Heel toevallig kon ik vandaag al terecht bij de bedrijfsmaatschappelijk werker. “Eén voorwaarde is dat het moet klikken…”. Nou, dat deed het van mijn kant niet.
Ik heb dus een vol/onrustig hoofd en gaf als voorbeeld dat de was precies op mijn manier moet worden opgehangen, omdat ik het anders niet kan overzien en mezelf dan helemaal opwind en boos kan worden. Klinkt heel overdreven en dat weet ik, maar ik kan die gedachtes/gevoelens niet uitzetten. Zegt ze dat ik hulp in de huishouding moet zoeken zodat ik meer rust krijg. Ik ben geen professional, maar zelfs ik snap dat dat niet de oplossing is. Het gaat niet om het klusje, het gaat er om dat ik mezelf helemaal opwind als iets niet gaat zoals hoe ik het wil! “Ja dan moet je de lat wat lager leggen.” Snap ik, maar ik vraag juist hulp omdat het me zelf niet lukt, ik heb handvatten nodig. Was echt een heel vermoeiend gesprek. Haar tip: ga via de huisarts naar de praktijkondersteuner of psycholoog 
Bovenstaande heb ik direct teruggekoppeld naar mijn leidinggevende en coach en zij waren het gelukkig met me eens dat ik beter af was bij iemand anders. Apart van elkaar hadden ze allebei in een gesprek al dezelfde naam laten vallen van een psycholoog die goed bij me/mijn zorgvraag zou passen. Dus nu gaat m’n leidinggevende ervoor zorgen dat ik naar haar word doorgestuurd.
Vind het zo jammer dat ik vandaag naar die vrouw ben geweest. Dat ik voor de 2e keer in 3 dagen mijn verhaal heb verteld en dat het voor niks was. Doodvermoeid nu.