Hoe gaat het nu met je?
Late reactie, maar ik heb hier ook last van en ben net begonnen bij een psycholoog. Het zit m bij mij meer in emotieregulatie en ruimte innemen. Ik zou bij de huisarts aankloppen als ik jou was voor een verwijzing naar de ggz. Mijn psycholoog heeft iig wel het idee dat ze iets ermee/met mij kan, dus ik zou het gewoon proberen.
Altijd fijn om een bevestiging te krijgen dat ik niet de enige ben die hier tegenaan loopt.
Ik merk dat ik het een beetje spannend vindt om naar de psycholoog te gaan, ik ga het zeker wel doen. Ik ga nu in mijn agenda zetten dat ik dinsdag moet bellen.
Is ook super spannend! Vooral die eerste stap is eng, maar je kunt het!
Heel lief, dank je wel. Ik hoop dat jij er ook uit kunt halen wat je wil
Ik heb een probleem waar ik al zo’n 10 jaar last van heb. Vanmorgen ben ik eindelijk bij de huisarts geweest en heb ik een doorverwijzing gekregen. De wachttijd is alleen 31 weken, dat is gewoon nog 7/8 maanden wachten. Ik vind dat nu even zo moeilijk, heb ik eindelijk de stap gemaakt om hulp te zoeken en dan duurt het nog zo lang. Ik heb ook al gebeld voor wachttijdbemiddeling maar dat is helaas niet mogelijk.
Hier bijna hetzelfde. Heb al 12 jaar in mijn hoofd dat ik iets moet met een bepaald probleem. Al mijn moed bij elkaar geraapt om naar de dokter te gaan. Nu heb ik een doorverwijzing voor een diagnosetraject gekregen, maar er is nergens plek. Ze willen me niet eens op de wachtlijst hebben. Dus nu moet ik zelf elke paar weken alle instellingen in de buurt bellen om te vragen of ze misschien al een gaatje hebben.
Wow wat bizar dat ze je niet op een wachtlijst zetten, telkens er zelf achteraan is ook doodvermoeiend. En met deze wachtlijsten komt er ook niet zomaar een plekje vrij natuurlijk. Heel kut zeg.
Kan je zorgverzekeraar misschien niet iets voor je betekenen qua wachtlijstbemiddeling?
Hmm heb ik nog niet over nagedacht. Wil ook niet voordringen eigenlijk, want mijn situatie is niet super urgent en ik vind de situatie al zo schrijnend voor iedereen.
Maar wel een goed idee om even contact te zoeken met de zorgverzekeraar, ga ik na het weekend doen. Bedankt voor de tip!
Dankjewel nog! Gaat gelukkig weer een stuk beter.
Ik ben al bijna 3 jaar bezig om zwanger te raken. En in al die jaren is het nog nooit gelukt. Het maakt mij zo moedeloos en verdrietig. Elke maand weer die teleurstelling en ben zo boos op iedereen bij wie het wel lukt. Ik heb ook al zoveel dingen geprobeerd. Ben soms zo boos op mijn lichaam. Die het blijkbaar niet snapt, hoe ik zwanger moet raken.
Wat verdrietig Er is een topic voor; als zwanger worden/blijven niet vanzelf gaat. Misschien vind je het prettig om daar te posten?
Dat is een goede tip, dank je wel
Ik heb van het weekend hulp gezocht voor een situatie die nu al een tijdje speelt. Ik merk echt dat het mij mentaal begint op te breken. Ik vind het spannend maar het voelt ergens ook wel als een opluchting.
Ik struggle weer met eenzame gevoelens, wat soms ook voor wat jaloezie zorgt richting een paar vriendinnen
December is zo’n confrontatie met mijn disfunctionerende familie en mislukte vriendschappen. Ik haat het.
Hug for you
Hi all ik heb nadat ik al jarenlang struggle met (in het kort:) “mezelf” de stap genomen om een afspraak in te plannen via de psycholoog / POH van mijn huisarts. Is er iemand die mij in dm wat zou willen vertellen en misschien wat vragen kan beantwoorden over hoe zo’n afspraak in zijn werk gaat? Thanks
Ik weet niet of er een standaard manier is waarop zoiets gaat eigenlijk! Wat ik je zou aanraden is om voor jezelf op te schrijven waar je last van hebt/tegenaan loopt. Dat je daar niet ter plekke heel erg over hoeft te denken als saar naar gevraagd wordt.
En misschien ook wat je voor hulp nodig denkt te hebben/waar je behoefte aan zou hebben - al wist ik dat zelf eigenlijk nooit zo goed
Wel echt heel goed dat je die stap gezet hebt! Ik vond dat misschien wel het moeilijkste, dat je toch soortvan moet toegeven dat je het zelf niet kunt oplossen.