Wat vervelend dat je je zo voelt. En je hoeft het niet stom van jezelf te vinden want iedereen vergelijkt zichzelf wel eens met een ander. Misschien dat ik je wat tips kan geven, ik hoop niet belerend of zo over te komen maar ik herken mijzelf er ook soms in. Ik had altijd wel iemand waar ik ongelofelijk tegenop keek en kon dan echt in de put zitten als ik zag dat diegene iets had bereikt zoals zwanger worden of leuke man of mooi huis. Ik werd daar depri van, ging mij afsluiten van iedereen, ging binge eten en wilde weinig buiten komen. Maar op een gegeven moment dacht ik ik ga mij op mijzelf proberen te focussen en heb ik een lijstje gemaakt van dingen die ik graag zou willen bereiken. Toen ik naar dat lijstje keek zag ik dat dat niet overeenkwam met wat ik bij anderen zag. Ik wilde helemaal geen kinderen, ik wilde geen groot woonhuis op het platteland. Van al die punten ging ik een āāplannetjeāā maken en probeerde ik daar aan te werken. Het mochten ook hele kleine dingen zijn als het mij maar een goed gevoel gaf.
Zo had ik bijvoorbeeld fit worden als plan en schreef daarbij bijv 3x per week sporten en dat in mijn agenda plannen. Naar Italie en dan ging ik daar voor sparen en alvast vrij vragen voor werk. Ik had er ook vrienden maken opstaan en dat is wat moeilijker als volwassene maar ik schreef mij in bij een yogastudio om 4 uur per week āgratisā te werken zodat ik gratis yogalessen kon volgen. En daar leerde ik meiden kennen van mijn leeftijd en zelfde hobbyās die vriendinnen zijn geworden.
Maar heel veel dingen heb je niet in eigen hand en balen en je rot voelen is heel menselijk en begrijpelijk. Ik probeer mij ook altijd te realiseren dat niets en niemand perfect is ook al lijkt dat soms zo van de buitenkant, ook die mensen hebben hun struggles. Er zullen ook echt wel mensen wel eens jaloers op jou zijn.