Ik denk het laatste, ben van mijzelf rustig en introvert. Moet echt moeite doen om mijzelf op de voorgrond te zetten. Word daardoor vaak vergeten en ik word ook nog stiller wanneer anderen heel aanwezig zijn. Gisteren probeerde ik bij het eten praatjes te beginnen en dat lukte wel even maar het viel gauw stil of een druk persoon kwam erdoorheen en daar ging mijn gesprek.
Wat ontzettend naar dat je je zo voelt. Herken je dit van je eerste zwangerschap of niet? Is het een idee om dit misschien aan te kaarten bij je verloskundige? Hopelijk kan je hierover praten met je partner. Ik denk dat dit geen ongewone gedachten zijn bij een ongeplande zwangerschap, maar wel heel vervelend. Sterkte
@1207 Hoe gaat het inmiddels met je? Ik hoop wat beter.
Ik raak dat lege gevoel maar niet kwijt. Ik heb nog nagedacht om het op werk aan te geven maar ik ben bang dat ze dan zeggen dat ik minder moet doen en daardoor een leger agenda heb en mij nog eenzamer voel. Dat vind ik ook triest aan mijzelf dat we blijkbaar buiten werk maar weinig te doen is, niemand die echt echt om mij lijkt te geven. Ik ben best geschrokken van het weinige contact wat ik met mensen heb. Heb de afgelopen dan van een persoon een bericht gekregen waar het ook niet goed mee gaat en ik kon het gewoon niet aan. Ik merk dat ik weer extremer wordt met gewicht want dat is op dit moment het enige wat ik onder controle heb.
Nou ik zit nu inmiddels een week thuis en waar ik me vorige week nog schuldig voelde omdat het eigenlijk prima ging zolang ik niet aan werk dacht, voelde ik me gister zo ellendig dat ik naar mān vader ben gegaan. Vanochtend weer naar huis en even een vriendin gezien, maar die is nu weer weg en ik wil echt niet alleen zijn dus ik ga weer terug. Buh. Zit nu ook alleen maar voor me uit te staren. Gister kon ik alleen maar huilen dus fijn dat ik vandaag even niet hoef te huilen. Schrik er wel van hoe slecht ik me voel, ik dacht dat ik er op tijd bij was maar ik voel me blijkbaar slechter dan ik dacht.
Heb je ondertussen ook nog contact met je werk? Kun je nog wat langer thuis blijven?
Ja! Ik blijf sowieso nog deze week thuis en laat volgende week weer iets van me horen. Die week erna ben ik een week vrij. Ik denk eigenlijk niet dat ik voor mān vakantie alweer aan het werk ga.
Dit is wel herkenbaar vanuit overspannings-/burnout klachten, als je eenmaal thuiszit lijkt het alsof je lichaam/geest de ruimte krijgt om zich echt slecht te voelen, daarvoor ben je dan nog aan het overleven ofzo.
Houd ff in de gaten dat je ziekmelding eventueel gewoon door kan lopen in die week als je eigenlijk vakantie zou hebben. Ziek in je vakantie betekent dat het ziekdagen zijn, en niet van je vakantiedagen af gaat. Als je je nog niet klaar voelt om te gaan werken voordat je vakantie begint zou ik die ziekmelding dus gewoon door laten lopen. Veel sterkte!
Dankjewel!
@monkeyslut Heb je het met je werkgever ook al gehad over een andere opdracht? Dat kan veel van de stress weghalen. Als je niet op je plek zit en er verandert niks qua omgeving of jouw taken die veel stress opleveren, kun je wel op adem zijn gekomen na ziekmelden maar zit je direct weer in die overspannenheid als je terug bent op de werkvloer.
Ik voel me al een week echt niet goed. Ik weet niet waarom precies, overprikkeld door alles, huilbuien, bij alles dat mis gaat huil ik. Steeds het gevoel alsof ik een paniekaanval krijg die niet doorzet. Voel me gewoon echt niet goed.
Ik had 3 dagen vrijgenomen van werk en deze week moet ik eigenlijk weer beginnen, maar ik krijg al stress en spanning als ik er aan denk. Ik werk in de tbs dus ook niet echt een baan waar je gewoon naartoe kan gaan voor de afleiding. Ik zit er zo over na te denken om gewoon even te zeggen haal me voorlopig uit het rooster. Alleen, ik ben een flexer dus is dan voorlopig ook geen inkomen. Nja dat red ik wel eventjes, is wel te doen. Maar iedereen om me heen zegt ook dat ik het gewoon moet proberen. Alleen van āeven proberen te gaanā krijg ik al een enorm gespannen gevoel in mijn lichaam.
Dat klinkt rot. Als āeven proberenā al zoān sterke reactie oproept lijkt me dat ook niet echt een goed ideeā¦
Is er niet een optie om even wat anders te doen, meer administratief bijvoorbeeld? Weet dat mijn moeder een tijdje roosters heeft gemaakt en andere admin dingen toen ze patiƫntencontact even niet trok (en dat was een stuk minder intensief dan tbs).
Er is vanavond een feestje waar ik langer naar uitkeek, maar ik heb de hele dag al aan zitten hikken tegen paniekaanvallen (ik denk door stress, dat ken ik totaal niet van mijzelf en schrik daar best van). Dus nu denk ik dat het beter is om niet te gaan, maar ik wil tegelijkertijd ook zo graag eens naar een feest omdat ik dat nooit meer heb, en ik weg wil van me eenzaam voelen. Behhh
Ik zou dan gewoon gaan en als je het niet trekt ga je weer naar huis. Misschien knap je er juist wel van op.
Zou je je dan niet even ziek melden, of krijg je dan ook niet doorbetaald? Als je je fysiek niet lekker voelt zou je je ook ziek melden denk ik?
Ik heb dit vandaag precies zo gehad. Enorme tweestrijd tussen gaan en niet gaan, ik kom namelijk ook nergens momenteel. Ben wel gegaan maar naar 2/3u weer naar huis.
Toch tevreden dat ik het geprobeerd! En jij?
Ah fijn dat je toch nog kon gaan!
Ik ben toch ook even gegaan! Had mezelf met een wijntje onder de douche geparkeerd en vogue van madonna opgezet en toen kon ik het weer aan. Voelde toen ik daar was ook wel soms de paniek komen maar kon het onder de duim houden gelukkig en uiteindelijk was het heel fijn. Dank voor de aanmoediging @Philo ! Nu tevreden slapen.
Als flex medewerker worden je ingeplande uren gewoon omgezet naar ziekte uren. Mocht je langer dan een week ziek zijn, dan krijg je per week het aantal ziekte uren die je de afgelopen 3 maanden gemiddeld gewerkt hebt.
Als het niet gaat zou ik je dus zeker gewoon ziekmelden ipv diensten afzeggen!
Nou ik heb zondag een mail gestuurd dat ik me niet goed voel en even van het rooster af wil tot ik weer kan functioneren daar en dat het me spijt voor het ongemak, heb nog helemaal geen reactie terug maar ik zie wel dat ze me van het rooster aan het afhalen is. Beetje gek om na 3 dagen nog niks terug te sturen toch? Terwijl
ze me wel al maandag er aan het afhalen was voor later die week. Had ik niet verwacht.
Ik ben sinds 3 maanden aan hormoon suppletie bezig en ben in die 3 maanden -aangepast door moderator ivm benoemen van gewicht- en ben daar best verdietig van. Ik ben echt kei onzeker hierover
-sorry, had gewicht vermeld-