Ik weet nooit zo heel erg goed hoe ik er het beste mee moet omgaan. Hij is een beetje autistisch dus zijn reactie is vrij onvoorspelbaar voor mij. Geen peil op te trekken wat hem nou precies irriteert. We hebben er ook wel heel veel over geprobeerd te praten, maar we begrijpen elkaar heel slecht. En dat levert dan gesprekken van 1,5-3 uur op en daar heb ik eerlijk gezegd ook geen trek in nu. Ook omdat je dan denkt iets te bereiken met dat gesprek en de volgende dag komt hij met iets anders weer. Zijn eigen depressieve gevoelens heeft hij geaccepteerd en hij wil/kan er volgens hemzelf niet aan werken. Want 'niks heeft 100% garantie, en dan kost het alleen maar geld, dus ik probeer het niet en ik moet nu mijn tijd uitzitten tot ik vanzelf doodga." Echt mega gezellig!
Ik probeer hem nu zoveel mogelijk met rust te laten, weinig triggers te geven en zelf zo vaak mogelijk weg te gaan. Is wel een beetje op je tenen lopen de hele tijd, maar elke dag van die gesprekken en ruzie heb ik ook geen zin in. En ik hoop volgend jaar rond deze tijd bezig te zijn met verhuizen.