Bij ons komt het ook vooral van mijn kant. Hij ziet niet zoveel problemen, maar ik ben gewoon niet echt gelukkig met hoe het nu tussen ons gaat. Afgelopen weekend hebben we flinke ruzie gehad waarin hij dingen heeft gezegd die mij zo kwetste, dat er iets in me knapte. Ik merk zelf dat ik niet genoeg bevestiging krijg van hem. We hebben allebei nog heel erg ons eigen leven, wat ik ook goed vind in een relatie, maar soms voel het voor mij niet eens alsof we een relatie hebben. Ik zie hem ook erg weinig, omdat ik een kantoorbaan heb en hij een restaurant heeft, waardoor we elkaar alleen de weekenden zien. Ons app contact is ook nog eens naar een dieptepunt gedaald en moet altijd van mij kant komen.
Momenteel kost het me te veel energie. Ik hoopte van hem ook wat meer steun te krijgen met andere issues, maar die krijg ik niet echt. Nu je zegt dat het misschien ligt aan het niet goed in mijn vel zitten, kan je wel eens gelijk hebben. Ik dacht eigenlijk dat ik niet goed in mijn vel zat door oa relatieproblemen, maar het kan zo maar eens andersom zijn. Dankjewel voor dat inzicht.

Mijn leidinggevende zegt wel steeds ‘je moet het aangeven als je stress hebt!’ maar dat heb ik gedaan en alsnog krijg ik dus die extra taken… Ik probeer in mijn vrije tijd zo veel mogelijk te ontspannen en op te laden, maar ook dat wordt dan weer een soort heilig moeten (‘ik moet boeken lezen/sporten/mediteren!’) - echt niksen kan ik niet, dan voel ik me intens schuldig en onrustig.
altijd wel iets verzinnen om het spannend te maken.