Het niet zo lekker in je vel-topic

Wat voor pillen gebruikte je eerst om te slapen als ik vragen mag?
En heb je het met je psycholoog (ik zag in een eerder berichtje dat je daar wel heen gaat geloof ik?) er over gehad? Ik heb ook heel erg last van slaapproblemen de laatste tijd en mijn psycholoog heeft geregeld dat ik via de huisarts pam krijg om af en toe te slapen. Ik snap dat het vervelend is om te vragen bij de huisarts maar je slaap is zo belangrijk voor hoe je je de rest van de dag voelt!

Ah zo, ja heel vervelend. Ik hoop dat de psych je er mee kan helpen! (en dat je snel weer goed kan slapen)

Nou we zijn een tijdje verder en het is er niet beter op geworden.

Ik ben nog steeds enorm moe , spanningshoofdpijnen , hartkloppingen , misselijkheid , overgeven , buikpijn etc etc.

Ik dacht dat ik een goed gesprek had met mn baas. Ik zou twee weken geleden 2 uur per dag werken .
Nou die 2 uur werd al snel 2,5 uur of nog langer .
Op vrijdag dag 4 had ik bijna mn uren er opzitten toen hij kwam met een voorstel om toch nog even een uur iets met collegaā€™s te doen.

Afgelopen week heb ik ochtenden gewerkt maar zijn er een aantal ontzettend vervelende confrontaties geweest waardoor ik nu echt een soort van angst heb om ook maar iets te doen.

Gister ging ik naar huis en was er weer een confrontatie waar ik me totaal niet okay bij voelde en hij meteen in de aanval ging . Hij was in de veronderstelling dat ik hem zo maar voorbij liep zonder iets te zeggen. Heb ik wel gedaan.
Hij is me achterna gelopen naar buiten en is daar tegen me gaan schreeuwen.

Ben naar huis gegaan huilend en zag op mn werktelefoon nog berichtjes binnenkomen.
Ik durf deze gewoon niet te openen. Weet niet of ze echt van hem kwamen. Heb de telefoon daarom maar gewoon uitgezet .

Morgen heb ik een telefonisch consult met een praktijk ondersteunend bedrijfsarts.
Ben gewoon een soort van bang om dinsdag eventueel weer aan het werk te gaan.

Fml

1 like

Wow waarom is je baas zo opvliegend? :frowning: In ieder geval geeft je lichaam alle signalen dat je ernaar moet luisteren. Dat is echt het belangrijkste nu en ik hoop dat je daar begrip voor vindt op je werk. Denk je dat de bedrijfsarts wel redelijk zal zijn?

Ik ben op dit moment zo vermoeid. Ik werk super veel en krijg alleen maar avonddiensten. Dan ben ik 12 uur pas thuis van werk, kan ik mn bed in en slaap ik weer tot laat uit. Heb niet eens meer tijd of energie om mijn huishouden op orde te krijgen. Van de komende 10 dagen heb ik er ook maar 1 vrij. Naast dat is mijn werk ook nog eens best zwaar en zit ik er even door heen. Wil gewoon een week slapen en niks doen.

Ik zit echt in een shit situatie op werk. Heb mā€™n ontslag ingediend en moet nog maar tot 20 december, maar het lijkt wel alsof mijn baas de laatste maand nog even tot een hel wil maken.

Ik heb zoiets van, okee wat er gebeurd is is kut en we hebben echt staan bekvechten vorige week, maar gebeurd is gebeurd toch? Feit is dat ik hoe dan ook wegga, laten we het dan de laatste periode nog gezellig houden. Hij komt er steeds maar op terug en kat me af, kan alleen maar snauwen en ik doe echt werkelijk niks goed. Het worden nog een paar zware weken op deze manier.

Hoi, ik ben nieuw hier. Ik vroeg me af of depressie en andere psychische problemen ook in dit topic thuishoren? Ik heb gezocht of er daar een apart topic voor was, maar niet meteen iets gevonden. Bedank :slight_smile:

Oh, dat wordt nog even wachten dan. Jammer. Maar bedankt!

Haha ik moest lachen om je post. Thanks daarvoor! Moest ook zelf echt terugzoeken wat ik hier ook alweer geplaatst had. Dus ja, gelukkig voel ik me wel weer beter. Uiteindelijk ook de knoop doorgehakt en keuze gemaakt voor mezelf voor sowieso een nieuwe baan en dat is allemaal ook gelukt. Nou sinds dat moment voel ik me wel 10000 kilo lichter. Juist nu komt de andere kant weer naar boven; waarom wilde ik weg? Waarom / waardoor voelde ik me nou zo slecht? Want zo slecht had ik het toch niet? Alsof ik nu alles weer goed praat. Gelukkig weet ik heeeel diep van binnen wel dat het natuurlijk juist oplucht omdat ik de keuze heb gemaakt en ik weet dat het einde van de baan, waardoor ik me niet fijn voelde, in zicht is.

