Ja het is dubbel he! Ik zou het liefst ook gewoon weer kappen met alles en mezelf verstoppen, want dit geeft alleen maar gedoe en onzekerheid. Maar ja, het is ook de enige manier om de mooie dingen te kunnen ervaren die het met zich mee kan brengen.
En ja ik vind het eigenlijk ook wel goed van mezelf dat ik die dingen verteld heb, en gewoon best wel open geweest ben. Ook dat ik bijvoorbeeld wel gewoon dan durf te zeggen dat ik hem leuk vind, want dat had ik voorheen noooooooit gedurfd. We hebben 't best wel over persoonlijke dingen gehad en ook dat we beide het heel vertrouwd voelden en dat ook niet echt veel vaker zo hadden meegemaakt. En aangezien mijn problemen in de sociale angststoornis hoek zitten, is dat wel echt een ding. Dus ongeacht hoe dit afloopt, moet ik mezelf dat wel blijven voorhouden. Ik heb wel echt stappen daarin gezet.
En nee het is dus eigenlijk geen specifieke reactie waardoor ik dat denk, hij reageerde er eigenlijk heel normaal op. Het is denk ik meer dat ik ergens ook gewoon bang ben dat hij z’n interesse verliest en ik dan probeer te bedenken waar dat door kan komen. Ik voel me ook best kwetsbaar omdat ik juist zo erg mezelf ben geweest. Zo van als ie mij niet leuk vindt is dat echt om wie ik ben. Maar ja, dat kan ook gewoon, je kunt gevoelens in die zin uiteindelijk ook niet afdwingen. Lastige is dat we elkaar komende weken lastig kunnen zien en hij is ook super druk met werk waardoor het ook logisch is dat ie wat minder appt. Maar ik zie dan meteen spoken, haha.
En tegelijkertijd kán het ook gewoon echt zo zijn dat hij z’n interesse verliest en daar kom ik heus ook wel weer overheen enzo. Ik wissel echt heel erg tussen die negatieve gevoelens en het gevoel ‘ja oke graag of niet en als ie nu afhaakt ja his loss, ik ben heus hartstikke leuk’
Dus ja op zich, hoe dit ook afloopt, ik heb wel echt stappen gezet (een jaar geleden had ik het nooit gedurfd) dus moet dat ook maar vooral proberen vast te houden. En eens wat minder piekeren en doemdenken, want ongeacht wat er gebeurt heeft dat gewoon nul komma nul zin, haha.