Ik voel me niet helemaal top, een beetje een leeg gevoel ofzo? Tijdens de vakantie had ik weinig aan mijn hoofd, mijn man was thuis en het was gewoon heel gezellig. Nu weer terug in de realiteit merk ik dat ik gewoon niet helemaal tevreden over mijn leven ben. Dat gevoel was er voor de vakantie wel al, maar komt nu weer keihard binnen. Ik wil graag dingen anders doen maar weet niet zo goed hoe. Ik zou als alles goed gaat beginnen aan een post HBO maar twijfel daar opeens heel erg over, levert het me uiteindelijk wel iets op en gaat het me wel lukken? Het is een enorm dure studie dus het moet het geld wel waard zijn. Kan ik dan niet beter wachten met die studie en gewoon op zoek naar ander werk en hopen dat ik daar meer voldoening uit haal? Daarnaast voel ik me eenzaam en valt het me steeds zwaarder dat ik weinig vriendschappen heb. Ik heb eigenlijk maar 2 vriendinnen en ik heb toch behoefte aan ander soort contacten. het klinkt misschien raar maar ik had vroeger veel mannelijke vrienden en die vriendschappen zijn helaas verwaterd. Ik vind het zelf fijner om met een man bevriend te zijn (kan niet goed uitleggen waarom, ik kan gewoon beter met mannen omgaan) maar dat zijn vriendschappen die je als getrouwde vrouw toch minder snel âfrom scratchâ maakt denk ik (of dat is een stomme aanname, maar ik heb het gevoel dat mannen dan toch snel denken ai daar blijf ik bij uit de buurt want ik wil geen problemen met haar man. of is dat een rare gedachtegang?)ik heb wel wat oppervlakkige contacten maar een hechte vriendschap opbouwen is dan zo moeilijk.
Dat was even wat er zoal door mijn hoofd gaat op deze dinsdagochtend