Lief dat je het vraagt. Ik heb helaas nog steeds een leeg gevoel maar ben er meer achter waar het vandaan komt. En dat is bij mij met name vanwege het feit dat ik te veel bezig ben met anderen pleasen en complimenten krijgen van een ander. Op de basisschool kreeg ik complimenten van leraren, middelbare school ook. Op de universiteit ging ik mij uitsloven om uit te blinken. Nu ik werk heb ik het idee dat ik niet meer per se kan uitblinken zoals eerder en daardoor voel ik mij leeg. Ik ben er ook achter dat ik ontzettend bang ben om gekwetst te worden waardoor ik nooit echt open heb gestaan voor relaties en echte vriendschappen, op school dacht ik altijd dat komt wel. En dat laatste vooral geeft mij een leeg gevoel. Ik heb jarenlang hard gewerkt om succesvol te worden en een goede baan te hebben, dat is van huis uit ook meegegeven omdat we het niet breed hadden. Maar nu ik het werksucces heb denk ik mijn werk boeit mij eigenlijk niet zo, ik kickte op het harde werken en de weg ernaartoe.
Dus ik probeer nu mijn open te stellen voor mensen, gesprekken aan te gaan, wat minder tijd en aandacht aan werk te besteden. Hopelijk krijg ik meer connectie met mensen