Het legpuzzel-topic

Ik begin altijd met het uitzoeken van de stukjes. Alle randjes gelijk bij elkaar leggen en sorteren op kleur en daarna eerst de rand in elkaar leggen. Zo lekker om te doen in de winterperiode!

1 like

Ja het is wel echt een winterding he, terwijl het in de zomer qua licht een stuk makkelijker is, haha.

2 likes

Wij zijn nu ook met deze bezig thuis!
Vind het wel echt een leuke.
Kwaliteit lijkt ook beter dan de ander die wij van dat merk hadden

2 likes

Hier ook een fan van Jan van Haasteren.

paar weken geleden deze puzzel afgemaakt.(foto volgt nog)

Voor mijn verjaardag: 2 nieuwe puzzels gekregen, vanmiddag/vanavond maar eens weer met 1 beginnen.

Ik zie weinig puzzels van Ravensburger hier.

Ikzelf vind deze twee van Ravensburger echt super leuk en mooi:

image

image

Daarnaast heb ik ook nog een paar leuke goedkopere puzzels van King.

5 likes

Daar hou ik ook van, zulke afbeeldingen. Ik heb er ook een van Ravensburger met The Big Five en consorten erop. Die ook meerdere keren gemaakt. En een van de onderwaterwereld, ook van Ravensburger geloof ik.

1 like

Maken jullie puzzels meerdere keren? Ik heb er twee die ik volgens mij allebei al 3x heb gemaakt. Als er genoeg tijd tussen zit, is het niet anders dan een Netflix serie die je weer opnieuw kijkt. Of toch liever nieuwe?

Clementoni is me favo merk voor kunstpuzzels. Ook te vinden op Bol.

https://www.bol.com/nl/l/kunst-en-religie-puzzels/N/10560+4277899685/

3 likes

Ik heb vorige herfst/winter een puzzel gekocht en gemaakt en ik ben wel van plan die puzzel nog een keer te maken deze herfst/winter.

1 like

Leuk! Ik heb járen niet meer gepuzzeld, maar ik ben er deze herfst weer mee begonnen en ik heb al deze 2 puzzels gemaakt:


En nu ben ik bezig met De Nederlandse Spreekwoorden van Bruegel.

4 likes

Ik maak ze meerdere keren. Maar een keer maken, vind ik een beetje zonde. En ik heb niet het idee dat de puzzel na een paar keer maken meteen makkelijker wordt ofzo. Er moet inderdaad wel voldoende tijd tussen zitten en ik vind het ook wel belangrijk om een redelijk aantal puzzels te hebben, zodat ik een beetje kan afwisselen.

1 like

Ja die wil ik ook nog! En deze twee:

2 likes

Waw van waar is die tweede? De book geek in mij wil dit


Ik had deze (1000 stukken) gevonden in de kringloop voor een halve euro maar er ontbreken 2 stukjes. :slightly_frowning_face:
Hij is af sinds zondag maar ik vind het zonde om hem nu al op te ruimen.

Dat is deze: https://www.amazon.de/gp/product/B0734V91NP/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

Mijn foto doet hem trouwens geen eer aan, want hij is echt supermooi en ook hele goeie kwaliteit.

1 like

Oooo leuk dit! Ik wil zo’n puzzelmat aanschaffen. Ga eerst ff op marktplaats kijken voor nieuwe puzzels.

1 like

Ik heb dit ding, vind ik handiger dan zo’n oprolmat:

Ik heb hem destijds gekocht via de Duitse Amazon, was toen wel wat goedkoper dan nu. Heb denk ik 30 euro betaald?

2 likes

Ik heb dit dus ook en het is inderdaad zoveel handiger dan zo’n rolmat. Wil nooit meer iets anders :smiley:

Aah, jammer. Ik heb net 2 weken geleden zo’n rolmat gekocht :upside_down_face:.

Sommige wel. De Jan van Haasteren eigenlijk niet, bedenk ik me nu, al bewaar ik die wel. De puzzels die echt lekker wegpuzzelen doe ik wel vaker. Maar ik koop ze vooral tweedehands, en die doe ik ook na een keertje leggen wel weer weg. En ik leen ook wel eens puzzels van anderen die dan dus uiteraard weer terug gaan na een keertje leggen.

Oeh, heel mooi, maar wel een lastige met die kleuren denk ik!