Ik denk dat heel veel mensen dat hebben, het gevoel van vast zitten. Ik weet niet hoe oud je bent maar ik en velen die ik ken hebben dat rond hun 25-30ste meegemaakt. Bij mij komt het omdat ik ben opgegroeid met het idee dat koophuis, samenwonen en kinderen iets is wat hoort rond die leeftijd en toen ik dat niet had dacht ik ik loop achter. Maar hoe ouder ik word hoe meer ik erachter ben gekomen is dat het gaat om gelukkig zijn en dat kan ik veel vormen komen. Ik streef niet meer naar een relatie, man en kinderen maar naar leuke dingen doen die mij gelukkig maken. En dat is reizen, met vrienden afspreken, naar musea gaan, ballet voorstellingen, hardlopen en dat soort dingen.
Ik weet niet wat voor werk je doet, maar is er iets anders wat je altijd hebt willen doen. En is er iets aan je werk wat je niet leuk vindt? Ik heb een tijdje kantoorwerk gedaan en vond dat zo vreselijk dat ik er ongelukkig van werk, Ik heb toen gekozen voor een hele andere branche. Dus misschien zou je op vacaturesites kunnen kijken, of meelopen met mensen uit een totaal andere branche om te kijken wat je zou bevallen. Heel veel werknemers bieden ook opleidingen aan vanuit het werk om je om te scholen.