Ik zit ook al een tijdje niet zo lekker in mijn vel. Ik ben in februari begonnen aan mijn eerste echte baan na mijn studie. Na een tijdje merkte ik echter dat ik er toch niet helemaal op mijn plek zat. Zowel in de functie als bij het bedrijf. Ik ben zelf een vrij rustig persoon, terwijl het verder allemaal behoorlijk aanwezige mensen waren. Ik merkte ook dat het mijn leidinggevende ging ergeren en daardoor voelde ik me steeds ongemakkelijker. Vooral na mijn vakantie in juni ging ik met steeds meer tegenzin en dacht ik vaker âIs dit het nou?â. Mijn contract werd uiteindelijk ook niet verlengd. Eerst zorgde dat voor opluchting, maar tegelijkertijd voelde het ook als falen.
Halverwege september liep mijn contract daar af. Het maakte me best wel onzeker, waardoor ik even niet zo goed wist wat ik moest doen. Ik heb het gevoel dat ik geen â kantoorpersoonâ ben. Ik heb zelfs even overwogen om weer terug de horeca in te gaan, daar heb ik jarenlang naast mijn studie gewerkt. Inmiddels heb ik wel besloten om te solliciteren naar banen die bij mijn studie aansluiten, omdat het voelt alsof ik anders voor niets heb gestudeerd. Ik moet gewoon op zoek naar de baan die bij me past. Heb wel al een aantal afwijzingen gehad. Afgelopen maandag ben ik ergens op gesprek geweest, maar het ging niet fantastisch en ik kreeg ook niet zoân goed gevoel bij de functie. Ik wacht nog een reactie af en ondertussen zoek ik verder.
Ik voel me gewoon zo nutteloos. Ook als een last voor mijn vriend, want onze toekomstplannen staan echt een beetje op pauze nu. We willen graag sparen voor een koophuis, een mooie reis en gewoon een toekomst samen, maar momenteel gaat dat dus niet.
Heel verhaal uiteindelijk. Wel fijn om het even van me af te schrijven. Ik heb deze week gewoon even een dipje, ik denk omdat het sollicitatiegesprek me een beetje tegenviel. Ik was zo enthousiast en nu voel ik me mweh. Aan de ene kant wil ik gewoon heel graag een baan vinden, maar ik ben ook bang dat ik me straks weer zo voel als eerst.