Het legpuzzel-topic

Ik vind deze puzzel echt heel leuk! Wilde eigenlijk maar heel even puzzelen vandaag, maar ben nu toch al weer een paar uur bezig. Oeps

21 likes

Dit lijkt me echt een hele leuke puzzel!

1 like

Ik heb 5 nieuwe puzzels besteld :heart_eyes: :heart_eyes: Lekker ander stijltje dan wat er meestal in de winkel ligt.

24 likes

Ooh die katten, geweldig!

Waar heb je ze besteld :blush:

Op de website goedkope legpuzzels (maar goedkoop zijn ze niet, gewoon normale prijzen).
Ik ben letterlijk alle puzzels afgegaan en deze vond ik de leukste (en niet dure) 5 :innocent:

1 like

Hij is af, ik ben zo trots! Er mist alleen wel een stukje, dus eigenlijk 999 ipv 1000 stukjes, nog naar gezocht maar echt nergens te vinden. Veel dank voor jullie tips, vooral het kijken naar de vormen ipv alleen de kleuren heeft echt geholpen. (Volgens mij was het @vitaminwater die dat zei dus thanks!!!)

Ga nu meteen 2 nieuwe bestellen :grin: (Hij is van Castorland trouwens, vind dat ze heeel veel leuke hebben)

15 likes

Deze ging een stuk sneller dan de vorige (van 3000 stukjes) haha. Wel lekker, kan ik straks weer aan een nieuwe beginnen. Maar in de poll toch ook de 3000 aangeklikt want dit was bijna saai nu :joy:

3 likes

Mijn lievelingspuzzel van vroeger bij m’n moeder opgehaald. 500 stukjes. :heart_eyes:

15 likes

Klaaaar! Was echt heel leuk. Zo veel leuke details. En inimini Tim Burton ook gevonden.

26 likes

Helemaal mee eens! Vind King echt zo irritant snel los gaan en ook heel glad qua stukjes. Ik ben op het moment van van de premium Schmidt puzzels. Al moet ik zeggen dat nu ik dus een iets oudere puzzel aan het leggen ben, toen de kwaliteit ook niet heel denderend was.

1 like

Wat mij wel opvalt bij King-puzzels is dat de stukjes van de Disney-puzzels een stuk dikker zijn dan de stukjes van de andere King-puzzels. Vind dat zo gek.

Ik maak nu een Ravensburger-puzzell van Dombo :heart_eyes: Heel leuk om te doen, zal vanmiddag/vanavond even een foto maken.

1 like

Vind het echt heerlijk dat we hier een topic hebben waar we zo over puzzels kunnen praten <3 Mijn IRL vrienden snappen dit niet zo haha.

6 likes

Ik heb maar één vriendin die mij snapt. Ik wissel met haar puzzels uit en we sturen elkaar ook vaak foto’s en filmpjes van onze vorderingen als we aan een puzzel bezig zijn.
De rest snapt het niet en soms voel ik me zelfs een beetje belachelijk als een vriendin zegt: “Oh, haha, ben je weer aan het puzzelen?” Alsof ik iets geks doe (vooral dat haha maakt het gek). Eén vriendin zegt wel eens: “Ik vind het zó schattig dat jij gewoon puzzelt!” Vast lief bedoeld, maar het klinkt dan net alsof ik iets supergênants doe of zo.

3 likes

Hier net zo! Heb altijd het idee dat ik de oma van de groep ben. Puur omdat ik puzzelen en dan nu ook borduren, leuk vind. Soms voel ik mij niet een normale jong volwassene daardoor :sweat_smile: En dan wordt ik weer super blij van dit topic!

2 likes

Ik heb dit dus ook met King puzzels! Ik heb tnt alleen Jan van Haasteren en Ravensburger gekocht omdat ik bang ben dat andere puzzels slechte kwaliteit zijn. Maar vind het wel een dure hobby, zo’n Jan van Haasteren kost al gauw 20,00? Is via Marktplaats aan te raden of niet?

1 like

Het is wel een beetje een dure hobby ja. Ik heb twee weken terug denk ik 9 puzzels totaal overgekocht (6 van 1 verkoper en 3 van 1 ander) voor denk ik totaal 50 euro kwijt inpv 9 x 15 a 20 euro. (9x15 = 135 , 9x20 = 180). Is wel even goed zoeken en kijken ook op mensen hun profiel of ze meer verkopen. dan is het leuk! (En hopen dat ze compleet zijn dan)

Volgens mij heeft Kruidvat ook vaak die Jan van Haasteren in de aanbieding. of ik heb het verkeerd dat kan ook…

Plus heel vaak kijk ik ook op Amazon. zie dat daar de puzzels ook weer wat goedkoper beginnen te worden dan aan het begin van de corona uitbraak.

EDIT: Ah ja ! Kruidvat heeft ze in de aanbieding nu ook. Wel 500 stukjes

janvanhaasteren

2 likes

Woeeee score!!! Ze hebben ze best wel vaak in de aanbieding volgens mij dit soort puzzels! :grin:

Voor liefhebbers van katten én puzzels:

3 likes

Een van de eerste tweedehands puzzels is af en hij is compleet :smiley:
(stond ook in de advertentie maar toch altijd even afwachten)

Sommige punten wilde ik hem wel in de hoek gooien, vooral met de lucht. Tot ik hem een beetje door had.

13 likes