Het niet zo lekker in je vel-topic

Volgensmij heb ik hier al een keer een vergelijkbaar bericht geplaatst, maar ik zit een beetje ‘vast’ en ik ben alleen maar aan het ‘wachten op verbetering’.

Ik heb recent een tijd bij een psycholoog gelopen en kwam er toen achter dat m’n eetbuien, negatieve gedachten en futloosheid waarschijnlijk komen door de chaos in m’n hoofd, het gebrek aan ritme en structuur (freelancer) en doordat ik op elk vlak in m’n leven niet tevreden ben (ik woon nog bij m’n ouders, ik kan niet rondkomen van m’n werk, ik zou graag weer een relatie willen etc.). Toen ben ik gaan proberen om het te veranderen maar uiteindelijk ben ik overenthousiast naar Berlijn vertrokken, toch teruggekomen omdat het tegenviel en nu ben ik weer precies op hetzelfde punt al een tijdje.

En nu probeer ik dus om het te verbeteren want anders blijf ik maar in die negatieve cirkel zitten (zonder volledige werkweek geen normaal salaris, zonder normaal salaris is uit huis gaan überhaupt onmogelijk, zolang ik thuis woon kan ik ook lastig serieuzer daten etc). Maar het is zo frustrerend want ik heb er zelf zo weinig invloed op en ben met dat solliciteren mega afhankelijk van de bedrijven waar ik dan solliciteer natuurlijk.

En m’n vorige sollicitatie ‘ronde’ is dus niks geworden. Paar keer afgewezen en ook zelf 2x teruggetrokken ergens wat niet goed voelde. Maar nu ben ik dus opnieuw bezig en het duurt zo verschrikkelijk lang allemaal. Bedrijven die volgens Indeed binnen een paar dagen reageren behalve bij mij blijkbaar, vacatures die nog tot halverwege mei openstaan etc.

Ik wil gewoon een klein beetje duidelijkheid. Dat ik een leuke baan vind en dan weet van oké over 4 weken kan ik daar beginnen. En als ik dan eenmaal aan het werk ben kan ik ook wat actiever gaan proberen om uit huis te gaan.

Lekker vaag verhaal maar ik moest het even kwijt na weer een dag ‘wachten op verbetering’. Oftewel een uurtje gewerkt, nog een sollicitatie verstuurd en daarna de hele dag in bed gelegen :sob::-1:t3:.

6 likes

Ik heb een -ik vind mezelf niet leuk-dip. En het is eigenlijk een non probleem misschien maar heb er wel degelijk last van. Ik mag van m’n fysio mijn buik niet meer inhouden. Dat heb ik jaren gedaan, mede omdat ik dan slanker lijk. Maar nu heb ik dus een buik die uitsteekt. En ik ben daar mega onzeker over. En dat is eigenlijk raar, omdat ik vrouwen die vol zijn over het algemeen mooier vind dan hele slanke dames. Maar toch ben ik er kei onzeker over. En dat vind ik dan weer niet leuk van mezelf. Ik wil graag uit die negatieve cirkel maar weet ff niet zo goed hoe. Ik volg een paar body positivity meiden op insta en dan denk ik wel ff -ohja zij zijn ook mooi zoals ze zijn-
Maar kan het niet op mezelf betrekken.

2 likes

Ik ben echt ontzettend chagrijnig en gefrustreerd en ik weet even niet hoe ik eruit moet komen. Vandaag is mijn vrije dag. Morgen en overmorgen moet ik weer werken en helaas is werk momenteel een van de oorzaken van mijn frustratie. Ik vind het echt even allemaal niet leuk. Ik ging al een tijdje niet helemaal lekker, maar het was niks ernstigs. Nu zijn er wat dingen bij gekomen en nu voel ik me gewoon kut en super ontevreden. Slaat dan in een keer helemaal door lijkt wel.

1 like

Ik lees dit bericht nu pas maar ik hoop dat jeje werkdag vandaag een beetje goed bent doorgekomen en dat je jezelf alweer iets beter voelt :hugs:

2 likes

Lief dankjewel! Ik had vanochtend extra stress vanwege een prive iets. Ik heb op werk wel even wat meer ruimte genomen ipv alles te willen doen dat op mijn planning stond. Vanavond gesport en dat helpt ook wel. Morgen nog doorkomen en dan weekend.

