Ik durf bijna niet te posten omdat het zo futiel lijkt in vergelijking met de posts hierboven. Allereerst een knuffel voor jullie, lieve meiden, ik hoop dat jullie snel meer geluk mogen hebben.
En dan toch maar wat ik wilde posten:
Ik riep altijd dat ik echt nooit een burnout zou krijgen omdat ik niet zo in elkaar zit, maar het lijkt ineens helemaal niet zo onwaarschijnlijk meer. Het werk dat ik doe is behoorlijk hectisch, met onregelmatige tijden en veel verantwoordelijkheid. Ik maak veel overuren die ik zou moeten compenseren met vrije dagen, maar daar is geen tijd voor. Nu heb ik net nog twee taken erbovenop gekregen en een deadline voor een eigen project dat ik buiten mijn werk om doe. Ik weet echt niet hoe ik het allemaal moet doen Mijn leidinggevende zegt wel steeds ‘je moet het aangeven als je stress hebt!’ maar dat heb ik gedaan en alsnog krijg ik dus die extra taken… Ik probeer in mijn vrije tijd zo veel mogelijk te ontspannen en op te laden, maar ook dat wordt dan weer een soort heilig moeten (‘ik moet boeken lezen/sporten/mediteren!’) - echt niksen kan ik niet, dan voel ik me intens schuldig en onrustig.
Ik weet dat dit stom is en dat ik gewoon mijn grenzen moet aangeven, maar het werkt niet en ik voel me zo stom…