Het niet zo lekker in je vel-topic

Daar is niks onprofessioneel aan, hoor. Ik denk dat iedereen wel begrip heeft voor iemand die net door een break up gaat, ook je werkgever/collega’s. Het is meer dan logisch dat je concentratie ver te zoeken is en je hoofd ergens anders naar staat Veel sterkte, wees lief voor jezelf.

Hoe is het gegaan vandaag op werk of thuis?

Thanks @Toeptoep @vaatdoek @Solee!
Ik ben gaan werken en ben even met mn werkgeefster gaan zitten. Maar ze had er eigenlijk weinig begrip voor. Ze vond het heel rot voor me, maar ze vond dat ik werk en privé gescheiden moet kunnen houden.
Ik doe creatief werk, dus het is helaas niet gewoon de knop om zetten en op de automatische piloot. ‘maar dat hoort nou eenmaal bij het vak’ aldus mijn werkgeefster.

Een positief punt, de twijfel of ik een andere baan zal gaan zoeken is nu wel bevestigd!

Jeetje wat beroerd zeg. Ik snap haar opmerking wel, normaal gesproken “hoort” het ook zo, dat werk en privé gescheiden deels wel zijn. Maar daar is dit natuurlijk een uitzondering op. Een relatie die uit is kun je niet zomaar even naast je neerleggen. Wat bot van haar zeg!
Hoe voel je je nu?

1 like

Ja, inderdaad begrijp ook dat het zo hoort. Maar ben ook maar een mens. Heb me wel redelijk goed kunnen herpakken, maar er waren ook momenten dat ik heel graag thuis verdrietig wilde zijn. Nu gaat het wel weer. Ook even met een vriendin kunnen kletsen, dat helpt.

Ik heb ook eens zon leidinggevende gehad. Dat was meer een machine ipv mens. Zij reageerde redelijk vergelijkbaar.
Ook als het haarzelf betrof. Ze kreeg eens een telefoontje dat haar man een auto ongeluk gehad had. Was van een viaduct gereden en moest met spoed geopereerd worden. Dus iedereen geschrokken. Maar het overleg wat 30 minuten later gepland was ging door. En ze is nog tot 18u op werk gebleven (telefoontje kwam rond 13u). Zo bizar. Ze kon er weinig doen. Want hij werd geopereerd. Maar tjeee. Ik wist niet dat mensen zo koel konden blijven.

Het is goed dat je een mens bent. Het is niet normaal als dit, een relatie die over is, niks met je doet. Als je je weer verdrietig voelt en thuis wilt zijn, gewoon je ziek melden hè.

Wow wat een bizar verhaal! Kan me daar ook helemaal niks bij voorstellen, dat je zo kan reageren.
Misschien ben ik te emotioneel, maar echt liever dat dan zo ijskoud.

Ja, misschien dat ik dat inderdaad ga doen! dank je

jeetje die is echt niet goed bij haar hoofd als je t mij vraagt. Dat is toch geen normale reactie op zon situatie? :thinking:

3 likes

Ik denk dat ik al in staat zou zijn om halsoverkop naar huis te gaan als mijn vriend tegen de lantarenpaal op de hoek gereden is. En hij “alleen maar” geschrokken is.
In dit geval was ik zelf al van slag (ik ken de beste man niet, maar je gaat jezelf automatisch toch een beetje in de situatie inleven). En dat werd door haar reactie toch wel erger.

1 like

Nou inderdaad. Ik weet niet of ik het heel erg zou waarderen als mijn geliefde zo zou reageren. Tuurlijk is het in sommige situaties niet anders maar ik denk eerder dat ze de realiteit niet onder ogen kon zien en dit een manier van copen is? Ach ik ken die vrouw ook niet maar vind het wel een bizarre reactie.

2 likes

Ik vind dit echt bizar, soms heeft een privé situatie zo’n impact op je dat dit logischerwijs invloed heeft op je werk. Als je gevoel een aan en uit knop had dan had je die wel gebruikt lijkt me. Wat een onzin zeg, echt heel rot voor je dat er zo weinig begrip voor je is

2 likes

Sterkte! Je bent al bij stap 1: constateren dat je het zo niet lekker vindt gaan. Dat is al best ver! Succes!

