Ik voel mezelf kut. Op mijn werk lijk ik sinds een paar maanden niet meer lekker op mijn plek te zitten en mentaal gaat het buiten dat om ook kut.
een klein jaar geleden is mijn moeder overleden en ben daarna veel te snel weer gaan werken. Daardoor zat mijn hoofd vol, nam ik te veel hooi op mijn vork en resulteerde in dat ik teveel fouten ging maken. In overleg met mijn leidinggevende ben ik minder gaan doen en minder uren gaan werken. Helaas zijn er 2 collega’s welke nog steeds bij elke menselijke fout naar mij wijzen ook al ben ik niet de gene geweest welke dit heeft gedaan. En ik word er zo moe van om dagelijks te horen dat ik dingen fout heb gedaan en vervolgens uit moet leggen dat ik het niet was… naar dat laatste wordt ook niet geluisterd.
Vandaag belde een van die twee collega’s waarvan het telefoongesprek begon “pugface, jij hebt -naamklant- van -naambedrijf- niet teruggebeld, terwijl jij hebt gezegd dat jij hem terug ging bellen”. Vervolgens word je nog bijna uitgelachen omdat je door vraagt omdat je geen idee hebt waar het over gaat… zit de desbetreffende collega tegen over je welke meeluistert en zegt dat die het is geweest, verbind je de collega’s door naar elkaar, is de hele wijzende vinger weg en is het ineens allemaal oké. Ik vind het zó triest dat volwassen mensen zo zijn. Ik kan dit niet snappen, het zijn 2 chauffeurs en ik zit op kantoor dus ze redden er ook hun eigen hachje niet mee.
Het is zo lastig om er mezelf niet te veel van aan te trekken, 3 jaar geleden had ik daar juist niet veel moeite mee zolang ik maar achter mijn eigen keuzes stond. Het lijkt wel alsof ik al mijn zelfvertrouwen door mijn huidige werk ben verloren. En nu zit ik hier ook een halve avond over te janken en vraag ik mezelf af waarom ik door 2 van zulke figuren mezelf zo kut kan voelen.