Ik vind het echt zo stom van mezelf maar m’n intense jaloezie richting twee mensen (vriendin van vroeger en nichtje) komt de laatste tijd ineens weer zo erg naar boven.
Even in een samenvatting want veel te lang verhaal weer dit 😭
Vroeger op de middelbare school was ik altijd onwijs jaloers op hen en keek ik heel erg tegen ze op. Ze zijn beide ontzettend knap en lagen erg goed bij jongens. Maar daarnaast hadden ze ook altijd onwijs veel vriendinnen om zich heen hangen, leek alles qua school en daarna ook studie van een leien dakje te gaan en deden ze ook ontzettend veel leuke dingen.
Ik was toen sowieso ontzettend onzeker, maar bij mij ging alles ook wel iets minder makkelijk. Ik had een eetstoornis (BED & Boulimia dus forever een jojo), kreeg vrijwel geen aandacht van jongens, had wel wat vriendinnen maar nooit veel en altijd struggle met school en studie.
Die jaloezie ging soms zo ver dat ik niet meer op (familie)verjaardagen en feestjes wilde komen want dan moest ik de confrontatie aan met hen. En zij waren perfect (in mijn ogen) en ik het tegenovergestelde. Als ik dat tegen m’n ouders zei, was het altijd iets van ‘jouw tijd komt nog wel’ enzo.
Nou, flashforward naar nu, 10 jaar later waarin ik een van de twee net heb gezien en de ander heel binnenkort weer. Er is niks veranderd. Zij hebben het nog steeds perfect voor elkaar. Mooie reizen gemaakt, nog steeds heel veel leuke dingen aan het doen, een goede baan, een eigen plekje om te wonen, een stabiele relatie en beide nog steeds de natte droom van elke man.
Nou en ik leef op de zolderkamer van m’n ouders, ben nog steeds 25 kilo te zwaar, verdien te weinig om het huis uit te kunnen in m’n eentje, maak allerlei wilde reisplannen waar nooit iets van komt en zit op zaterdagmiddag wanhopig te swipen op datingapps om toch nog een beetje aandacht van het andere geslacht te krijgen.
En ik vind het zo stom van mezelf dat dit me zoveel doet. Want 9/10 keer vind ik mezelf echt heel prima. Maar dat vergelijken… ik word er nog steeds krankzinnig van. En ik zou het denk oprecht fijn vinden als ik op 1 vlak er beter voor zou staan dan zij. En dat vind ik echt nog het meest kinderachtige van mezelf. Dat ik het waarschijnlijk fijn zou vinden als er bij hen iets een keer niet zo lekker makkelijk zou gaan.