (alleen maar tv willen kijken bijvoorbeeld).
Ik kwam gisteren ineens tot inkeer dat single leven eigenlijk best wel prima is. Waar ik een paar jaar geleden vooral rondslette, heb ik het nu op een rustigere manier geaccepteerd: enorm veel vrijheid, lekker rustig aan doen en niet teveel verplichtingen. Ik ben met een vriendin op stap geweest, zij is ook single. En ik bewonder haar heel erg.
Ik ben net begonnen met fulltime werken na studie, dus ik denk dat ik gewoon nog even zoekende was naar hoe ik het beste invulling kan geven aan mijn leven. Ik had ineens een hele grote behoefte aan een relatie, vooral het s avonds alleen thuis komen en koken voor jezelf. Terwijl mijn huisgenoten gezellig een film kijken met hun relatie gingen kijken. Op dat soort momenten (ja en dit is bijna dagelijks) voel ik een soort jaloezie, omdat zij mij dan niet uitnodigen bijvoorbeeld ofzo. Nee ben niet helemaal happy in dit huis, dus moet misschien even op zoek naar iets anders.
Edit: ik spreek mezelf wel een beetje tegen zo haha. Maar ik bedoelde meer, ik vind het eigenlijk helemaal chill om single te zijn, en dat van mijn huis moet ik even zien op te lossen. Als dat niet lukt inderdaad iets anders zoeken.
Een leuke match hebben op Tinder, die vervolgens niet reageert.
Waarom doen mannen dit?! 
https://www.forumfeminarum.nl/t/het-samen-kerst-en-of-nieuwjaar-vieren-topic
Ik heb mijn appartement al aangeboden 
Een paar weken geleden heb ik mijn relatie van 7 jaar beĆ«indigd, voel me zo leeg nu. Ook al weet ik dat het de juiste beslissing was, ik mis hem verschrikkelijk. Ook lekkere timing zo vlak voor de feestdagenā¦
Ben ook net begonnen aan een fulltime baan en overdag gaat het wel goed en ben ik vrolijk, maar avonds als ik moe ben en thuis kom in een leeg huis overvalt het verdriet me. Ben ook bang dat ik straks nooit meer iemand vind of heel veel spijt krijg van mijn beslissing en het dan strakst te laat is. Maar tegelijkertijd konden we ook echt niet meer doorgaan zoals het de laatste tijd gingā¦
Een familielid zei laatste tegen mij āred je het wel een beetje in je eentjeā. Ehm que? Ik ben niet een of ander zielig geval dat afhankelijk is van een kerel, aub.
Mān oma zat vandaag te zeuren om achterkleinkinderen. Dat ze dat nog wel wil meemaken. Ik wil überhaupt geen kinderen, maar mocht dat ook gebeuren, gebeurd dat niet in de aankomende 6/7 jaar. Moet dan toch eerst een gozer vinden die ik fatsoenlijk vind 
Lief, dankjewel <3