Ik zou graag advies willen over het volgende. Een vriendin van mij heeft een depressie, dit is een half jaar geleden begonnen. In het begin was ik er erg voor haar, maar na een tijdje merkte ik aan mijzelf dat ik er niet tegen kon om met haar om te gaan omdat ze steeds gemene en misgunnende dingen tegen mij zijn omdat het met mij wel goed ging. Toen heb ik besloten afstand van haar te nemen en daardoor werd ze nog bozer. We hebben een gesprek gehad na een paar maanden ze heeft haar excuses voor haar gedrag aangeboden en nu zit ik met heel veel vragen in mijn hoofd hoe ik met haar om moet gaan.
Het was een hele goede vriendin maar ik ben door haar gemene uitspraken erg gekwetst. Ik probeer haar nu 1x per 2-3 weken een bericht te sturen, dit was voorheen elke dag. Als ik vraag hoe het met haar gaat dan zegt ze nog steeds dat het niet zo goed met haar gaat. Maar ik merk aan mijzelf dat ik niet erg doorvraag erop maar reageer met: hoop dat het snel weer goed gaat. Omdat ik bang ben dat ik weer gekwetst word als ik er weer volledig voor haar ben.
Ik voel mij er wel schuldig over want ik denk, zij heeft een depressie en heeft steun nodig. Heeft iemand tips hoe met zo een situatie om te gaan?