Ik weet niet zo goed waar ik dit moet posten dus toch even hier. Ik ben ook benieuwd of het herkenbaar is maar ik hoop dat ik het ook goed kan verwoorden.
Maar ik voel mij dus altijd gehaast. Bijvoorbeeld als ik klaar ben met werken denk ik: ‘snel naar huis.’ En fiets ik altijd best wel snel. Terwijl ik niks meer te doen heb. Soms ben ik me er bewust van en kan ik wel minderen en probeer ik te genieten van de rit naar huis, muziekje op etc. Maar dat is wel iets wat ik moet ‘forceren’. En zo heb ik dat met heel veel dingen: koken, opruimen, andere klusjes. Ik kan moeilijk ontspannen.
En ik kan ook moeilijk loslaten. Ik zou bijvoorbeeld nooit ontspannen op de bank kunnen zitten als ik weet dat er een was gevouwen moet worden bijvoorbeeld. Ik kan moeilijk denken van: ‘dat komt morgen wel.’ Soms doe ik het welen laat ik het maar het blijft dan toch in mijn hoofd.
En soms ben ik ook best wel chaotisch. Ook op werk dan wil ik iets doen, ben ik dat aan het doen, denk ik ergens anders aan en dat móet dan even gehaast tussendoor. Waardoor ik de focus van het eerste weer even kwijt ben.
Ik ben het heel erg gewend maar soms vind ik het wel vermoeiend. Ik heb ooit wel een cursus mondfullness gedaan maar heeft niet echt geholpen.