1 like

Ik voel me ook niet zo goed. 4 maand geleden is mijn relatie beĆ«indigd en ben ik weer alleen gaan wonen, en hoewel ik 100% achter mijn beslissing sta voel ik me af en toe zo vreselijk eenzaam. Ik werk op heel variĆ«rende uren dus heb soms vrij vanaf 13u, dan is de middag en avond wel heel langā€¦ Ben nu met een bijbaantje begonnen om de tijd wat te doden maar voel me alsnog vaak alleen. Ik heb wel vrienden maar niet megaveel, en de meeste hebben ook gewoon een gezin dus niet op elk moment tijd om wat te doen. Bovendien heb ik het gevoel dat ik daar nu ook wat ā€˜buitenā€™ val, iedereen is bezig met partner/kinderen/ā€¦
Bah, het moest er even uit :slight_smile:

Soms flakkert het weer even in me op: ik wil terug tekenen, lezen, leren, creĆ«ren, fotograferen, sporten, ā€¦ Maar de wil en inspiratie zijn zo ver te vinden en dan ebt de motivatie en hoop weer weg. En dan komt de zelfkritiek, -twijfel en -haat. Terwijl het me wel zou helpen uit mijn donkere put te komen, denk ik. Ik weet dat ik voor de buitenwereld gewoon leeg en lui overkom. Maar het is tegenwoordig zo moeilijk om zelfs de kleinste, stomste dingen te doen. Het enige wat ik nog kan is alleen wegrotten in mijn bed.

Het klinkt alsof je te veel van jezelf verwacht in een te korte tijd. Heel herkenbaar, ik verlies dan ook alle motivatie omdat het zoveel werk lijkt. Is er een hobby of passie die je hebt waar je altijd geĆÆnspireerd door raakt? Iets wat je vijfjarige jij helemaal geweldig gevonden zou hebben. Wat ik probeer te zeggen is: probeer klein te beginnen. Wanneer je stap voor stap een woord, dan een zin, dan een pagina schrijft, geeft dat meer voldoening dan van jezelf te verwachten een boek te schrijven. Ik hoop dat je daardoor in beweging kunt komen en je je misschien wat beter gaat voelen. En het begin is altijd lastig, maar je komt er echt wel. Ik hoop dat je gauw je hoop terugvindtā¤

2 likes

Ik kan echt niet goed met stress overweg. Merk dat alles goed gaat tot de tentamenweek er weer aankomt en ik de lat (voor mijzelf) heel hoog leg. Gooi daarbij wat anderen factoren in de mix (bv jezelf voor de gek zetten voor een grote groep mensen, een impulsieve domme actie doen en ongesteldheid) en de cirkel is rond. Top dagšŸ˜‘

Ik lees al een tijdje mee en kom heel veel herkenbare verhalen tegen, maar ik vind het moeilijk om te reageren. Ik denk omdat dat wat confronterend kan zijn omdat je dan dingen onder woorden moet brengen ofzo? Maar vandaag gaat het even heel slecht en ik wil het toch even hier typen, want ik weet verder niet tegen wie ik het zou moeten zeggen. :sweat_smile:.

Heeft iemand hier al eens haptotherapie of zoiets geprobeerd? Ik kom het best vaak tegen en ik ben benieuwd naar ervaringen. Ik ben het zware gevoel dat ik heb zo erg zat en misschien zou zoiets kunnen helpen.

1 like

Ahh ook al is het op afstand, maar wil je toch een (virtuele) knuffel geven!

Ik ken de therapie niet, maar hoe dan ook helpt het vaak al wel om met iemand te praten. Dat je er voor open staat om het zware gevoel te verminderen en om er ā€˜ietsā€™ aan te doen is al heel goed en stap 1:)

Ik zit weer een beetje in zoā€™n dip dat ik nergens zin in heb dus dan doe ik ook niks maar daardoor voel ik me alleen maar slechter. Voel me erg futloos terwijl ik vakantie heb gehad dus ben niet echt moe. Maar ik ben al weken niet in de sportschool geweest, heb een boek gekocht maar nog geen bladzijde gelezen en toon ook geen initiatief om met mensen af te spreken.

Dan lig ik in bed alleen maar youtube filmpjes te kijken maar daar voel ik me ook niet echt beter door. Dan voel ik me best wel nutteloos en eenzaam. Maar het lukt me niet zo goed om me er toe te zetten :persevere:

Ah dat is vervelend. Wat voor mij heel goed helpt is om ā€˜s avonds te plannen wat ik de volgende dag ga doen. De kans dat ik het dan ook daadwerkelijk ga doen is groter, omdat het anders voelt als een afspraak breken.
Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar wellicht dat het helpt

Voor mij werkt het om zelfs een boek lezen in kleine stukjes op te breken. Dus echt voor mezelf ergens opschrijven: morgen 5 bladzijden lezen. Het zijn maar 5 dus je kunt jezelf er misschien iets makkelijker toe zetten en als je eenmaal bezig bent keutel je misschien zo het halve boek door.

Weet natuurlijk niet wat voor jou wel en niet werkt maar ik hoop dat je je hoe dan ook snel weer wat beter voelt :heart:

Edit: zie nu dat ik op een bericht van 2 weken terug reageer, sorry! Hoop evengoed dat je nu lekkerder in je vel zit natuurlijk

2 likes

Baal echt zo van mezelf. Heb me weken lekker gevoeld, alles verliep goed. Had het naar mijn zin op werk, was goed bezig met afvallen. Nu is er vrijdag wat vervelens op mn werk gebeurd en nu ben ik al het hele weekend down. Daar komt nu bij dat ik echt fucking kiespijn heb sinds vanochtendā€¦ het lijkt dan soms echt alsof alle shit dan ook in 1 keer tegelijk moet komen. Sorry, zijn echt geen dramatische gebeurtenissen en het valt reuze mee, maar ik baal dan dat ik er al het hele weekend buikpijn van heb en dan moeilijk positief kan blijven. :tired_face:

Ik weet gewoon even niet meer wat ik met mezelf moet. Het gaat thuis niet goed, het gaat in mā€™n relatie niet goed, het gaat op het werk niet zoals ik zou willen. Ik zie gewoon geen toekomst voor mezelf.