Het legpuzzel-topic

Wat betreft het opruimen: ik heb een dik doorzichtig zeil op tafel (van tafelziel, maar weet niet of ik dat mag zeggen qua reclame, haha). Daar blijft de puzzel gewoon onder liggen als ik ermee bezig ben, superhandig.

2 likes

Omg, ik wilde dus een puzzelmat kopen maar ik heb nog een doorzichtig matje dat je onder je bureaustoel kunt leggen. Die kan ik er misschien ook wel op leggen zodat mijn katten er geen teringzooi van maken. Ik ga dit proberen want die mat heb ik nooit gebruikt :roll_eyes:

1 like

Ik heb hetzelfde als hierboven.
Het is niet dat ik het nou mooie of bijzondere afbeeldingen vind, maar ik vind het wel leuke puzzels.

2 likes

Inderdaad, en goede kwaliteit, ook heel belangrijk want niks irritanter dan constant twijfelen of een stukje nu past of niet?

Iemand ervaring met de Escape Puzzle van Ravensburger? Ik ben er wel benieuwd naar! Ik ben ook wel fan van de Wasgij-puzzels.

Ja, idem! Sowieso voorkeur voor puzzels waar veel verschillende dingen op staan. Ik haat puzzels met grote vlakken van hetzelfde kleur, waarbij je steeds opnieuw alle stukjes moet proberen en je inderdaad vaak niet weet of het wel écht past (@whosthatgirl).

3 likes

Ik ben dus al een tijdje opzoek naar hoe een puzzel het beste ophangen. Ben echt een kluns en niet creatief, dus als je tips hebt, graag.

Ohhh jongens ik heb helemaal zin om te puzzelen door jullie.

Aanstaande zaterdag is de voorronde van het NK Puzzelen waar ik aan mee doe. Schaam me altijd een beetje om het te zeggen maar hier kan het dus best hahaha. Is puur voor de lol, vorig jaar waren we wel door maar nu doen er een stuk meer teams mee en gaan er minder door dus het zal wel wat lastiger worden. Je weet ook niet welke puzzel je krijgt van tevoren (sowieso een Jan van Haasteren van 1000 stukjes).

Merk wel dat ik die puzzels van 1000 stukjes voor mezelf niet zo snel meer koop. Zeker Jan van Haasteren puzzels heb ik echt in een halve dag af, dat vind ik dan echt zonde van het geld (ik maak ze vaak ook niet meer dan één keer). Dus zelf ga ik eerder voor een puzzel van 2000 stukjes maar eigenlijk wil ik gewoon een keer wat anders/moeilijkers proberen. Vind puzzels met fotoprint niet zo leuk over het algemeen maar die puzzels die @Maestoso en @Lula postten vind ik wel wat. :grin:

4 likes

Al die bruintinten zijn echt huilon.

7 likes

Plak je ze dan eerst allemaal op? Of is dat niet nodig?

Oh ik krijg ook zin om te puzzelen hiervan maar ik heb zooo weinig ruimte.

Ik heb deze:

afbeelding

Hij is wel heel cool maar heb hem nooit afgemaakt. Ik ga nog een keer een poging wagen denk ik.

8 likes

Misschien een rare vraag, maar zijn hier misschien mensen die hun puzzels voor een klein prijsje weg doen? Ben helemaal enthousiast aan het puzzelen geslagen nadat ik er een paar op de rommelmarkt had gekocht, maar vind ze nieuw een beetje duur en meestal moet ik werken op dagen dat rommelmarkten zijn (in het weekend). Liefst Jan van Haasteren van 1000 stukjes! Wil misschien ook wel ruilen als iemand daar interesse in heeft alleen ik heb er nog niet zoveel.

(Als dit hier niet mag sorry!! Dan haal ik het weg)

@Maestoso volgens mij heb je lijm die je dan over de puzzel heen moet smeren en in de naadjes trekt toch? Je hoeft toch niet elk stukje los op te plakken? Mijn moeder heeft het ook wel eens gedaan maar die had zo’n soort roller.

Ik heb laatst een puzzel bij de Action gekocht voor minder dan 3 euro. Geen Jan van Haasteren, maar wel 1000. Misschien is dat wat?

Thanks voor de tip! Ga ik binnenkort even kijken

Ik heb (naar aanleiding van dit topic) nu gereageerd op een aantal zoekertjes in de marketplace van Facebook. Misschien is dat een idee?

En ik kocht onlangs 2 puzzels in de kringloopwinkel voor 50 cent, maar ik denk dat ik dat niet weer opnieuw ga doen. Ze bleken uiteindelijk niet compleet te zijn en ik vond dat tijdens het maken veel frustrerender dan ik had verwacht (toen ik ze kocht, dacht ik dat ze compleet waren, maar na het openen van de doos/tijdens het maken, kreeg ik twijfels).

1 like

Iemand in mijn regio verkoopt deze puzzel, haha. Ik dacht even dat jij het was :grin:, maar deze is wel compleet, dus dat kan niet.

Haha toevallig maar nee, niet van mij. Een onvolledige puzzel verkopen die ik zelf bijna gratis had, zou ik wat schraal vinden. Ik denk dat ik deze gewoon eens ga terug brengen naar de kringloop.

1 like

Ik heb vandaag deze twee puzzels gekocht in de uitverkoop! Kan vooral niet wachten om die met het Kerst thema te gaan maken in de kerstvakantie.

7 likes

Oh, leuk! Waar heb je die bovenste met korting gekocht, want ik ben al een tijdje over die aan het twijfelen.

3 likes

Bij Speeleiland in Zwolle!

1 like