Het niet zo lekker in je vel-topic

Dankjewel nog! Gaat gelukkig weer een stuk beter. :blush:

Ik ben al bijna 3 jaar bezig om zwanger te raken. En in al die jaren is het nog nooit gelukt. Het maakt mij zo moedeloos en verdrietig. Elke maand weer die teleurstelling en ben zo boos op iedereen bij wie het wel lukt. Ik heb ook al zoveel dingen geprobeerd. Ben soms zo boos op mijn lichaam. Die het blijkbaar niet snapt, hoe ik zwanger moet raken.

8 likes

Wat verdrietig :frowning: Er is een topic voor; als zwanger worden/blijven niet vanzelf gaat. Misschien vind je het prettig om daar te posten?

2 likes

Dat is een goede tip, dank je wel :heart:

Ik heb van het weekend hulp gezocht voor een situatie die nu al een tijdje speelt. Ik merk echt dat het mij mentaal begint op te breken. Ik vind het spannend maar het voelt ergens ook wel als een opluchting.

7 likes

Ik struggle weer met eenzame gevoelens, wat soms ook voor wat jaloezie zorgt richting een paar vriendinnen :frowning:

10 likes

December is zo’n confrontatie met mijn disfunctionerende familie en mislukte vriendschappen. Ik haat het.

9 likes

Hug for you

3 likes

Hi all ik heb nadat ik al jarenlang struggle met (in het kort:) “mezelf” de stap genomen om een afspraak in te plannen via de psycholoog / POH van mijn huisarts. Is er iemand die mij in dm wat zou willen vertellen en misschien wat vragen kan beantwoorden over hoe zo’n afspraak in zijn werk gaat? Thanks

2 likes

Ik weet niet of er een standaard manier is waarop zoiets gaat eigenlijk! Wat ik je zou aanraden is om voor jezelf op te schrijven waar je last van hebt/tegenaan loopt. Dat je daar niet ter plekke heel erg over hoeft te denken als saar naar gevraagd wordt.
En misschien ook wat je voor hulp nodig denkt te hebben/waar je behoefte aan zou hebben - al wist ik dat zelf eigenlijk nooit zo goed :sweat_smile:

Wel echt heel goed dat je die stap gezet hebt! Ik vond dat misschien wel het moeilijkste, dat je toch soortvan moet toegeven dat je het zelf niet kunt oplossen.

2 likes

Ik heb vanmiddag de afspraak en ik ben best wel nerveus. Terwijl het met iemand is die ik dus al ken. Weet ook niet zo goed waarom maarja

@Sizzle ik heb jaren terug ook hulp gezocht via de huisarts. Eerst kreeg ik een vragenlijst via de mail. Over hoe je je voelt in bepaalde situaties maar ook of je drinkt en hoe veel bijvoorbeeld. Zodat ze een beetje een algemeen beeld krijgen over je welzijn (denk ik). In het eerste gesprek wordt wel gefocust op de hulpvraag.

Goed dat je hulp hebt gezocht!

2 likes

Is niet zo gek toch, zulke dingen blijven altijd spannend denk ik. Gaat vast goedkomen, goed dat je de stap hebt gezet en succes vanmiddag!

3 likes

Stuur maar een dm!

4 likes

Hoe is het gegaan, als ik vragen mag?

2 likes

Het was wel een fijn gesprek! Ik vond het prettig om met iemand te praten die iets verder van mij af staat en objectief kijkt. Maar aan de andere kant was het ook wel pittig en confronterend.

Lief dat je het vraagt trouwens!

2 likes

Ah ja, dat confronterende kan soms echt in de weg zitten terwijl het naderhand een hoop zal opluchten. En goed te horen dat je gesprek goed gegaan is! :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ik ben de laatste tijd zo sad. Sad dekt op de een of andere manier beter de lading dan verdrietig, weet niet precies waarom.

Ik voel me soms zo alleen. Moet altijd alles alleen doen met m’n dochter. Vader is wel in beeld hoor maar dat is anders. Verder ook elke avond alleen, alleen naar bed gaan en alleen opstaan.

Nu is de kerstviering van school in de kerk en ik ben alleen en die al die papa’s en mama’s gezellig samen. En ik zit hier alleen. Komt even binnen ook en dan zit ik alweer bijna te huilen maar hou me in.

27 likes

Dat je dit zegt is al heel lief en helpt een beetje. Dank je wel :relaxed:

2 likes

Ik ben sinds 01/01 echt zo neerslachtig.
Heb totaal nergens zin in en voel me gewoon helemaal niet gelukkig of goed.
Mijn kinderen zijn echt lastig. Ik vraag me soms af of het normaal is. Of ik mss alles mis doe of geen idee…
Mijn werk heb ik ook geen zin in, mijn relatie loopt niet lekker.
Alles is gewoon buh
Bij anderen lijkt alles zoveel makkelijker en vlotter te gaan. Bij ons loopt het allemaal zo stroef en krijgen we precies constant obstakels.
Ik ben er klaar mee.
Ik wil alles terug inleveren. Maar dat kan helemaal niet

6 likes

Ik gebruik dit topic om even te klagen. Ik zit al een tijdje niet lekker in m’n vel. Daarom maak ik telkens per dag lijstjes met wat ik sowieso moet doen en wat ik kan doen als ik nog energie over heb. Maar ik ben klaar met het constant dingen moeten en tegen m’n zin in doen zonder dat er verandering is. Dan wandel ik zometeen weer een uur en dat voelt dan wel iets beter dan de hele dag op de bank zitten maar echt minimaal zeg maar. En ja fijn dat ik de rest wel bijhoudt (werk, huishouden, skincare, gezond eten) maar het helpt eigenlijk allemaal niet. Elke dag begint het riedeltje weer opnieuw, waar de meeste dagen ‘gaat wel’ dagen zijn en de rest echt rotdagen.

2 likes