3 likes

You got this! :muscle:t4:

1 like

Krijgje ook begeleiding van je werk bij het opbouwen? Van iemand binnen je team of een bedrijfsarts/verzuimcoach? Want nog los van je hulp van die coach en wat er daarbij loskomt, zou iemand die nog aan het opbouwen is om terug te komen op werk (in haar eigen werkzaamheden) toch helemaal nog niet gevraagd moeten worden er nieuwe taken bij op te pakken?

Nee inderdaad niet. Want hoe vervelend het ook is dat het erg druk is voor je collega’s, als ze willen dat jij weer gezond terug kan keren op de werkvloer (en dan vervolgens als dit goed gaat wellicht extra taken op kan pakken) is het nu niet helpend om je in deze fase met extra werk op te zadelen. Je opbouwen zal hieroor juist minder snel en prettig verlopen.

3 likes

Bleh ik heb echt zo’n onmogelijke off day. En ik zit echt op de wip met hoe ik me daarover voel. Aan de ene kant denk ik: mens geef je zelf een off day, wie boeit het dat je de hele dag op de bank hangt en chocola eet terwijl buiten de zon schijnt. Maar aan de andere kant wil ik graag iets doen want energie leveren = energie krijgen over het algemeen wel. Maar ik heb gewoon geeeeeeen zin puf of kracht om vandaag iets te ondernemen (want dan ook vraag twee: wat dan?)

2 likes

Ik heb een beetje hetzelfde vandaag, mehh. Ik moet nog een biebboek terugbrengen en dat moet echt vandaag anders boete, dus dat wordt mijn motivatie om op te staan. Ik heb besloten dat ik erheen ga lopen (dat wordt dan mijn doe-ding van vandaag waar ik hopelijk beetje vrolijker van word) en als extra motivatie ga ik onderweg een ijsje halen denk ik.
Misschien kan je ook zoiets doen? Wandelen en onderweg een ijsje of koffietje ofzo halen voor jezelf? Ik vind op dit soort dagen het huis uit komen al een hele prestatie in elk geval.

3 likes

Wel een goed idee. Ik heb nog een pakketje liggen wat opgehaald moet worden bij de supermarkt. Kan dan wel een wandelingetje door het dorp maken en weer terug. Maar idd, mezelf buiten de deur krijgen is al een flinke opgave.

Zullen we afspreken dat we t allebei doen vandaag? :yum:

4 likes

Deal!

4 likes

Ja soms heb je van die dagen, extra kut als ze op zo’n mooie dag vallen want dan moet je er zo van genieten van jezelf (althans dat herken ik heel erg van mezelf, waarom zit ik niet op het terras? Waarom heb ik niet de tijd van mijn leven? Waarom heb ik geen 100km gewielrend zoals anderen op strava vandaag?)

Ik zou het lekker makkelijk maken voor jezelf afspreken dat je 1 productief taakje doet (vaatwasser uitruimen, kwartiertje wandelen oid) en dan is het wel weer best

5 likes

Ja dit heel erg herkenbaar! Zulke vermoeiende gedachtes :smiling_face_with_tear:

6 likes

Ik heb het gedaan! Pakketje opgehaald, iced coffee gehaald en door het dorp gelopen. Wel blij weer thuis te zijn op de bank maar heeft me al met al wel goed gedaan

16 likes

Ik heb deze week zo extreem veel last van stress- en spanningsklachten dat ik de deur bijna niet uitdurf. Ben toch gegaan en het valt (uiteraard) allemaal best wel mee

14 likes

Ik ook! Boek ingeleverd, ijsje gehaald en nu weer op de bank (met de gordijnen dicht haha). Nu hoef ik niks meer van mezelf dus ben minder onrustig dan eerder vandaag en heb besloten dat ik vanavond sushi ga bestellen. Hopelijk is de rest van jouw dag ook wat meer ontspannen!

11 likes

Ja precies dat gevoel van “ik moet iets doen vandaag” is er nu helemaal vanaf. Heel fijn. Ik twijfel nog of ik t restje pasta uit de koelkast eet vanavond of een vers patatje joppie ga halen maar denk dat ik voor t idee van @Corvus ga en idd voor lekker (dus patatje) ga. Geniet van de sushi!

#Treat yo’self when you’re not feeling yo’self :v:t3:

5 likes

Ijsje heb je driedubbel verdient

5 likes

Ik zit even in een stressvolle periode met woon en gezondheids onzekerheden en heb daardoor veel last van permanente hyperventilatie, continu het gevoel hebben niet genoeg lucht te hebben. Het is zo irritant. Ik weet dat ik meer moet uitademen maar dat is zo lastig. Heeft iemand misschien goede trucjes?

3 likes