Het niet zo lekker in je vel-topic

Dankjewel voor je reactie. Je hebt gelijk. We hebben vandaag overlegd en een aantal van mijn taken gaan naar collega’s. Hopelijk gaat dat helpen.

5 likes

Echt heel erg goed van je! Hoop echt dat het je gaat helpen. Voel je nu alsjeblieft niet of je hebt gefaald oid want dat is écht niet zo. Deze stap was de juiste om te maken en blij dat je werkgever het ook zo heeft opgepakt. Trots op je!

1 like

Fijn dat je er in ieder geval over hebt kunnen praten en er een oplossing is!

Ik voel me de laatste tijd ook niet zo goed in mijn vel. Ik werk sinds een paar maanden full-time en ik vraag me echt af of dit het leven is. Ik heb geen sociaal leven verder, dus ik voel me vrij vaak ook best eenzaam, maar ik heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken want ik heb ook niet zoveel energie om contacten te leggen en mensen vinden me meestal toch wel raar of apart. Ik vind het heel vervelend om 's avonds weer naar huis te moeten omdat dan de eenzaamheid toe slaat en je gaat natuurlijk zitten malen. Ik heb ook geen idee wat ik precies wil zeggen met deze post, haha.

Heb je een partner? Waarom vinden mensen je raar?

Ik heb geen partner en ik heb geen idee waarom ik zo buiten de boot val altijd. Ik weet dat ik een vrij intense persoonlijkheid heb en ik ben nooit goed geweest in vrienden maken en groepen maken me ook zeer oncomfortabel.

1 like

Wat vervelend dat je het gevoel hebt er buiten te vallen. Ervaar je dat ook op werk zo?

Half. Ik vermaak me wel met mijn collega’s, maar ze zijn wel allemaal meer dan 10 jaar ouder en in een andere levensfase en dan heb ik het gevoel dat ze mij maar zien als gekke tiener en me maar laten (ik ben in de 2e helft van mijn twintiger jaren). Dit is altijd al een issue geweest voor mij, dus dit maakt het er niet makkelijker op, natuurlijk.

Wat een lastige situatie. Ik weet ook niet goed hoe ik je kan helpen/ wat ik moet zeggen. Merk je duidelijk dat ze in een andere levensfase zitten? Of is dat wat jij denkt/vind dat een verschil is tussen jullie?

1 like

Nee, dat is wel echt zo. Een van mijn collega’s verwacht een kind, is verloofd. Die andere collega is echt al 20 jaar ouder, heeft een scheiding achter de rug, een koophuis en ik ben eigenlijk pas net klaar met studeren. Bedankt voor het reageren!

Ik weet niet wat er met me aan de hand is maar het gaat niet goed. De laatste tijd heb ik een soort van woede-uitbarsting waar ik me niet helemaal van bewust ben. Ik vind mijn uitbarstingen zelf wel meevallen maar hoor achteraf van anderen dat ik heel intens over kwam. Mensen schrikken van me. Ik voel me snel boos/geiriteerd maar het lukt me niet om dit normaal bespreekbaar te maken.
Dit heeft er voor gezorgd dat ik ruzie heb op mijn werk en privé.
Ik voel me hierdoor een slecht mens, ik voel me de laatste sowieso een waardeloos persoon. Ik ben momenteel onder behandeling bij een psycholoog maar ik heb het idee dat ik hier weinig aan heb. Ik zit gewoon met enorm veel boosheid en frustratie naar alles en iedereen.
Sorry voor dit warrige verhaal maar wilde het graag kwijt.

helemaal geen warrig verhaal, super vervelend dat je er zo veel last van hebt. waarom heb je weinig aan je psycholoog, heb je dit verhaal ook daar aangekaart? ik denk dat het je kan helpen als dit ook onder de aandacht is bij je psycholoog, maar wellicht is dat ook al zo
en enig idee waar je ‘uitbarstingen’ vandaan komen? wat de triggers zijn?
succes ermee

Ik vind het oprecht bijzonder als iemand de moeite neemt om zo lief te reageren op een verhaal van een onbekende ander. Bedankt!

Mijn psycholoog ervaar ik als een lieve man, bij wie ik mijn verhaal kwijt kan maar daar blijft het bij. Ik heb dit een keer met hem besproken. Hij gaf toen aan dat hij mijn problemen niet kan oplossen en dat ik te graag dingen wil veranderen.
Dit is een voorbeeld waar ik me dus vreselijk aan kan ergeren! Ik snap dat hij mijn problemen niet kan oplossen, dat moet ik zelf doen. Maar ik kan toch wel íéts meer verwachten dan alleen ja geknik? En natuurlijk wil ik bepaalde problemen oplossen, daarvoor zit ik daar!

Jaren geleden ben ik ook onder behandeling geweest bij een andere psycholoog voor depressie. Haar vond ik ook te soft en niets-zeggend. Mijn conclusie is dus dat het wel en mij zal liggen omdat ik een moeilijk mens ben.
Volgende week zie ik de psycholoog weer en dan zal ik alles op een rustige manier aangeven.

2 likes

Hmmm, valt wel mee denk ik. Objectief gezien heb ik het niet echt druk ofzo. Ik werk 32uur maar heb geen zware baan.
Ik voel me wel altijd druk in mijn hoofd.

Hoe gaat het met jou? Wat heeft jou geholpen?

Het klinkt alsof het je gewoon allemaal even te veel is en je emmertje aan het overlopen is. Dat is heel rot, maar ook heel herkenbaar. Vervelend voor je omgeving, maar dat maakt jou geen slecht mens. Ik herken het dat je maar tegen iedereen uitbarst, maar ik probeer zelf wel altijd mijn excuus aan te bieden achteraf en dan merk ik dat het voor veel mensen minder erg was dan ik het in mijn hoofd had gemaakt. Goed ook dat je het een en ander gaat aangeven bij je psycholoog. Hij is inderdaad niet degene die jou kan redden, dat moet je zelf doen. Het is zijn taak je de handgrepen te leren, je zit daar niet om tegen een muur te praten. Sterkte!

Ik herken het. Goed dat je het in ieder geval hebt aangegeven. De bal ligt nu bij hen. Ik heb helaas geen tips voor de onzekerheid en achterdocht, want ik ben een pro wat dat betreft, maar ik stuur je goede energie.

Nog meer mensen die last hebben van de overgang naar het voorjaar? Ik vind het een prachtig seizoen, maar ik voel me dan vaak somberder.

3 likes

Ah wat vervelend! Niet zozeer somberder, maar dat ik wel weer even mijn draai moet vinden ofzo? Alles lijkt wel ietsje meer moeite te kosten.

1 like

Heb er ook wel last van. Vooral omdat het weer zo erg schommelt de laatste tijd; dan weer heel warm en zonnig, dan weer een stuk kouder en grijs. Daarnaast vind ik de zomertijd ook kut, dus dat is ook weer even wennen. :woman_shrugging:

1 like

Ik heb dit heel erg. Ik vind het dan heel confronterend om te zien dat mensen uit gaan met vrienden, constant terrasjes pakken met anderen en dat mijn sociale kring eigenlijk bijna niet bestaand is.

4 likes

Ja, maar ik ben dan ook zwaar depressief. Pieken zijn lente - zomer. Of eigenlijk dalen natuurlijk.

1 like