Het niet zo lekker in je vel-topic

I feel you! Ik moet mezelf altijd een duwtje geven om af te spreken met vrienden omdat ik die sociale drang niet goed herken in mezelf. Achteraf voel ik me dan 100 keer beter en denk ik “hey ik moet vaker wat sociaals doen!!” maar dat lijk ik niet te onthouden haha.

Mocht je ooit wat willen drinken of iets, ik woon op het Zuid (vlakbij het KMSKA).

En zou het misschien helpen om het maar even te laten komen? Ook al is er ‘niks’ soms moet het er gewoon even uit.

Misschien heb je wat aan het 4G schema? Dat kan helpen om je gedachten beter te relativeren. Online kun je er veel over vinden.

Wel rot dat je je gestresst voelt en veel piekert :(. Praat je er wel ook over met je partner,”?

afbeelding

Ik heb deze op een tabje staan op mn telefoon om eens in de zoveel tijd naar te kijken haha

12 likes

Ja met een lijst van leuke activiteiten! Voel me laatste tijd heel inspiratieloos

1 like

Ik heb ook behoefte aan zo’n topic! Misschien Het grote eye-bleach topic ? Staan nu alleen maar schattige dierenplaatjes in, maar andere leuke dingen kunnen ook wel, toch?

Pff ik baal zo erg dat het herfstig word en ik gelijk meer last heb van depressieve klachten en me gewoon bijna nergens goed over voel. Ik probeer leuke dingen te doen, maar voel me telkens gewoon best leeg en alleen en kijk nu al op tegen de winter die eraan gaat komen

2 likes

Ik wil heel erg graag beter voor mijzelf zorgen maar vind het blijkbaar heel moeilijk. Het heeft met name betrekking op gezonder eten en meer sporten. Maar elke keer als ik het me voorneem dan lukt het gewoon niet (correctie: ik DOE het gewoon niet). Ik ben ook heel erg moe door slechte nachten en heb het heel druk met mijn studie, maar vaker dan 1x per week sporten moet gewoon lukken. Maar ik ben gewoon heel erg blij als ik ‘s avonds eindelijk op de bank lig, en daarbij moet ik vaak dingen voor werk of school doen./m anyway, ik heb dus altijd wel een of ander excuus en ik wil er gewoon vanaf. Het ding is dat ik lang een eetstoornis heb gehad en dus heel voorzichtig ben met te streng zijn voor mijzelf. Maar nu weet ik gewoon niet hoe ik moet beginnen. Ik wil niet afvallen ofzo maar merk dat ik me nu gewoon niet happy voel omdat ik weinig energie heb. Iemand tips?

Ik sluit me aan bij @Hectometer! Ik heb jarenlang niet gesport dus je kunt echt wel trots op jezelf zijn hoor! 1x is genoeg. En als je dan toevallig nog een keer extra zin hebt om te sporten is dat mooi meegenomen. En anders maar niet! Jouw lichaam heeft nu juist misschien rust nodig als je zo weinig energie hebt, in plaats van meer beweging.

1 like

Beetje late reactie, maar misschien helpt het iets dat je weet dat je hier echt niet alleen in bent/staat. Denk dat het veel voorkomt en dit jaar wellicht nog wel sterker door corona.
Wat mij helpt is om op dit soort dagen lief voor mezelf te zijn (lat ietsje lager op sommige vlakken) en echt het per dag te bekijken. Een dag is meestal nog wel door te komen (en anders gewoon per uur bekijken), i.p.v. dat je gelijk tegen een heel seizoen zo opkijkt.

Sterkte in elk geval :heart:

2 likes

Ik zou ook proberen wat liever en milder naar jezelf toe te zijn, zeker gezien je verleden. Je bent ook zeker niet de enige met die struggles. Dus ipv jezelf regels opleggen van: bijv. ik moet 3x per week sporten en elke dag gezond eten, en dan gefrustreerd raken, kun je per dag bekijken wat je voor jezelf kan doen om goed voor jezelf te zorgen. Dus de ene dag pak je een fanatiek sportlesje mee, een andere dag hou je het misschien bij een rondje wandelen en weer een andere dag is gewoon op de bank een kopje thee en een stukje fruit oid voor jezelf ook gewoon genoeg.

1 like

Ik kan soms (zoals nu) echt supergefrustreerd zijn in mijn job (hoewel ik het tegelijk ook heel erg graag doe). Wat doen jullie om je daarin af te reageren? Ik heb de neiging om het naar mijn baas uit te werken maar dat is niet altijd een strak plan :stuck_out_tongue:

Ik probeer te relativeren dat het ‘maar werk’ is en het zonde is om die negatieve energie de hele dag vast te houden

Ja ik ga dat proberen. Het ding is dat ik er zoveel energie en moeite in steek, dat ik me ook op een dieper niveau gekwetst voel zeg maar. En dat ik het dan echt niet uit mijn hoofd krijg, een soort alles overheersend gevoel.

Heb jij tips om toch aan iets anders te denken?
Het lukt me dan precies ook niet om me te concentreren op een boek, tv …

Sporten helpt bij mij heel erg daarin, en anders ga ik gewoon een stukje lopen of even ergens heen fietsen. Dan ben ik het kwijt

1 like

Misschien helpt het ook om te bedenken of dit een fase is, dus ik hoop voor jou dat deze vervelende tijd op werk binnenkort verandert. Met die gedachte zal jouw jouw gevoel wat je er nu bij hebt misschien ook wat wegtrekken. Ik vind mijn werk niet leuk (ik heb een kantoorbaan) maar ik heb een beetje de mindset aangenomen dat ik nu geaccepteerd heb dat dit mijn baan is voor ca 1 jaar en ik daarna iets beters ga zoeken. Daarom kan ik beter omgaan met irritaties op werk, want 1) ik heb al semi geaccepteerd dat het mwah is en 2) ik ga ervan uit dat ik deze baan over een jaar niet meer heb, en door die gedachte vind ik dat mijn baalmomenten van nu ook weinig zin hebben. Ik heb verder geen idee wat voor werk jij doet, ik kan mij goed voorstellen dat elke soort baan hele eigen dieptepunten kan hebben

1 like

Ja het ding is dat ik nu echt mijn droomjob heb. Ik werk ook echt superhard (van 's morgens vroeg tot 's avonds laat ermee bezig, en vaak ook in de weekends) en het kwetst enorm als je dan de waardering niet krijgt. Niet dat ik wil hengelen om complimentjes, maar ik voel me even niet gehoord door mijn baas. En daardoor ga ik me bozer tegen hem gedragen, wat natuurlijk niet goed is.

Maar het is inderdaad goed om het als een soort fase te bekijken. Ik ga dat proberen, dankjewel voor de tip. Ik zit nu inderdaad gewoon in een dipje (waarbij alles dat gevoel lijkt te bevestigen) maar ik moet er weer uit geraken.

Ik. Je mag me een pb sturen!

1 like

Geen stomme vraag. Heb ermee te maken gehad. Je mag me een PB sturen als je wilt.

1 like

Is er iemand die ook heel veel last heeft van huilbuien? Ik wil binnenkort al beginnen met therapie en ik weet ook wat de oorzaken zijn ed.
Ik heb hier bijna om de dag of 2 dagen last van en huil dan zo’n halfuur tot uur nonstop. Maar ik vroeg me af wat jullie bijvoorbeeld doen op zo’n moment. Het gewoon laten lopen, afleiding zoeken? Misschien iets anders wat bruikbaar is?