1 like

Ik voel me niet helemaal top, een beetje een leeg gevoel ofzo? Tijdens de vakantie had ik weinig aan mijn hoofd, mijn man was thuis en het was gewoon heel gezellig. Nu weer terug in de realiteit merk ik dat ik gewoon niet helemaal tevreden over mijn leven ben. Dat gevoel was er voor de vakantie wel al, maar komt nu weer keihard binnen. Ik wil graag dingen anders doen maar weet niet zo goed hoe. Ik zou als alles goed gaat beginnen aan een post HBO maar twijfel daar opeens heel erg over, levert het me uiteindelijk wel iets op en gaat het me wel lukken? Het is een enorm dure studie dus het moet het geld wel waard zijn. Kan ik dan niet beter wachten met die studie en gewoon op zoek naar ander werk en hopen dat ik daar meer voldoening uit haal? Daarnaast voel ik me eenzaam en valt het me steeds zwaarder dat ik weinig vriendschappen heb. Ik heb eigenlijk maar 2 vriendinnen en ik heb toch behoefte aan ander soort contacten. het klinkt misschien raar maar ik had vroeger veel mannelijke vrienden en die vriendschappen zijn helaas verwaterd. Ik vind het zelf fijner om met een man bevriend te zijn (kan niet goed uitleggen waarom, ik kan gewoon beter met mannen omgaan) maar dat zijn vriendschappen die je als getrouwde vrouw toch minder snel ‘from scratch’ maakt denk ik (of dat is een stomme aanname, maar ik heb het gevoel dat mannen dan toch snel denken ai daar blijf ik bij uit de buurt want ik wil geen problemen met haar man. of is dat een rare gedachtegang?)ik heb wel wat oppervlakkige contacten maar een hechte vriendschap opbouwen is dan zo moeilijk.

Dat was even wat er zoal door mijn hoofd gaat op deze dinsdagochtend :roll_eyes:

Ik kom weer even over mezelf praten hoor.

Heb groen licht van mijn werkgever om het coachingstraject in te gaan! Ik dacht dat het mss niet of alleen deels vergoed werd, maar ze gaan het hele traject bekostigen (€1000+). Ben zo blij!

En vanmiddag word ik teruggebeld om een intake te plannen. Kan niet wachten, want na de feestdagen viel ik in een soort “gat”. De drukte van de feestdagen waren voorbij en alle normale en gewone dagelijkse stressmomenten kwamen weer terug. Heb gister zelfs hellofresh-boxen besteld, zodat ik me niet druk hoef te maken om het eten. Want dat was dus ook een dingetje waar ik steeds ontzettend over stresste :sweat_smile:

2 likes

Wat fijn van je werkgever. En ook een groot compliment aan jou! Want ze zouden echt niet investeren in een werknemer die ze niet als aanwinst zien voor het bedrijf.
Leuk toch die hello fresh boxen, het is allemaal al druk genoeg. Je mag af en toe ook wel voor wat ‘‘makkelijkers’’ kiezen.

2 likes

Ik vind het echt super slim dat je bent gegaan voor de hello fresh boxen! Het is echt een niet voor de handliggend idee.
Zo heb je daarnaast ook wat meer tijd over voor andere dingen (ik weet het zal niet veel zijn, want er moet nog steeds gekookt worden. Maar scheelt nadenk tijd en ruimte :slightly_smiling_face: )

2 likes

Ooh echt slim! Merk dat ik me ook zo druk kan maken om het avondeten :sweat_smile:. Maar moet denk gewoon wat makkelijke recepten weer in mijn hoofd hebben want vind hello fresh vaak al te uitgebreid (en te duur)

Heb vanaf 1 januari tm gisteren uit bakjes gegeten :flushed: (van mijn moeder)

1 like

Het gekke is dat ik mijn twijfels over werken in de zorg heb uitgesproken naar ze. Maar ik moest eerst aan mezelf werken en mocht dan pas ontslag nemen en/of uitzoeken wat ik wilde doen.

Ben zo blij met Hello Fresh haha. Elke dag was het weer een strijd om te bedenken wat ik moest koken. Nu is dat iig voor een paar dagen in de week klaar.

3 likes

Oh wauw. Wat een fijne reactie van jouw werkgever! Helpt dat jou een beetje? Zon opmerking?

Nou dan willen ze je echt niet kwijt en daar mag je trots op zijn.

1 like