Misschien helpt het ook om te bedenken of dit een fase is, dus ik hoop voor jou dat deze vervelende tijd op werk binnenkort verandert. Met die gedachte zal jouw jouw gevoel wat je er nu bij hebt misschien ook wat wegtrekken. Ik vind mijn werk niet leuk (ik heb een kantoorbaan) maar ik heb een beetje de mindset aangenomen dat ik nu geaccepteerd heb dat dit mijn baan is voor ca 1 jaar en ik daarna iets beters ga zoeken. Daarom kan ik beter omgaan met irritaties op werk, want 1) ik heb al semi geaccepteerd dat het mwah is en 2) ik ga ervan uit dat ik deze baan over een jaar niet meer heb, en door die gedachte vind ik dat mijn baalmomenten van nu ook weinig zin hebben. Ik heb verder geen idee wat voor werk jij doet, ik kan mij goed voorstellen dat elke soort baan hele eigen dieptepunten kan hebben
Ja het ding is dat ik nu echt mijn droomjob heb. Ik werk ook echt superhard (van 's morgens vroeg tot 's avonds laat ermee bezig, en vaak ook in de weekends) en het kwetst enorm als je dan de waardering niet krijgt. Niet dat ik wil hengelen om complimentjes, maar ik voel me even niet gehoord door mijn baas. En daardoor ga ik me bozer tegen hem gedragen, wat natuurlijk niet goed is.
Maar het is inderdaad goed om het als een soort fase te bekijken. Ik ga dat proberen, dankjewel voor de tip. Ik zit nu inderdaad gewoon in een dipje (waarbij alles dat gevoel lijkt te bevestigen) maar ik moet er weer uit geraken.
Ik. Je mag me een pb sturen!
Geen stomme vraag. Heb ermee te maken gehad. Je mag me een PB sturen als je wilt.
Is er iemand die ook heel veel last heeft van huilbuien? Ik wil binnenkort al beginnen met therapie en ik weet ook wat de oorzaken zijn ed.
Ik heb hier bijna om de dag of 2 dagen last van en huil dan zoân halfuur tot uur nonstop. Maar ik vroeg me af wat jullie bijvoorbeeld doen op zoân moment. Het gewoon laten lopen, afleiding zoeken? Misschien iets anders wat bruikbaar is?
Heeft hier iemand een diagnostisch traject voor ASS doorlopen bij de GGZ of een andere instantie, die ik misschien een bericht mag sturen?
Ja hoor!
Ik bij de GGZ, in mei mn diagnose gekregen. Je mag me PB-en
Ja herkenbaar. Je mag me wel een pb sturen, beetje te persoonlijk
Voor de mensen met een doordeweekse baan, wat doen jullie zo in de avonden tijdens herfst/winter?
Ik ben elke dag rond 16:30 klaar met werken (en al thuis, want hele jaar thuiswerken) en merk dat ik niet meer echt voldoening haal uit mijn avonden. Tussen 17u en 22u zit ik maar wat te hangen op de bank en doelloos zappen/whatsappen/instagrammen/youtuben/forummen. Ergens kook ik wat maar dat duurt ook nog langer dan een halfuur. Het voelt allemaal niet erg inspirerend.
Vriendinnen wonen helaas ver weg en ik zit niet super ruim bij kas om elke week leuke sportklasjes te boeken oid. Heeft iemand dit ook? En zoja, tips?
Oh ik herken dit wel een beetje! Als ik niet thuiswerk heb ik best een lange reistijd maar nu zijn de avonden soms zo lang. Koken of bakken vind ik ook heel leuk, maar daar kan je geen hele avonden mee vullen idd.
Ik probeer juist wat meer hobbys van vroeger op te pakken. Misschien kan je nadenken wat je vroeger graag deed en dat dat je op ideeen brengt? Vroeger tenniste en tekende/aquareleerde en simsde ik bijvoorbeeld graag dus dat ben ik weer gaan doen. En ik ga om de dag een (half)uur wandelen met een muziekje op of een podcast. Net waar ik zin in heb eigenlijk.
Voor dit soort avonden heb ik een playstation gekocht. Merkte dat als ik een avond een beetje halfslachtig serie zat te kijken en half op mijn telefoon zat ik daar ook niet echt gelukkig van werd en hiermee doe je daadwerkelijk wat. Vond het heerlijk om mezelf in zoân andere wereld te verliezen.
Anders toch af en toe een vriendin videobellen? Ik krijg altijd energie van anderen. Of eens wat uitgebreider koken / recepten uitproberen (check het topic wat eet jij vanavond). En misschien toch een goedkoop sportabonnement met groepslessen, merk dat ik daar altijd voldoening uit haal waardoor het netflixen/op telefoon zitten echt als chille vrije tijd voelt.
Of je telefoon eens een tijdje wegleggen en jezelf dwingen weer eens een boek te lezen. Desnoods ga je Harry Potter weer herlezen! Of een puzzel maken (terwijl je met een vriendin belt!)
@Max @BaguetteMeNot bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik om te beginnen meer wil âdoenâ. Dus niet van zitten achter bureau naar zitten op de bank. ik ga nog even bedenken hoe ik er vorm aan kan geven. Misschien toch maar een oude hobby of sport oppakken zoals tennis. Ik heb hier wel een PlayStation staan maar geen spellen (haha echt), kan ik ook nog naar kijken! En wandelen met podcast is ook wel lekker ja
Hier, 20 euro en heb ik heel wat uren vertier van gehad! Lekker van piramides afrauzen en mensen door het struigewas besluipen en vermoorden!
Moet maar net je ding zijn natuurlijk, maar ik vind handwerkhobbyâs leuk: breien, haken, borduren, naaldvilten etc. Ontspannend maar wel âproductiefâ ofzo. En yoga kan ook thuis
Wandelen idd. Geocache misschien?
Gisteren is de nieuwe lockdown (België) aangekondigd en hoewel het te verwachten was zie ik er zo vanaf. Voel me zo angstig dat het voor altijd is. Krijg niks meer gedaan en voel me zo uitgedoofd.
En ja weet dat het voor een hele hoop mensen nog zwaarder is.
@Hectometer, vroeg me af hoe het nu met jou is? Aangezien je best wat had meegemaakt met je huis etcâŠ
Herkenbaar! Ik woon ook in BelgiĂ« en de lockdown begint met echt op te breken. Ik wil gewoon weer mensen zien, zoals vrienden en collegaâs.
Ik heb het geluk om collegas nog te kunnen zien want werk in het basisonderwijs, dus dat is al iets maar het voelt ook wel als all work/no play.
Het nieuws rondom de feestdagen en dat de volgende versoepelingen pas voor februari maart zijn viel me ook wel zwaar. #knaldrang
Bleh ik heb echt een baaldag. Al vanaf het moment dat ik wakker werd. Ik voel me zo onzeker en twijfel over alles. Ook ging ik toen ik wakker werd het nieuws lezen maar toen las ik over corona en dat het niet zo goed gaat. Dus daar werd ik ook niet vrolijker van. Ik ben wel het positief bekijken en ik ben blij dat ik kan werken en de andere dingen die kunnen. Maar vandaag heb ik nergens zin in en vind ik het allemaal stom van de horeca etc.