Ik herken mezelf heel erg in je verhaal qua collega’s die ‘pesten’ of alles over de balk gooien of een ander de schuld geven. Ik heb in zo’n zelfde situatie gezeten. Dit werd ook steeds erger naarmate de tijd verstreek. In het begin kon ik het heel goed losten en schijt hebben maar hoe langer hoe meer ik er last van had. Ik heb dit toen aangegeven bij de directie (was toen mijn direct leidinggevende) maar die deden er niet zoveel mee. Daarna nog een aantal keer soort teambuilding geweest maar hielp niet. Ik heb inmiddels daardoor een andere baan gezocht en zit nu veel beter in mijn vel. Ik merk nu pas sinds dat ik weg ben dat ik door die collega’s echt tegen overspannen/burnout aan zat. Ik wil hiermee zeggen dat als je niet zo wil eindigen als ik dat je dit echt op tijd moet aangeven (als je hier energie voor hebt natuurlijk) of anders nu een andere baan zoeken. Er is nu werk zat en goede mensen zijn ver te zoeken. Het voelde voor mij alsof mijn collega’s hadden ‘gewonnen’ doordat ik weg ben gegaan. Alleen uiteindelijk ben ik nu de winnaar want ik ben uit die sfeer.
En verder: laat je niet kisten door die 2 en twijfel nooit aan jezelf. Ja je hebt fouten gemaakt maar daar zat een gegronde en verdrietige reden achter, dat is normaal. Dit weten zij ook en pakken je daar nu nog steeds op. Idd zielig dat volwassenen zo kunnen zijn.
Ik weet niet of het mogelijk is dat je alles per mail/chat doet dat je bewijs hebt?
Edit: en sta ook toe dat je jezelf ook nog steeds kut mag voelen. Dat is niet gek bij het verlies van een ouder. Een jaar lijkt veel maar niet in dit soort gevallen