Het niet zo lekker in je vel-topic

Wel een goed idee. Ik heb nog een pakketje liggen wat opgehaald moet worden bij de supermarkt. Kan dan wel een wandelingetje door het dorp maken en weer terug. Maar idd, mezelf buiten de deur krijgen is al een flinke opgave.

Zullen we afspreken dat we t allebei doen vandaag? :yum:

4 likes

Deal!

4 likes

Ja soms heb je van die dagen, extra kut als ze op zo’n mooie dag vallen want dan moet je er zo van genieten van jezelf (althans dat herken ik heel erg van mezelf, waarom zit ik niet op het terras? Waarom heb ik niet de tijd van mijn leven? Waarom heb ik geen 100km gewielrend zoals anderen op strava vandaag?)

Ik zou het lekker makkelijk maken voor jezelf afspreken dat je 1 productief taakje doet (vaatwasser uitruimen, kwartiertje wandelen oid) en dan is het wel weer best

5 likes

Ja dit heel erg herkenbaar! Zulke vermoeiende gedachtes :smiling_face_with_tear:

6 likes

Ik heb het gedaan! Pakketje opgehaald, iced coffee gehaald en door het dorp gelopen. Wel blij weer thuis te zijn op de bank maar heeft me al met al wel goed gedaan

16 likes

Ik heb deze week zo extreem veel last van stress- en spanningsklachten dat ik de deur bijna niet uitdurf. Ben toch gegaan en het valt (uiteraard) allemaal best wel mee

14 likes

Ik ook! Boek ingeleverd, ijsje gehaald en nu weer op de bank (met de gordijnen dicht haha). Nu hoef ik niks meer van mezelf dus ben minder onrustig dan eerder vandaag en heb besloten dat ik vanavond sushi ga bestellen. Hopelijk is de rest van jouw dag ook wat meer ontspannen!

11 likes

Ja precies dat gevoel van “ik moet iets doen vandaag” is er nu helemaal vanaf. Heel fijn. Ik twijfel nog of ik t restje pasta uit de koelkast eet vanavond of een vers patatje joppie ga halen maar denk dat ik voor t idee van @Corvus ga en idd voor lekker (dus patatje) ga. Geniet van de sushi!

#Treat yo’self when you’re not feeling yo’self :v:t3:

5 likes

Ijsje heb je driedubbel verdient

5 likes

Ik zit even in een stressvolle periode met woon en gezondheids onzekerheden en heb daardoor veel last van permanente hyperventilatie, continu het gevoel hebben niet genoeg lucht te hebben. Het is zo irritant. Ik weet dat ik meer moet uitademen maar dat is zo lastig. Heeft iemand misschien goede trucjes?

3 likes

Vervelend, misschien toch via de huisarts een verwijzing vragen. Vroeger ging een vriendin van mij hiervoor naar een fysiotherapeute en dat heeft heel goed geholpen.

2 likes

Ik heb dat vaak als de zon begint te schijnen, het gevoel dat ik iets moet doen en onrustig de hele dag zijn omdat ik niks heb gedaan maar thuis ben gebleven. De meesten worden vrolijker van mooi weer maar bij mij kan het stress geven.

5 likes

Ik merk dat ik de laatste tijd weer niet lekker in mijn vel zit en mij verloren voel. Ik mis een richting in mijn leven en ben niet meer gewend om dat niet te hebben. Op de basisschool wordt verwacht dat je overgaat, op de middelbare school wil je leuke dingen doen met vrienden en goeie cijfers halen, daarna ging ik studeren en was het doel om leuke dingen te doen en mijn studie te halen. Nu werk ik en probeer ik zoveel mogelijk te reizen omdat ik in mijn studententijd heel weinig geld had en niet kon reizen. Maar verder heb ik geen idee wat mijn doel is en ik voel mij daar zo verloren in. Ik merk dat ik niet weet wat ik wil en weet ook niet hoe ik erachter kom.

En iedereen om mij heen lijkt dat wel te weten en ik realiseer me des te meer hoe lang ik dingen deed om anderen te pleasen en daar was ik ook goed in. Maar nu er geen verwachtingen meer zijn heb ik geen idee wat ik wil. Het liefst zou ik een heel jaar willen spenderen om proberen erachter te komen wat ik nou wil. Hebben jullie daar tips voor? bepaalde reizen? boeken?

3 likes

Ik zou me vooral afvragen of je nu echt op zoek bent naar een nieuw levensdoel of gewoon onvoldoende plezier haalt uit de dingen die je nu aan het doen bent nu je geen externe druk meer hebt. In het geval van die tweede zou ik niet per se allemaal reizen gaan maken, boeken gaan lezen etc in de hoop op een groot toekomstvisioen maar gewoon vooral dingen gaan doen waar je ook echt blij van wordt

6 likes

Hey ik heb dit twee weken geleden ook gehad en het was super kut maar het ging vanzelf over. Hardop voorlezen of zingen helpt ook om je ademhaling onder controle te houden!

1 like

Ik had dit geschreven kunnen hebben. Ik ben zó goed in pleasen
 ik ben nooit bezig geweest met wat ik zelf leuk vind. Ik deed alleen wat ik dacht dat ik moest doen. Volgens mij is dat wat @Shaaar zegt een hele goede tip. Mijn eerste gedachte was wel: “maar ik weet niet wát ik leuk vind dus ik heb geen idee wat ik dan moet gaan doen,” maar uiteindelijk kom je er pas achter wat je leuk vindt door dingen uit te gaan proberen denk ik.

2 likes

Inderdaad, helemaal mee eens. Ik denk dat ik verschillende dingen moet proberen. Ik was altijd goed in school omdat ik graag voor complimenten van mijn ouders en leraren goede cijfers wilde halen. En doordat ik goede cijfers haalde vond ik het leuk. Nu ik opeens geen tentamens meer heb en dat je niet elk jaar overgaat vind ik het moeilijk om iets te vinden wat mij dezelfde kick geeft.

1 like

Ah ja ik weet uit ervaring dat het vanzelf weer over gaat, maar het komt ook vaak en snel weer terug helaas. Misschien eens fysio overwegen inderdaad, dank voor de tip ook @Maurice

1 like

Fysio heeft hier ook geholpen. Ook voor de bewustwording, ik bleek veel vaker te hyperventileren dan ik dacht. Ik kreeg toen ademhalingsoefeningen en sindsdien gaat het goed. Dit is wel jaren geleden, maar ik geloof dat er een verschil was tussen acute en chronische hyperventilatie
 Acute is meer als een soort paniekaanval, chronisch dat je als je onder spanning staat verkeerd gaat ademhalen
 Zoiets

Lang verhaal kort: fysio = goed idee.

3 likes

Eens met wat al gezegd is (dat fysio een goed idee is) maar nog een trucje voor het langer/beter uitademen is te blazen (dus echt lippen tuiten en de lucht langzaam weg te laten lopen).

3 likes