Het niet zo lekker in je vel-topic

Ik voel me de laatste weken/maanden echt niet goed en ik ben er klaar mee om me zo te voelen. Ben zo verdomde onzeker over mijn werk. Ik ben consultant en word per uur betaald en ik hoor mijn factuur doortikken terwijl ik denk, wat kun en doe je nu eigenlijk? Daarnaast word ik extra onzeker door de constante aanwezigheid van een collega waar ik wat historie mee heb, maar wat nu over is en ik maar niet lijk te kunnen accepteren. Ik weet ook niet zo goed of ik op mijn werk niet helemaal op de goede plek zit, of dat het nu aan mezelf ligt.

Nu heb ik gisteren ook gewoon teveel gedronken en ben brak nu, waardoor ik me helemaal kut voel.

@monkeyslut Jij gaat nu naar de praktijkondersteuner toch? Heb je het gevoel dat die iets voor je kan betekenen?

1 like

@Max ja ik ben nu 2x geweest! De eerste keer was een intake en toen kreeg ik vragenlijsten mee naar huis, die hebben we vandaag besproken. Voor de volgende keer moet ik mijn hulpvraag concreet maken. Dus weet niet of ik nu al kan zeggen of ze iets voor me kunnen doen maar eigenlijk sta ik er redelijk pessimistisch inā€¦ het gaat de laatste weken een stuk beter met me. Maar ik wil dat ik er beter mee om kan gaan als ik weer zoā€™n dip krijg, dus ik moet het nog even aankijken.

Verder klinkt jouw post heel herkenbaar voor mij. Heb je wel plezier in je werk? Is er misschien een collega of leidinggevende met wie je hierover kunt praten?

Ik heb vandaag zoā€™n vervelende hoofdpijn dat ik er lichamelijk helemaal naar van ben en ik heb nergens energie voor. Bedenken wat ik wil eten is al te moeilijk. Ik voelde me al zo down en dit maakt het nog erger. Ik moet de hele dag vechten tegen mijn eigen hoofd en wat ik vind dat ik allemaal zou moeten doen en wat dus niet lukt, maar in plaats van begrip ben ik boos op mezelf, wat natuurlijk ook niet helpt.

1 like

@tukker Ah, dat klinkt echt als een rotdag! Heb je al eens een aanvraag gedaan voor die training?

Godverdomme wat maakt dit me boos. Wat zijn mensen toch ongelooflijk egocentrisch en kut. Om te janken gewoon, die ā€˜ieder voor zich en is niet mijn probleemā€™-mentaliteit en dat jij daar de dupe van moet zijn. Hoop op morgen een fijnere dag voor jou!

1 like

Echt onrechtvaardig, jij zou geen sorry moeten hoeven zeggen, mensen moeten gewoon niet zo stom doen tegen jou.

Ik heb echt gemerkt dat op het moment je geen vast ritme hebt, en ook geen doel in je leven. Dat je dan al last krijgt van depressieve klachten. Op dit moment even jobless, en wel op zoek naar banen. En ik mag echt niet zeiken, want heb inmiddels waarschijnlijk een nieuwe baan.
Maar ik schrok toch wel van hoe snel ik het even niet meer zag zitten allemaal

Pfff wat kan ik me eraan ergeren dat ik zo snel met iets in mijn maag zit. Of het mezelf aantrek
Ik ben ziek, gisteren, vandaag en ook morgen blijf ik thuis. Moet ik gewoon zegt mijn hoofd maar ik voel me nu al schuldig!
Ook dat ik op een maandag over een aantal weken naar het ziekenhuis moet.
Dat moet nou eenmaal maar schuldig omdat het op een werkdag is!!

Ik ga ook naar het ziekenhuis om eens te kijken naar een geschikte multidisciplinaire revalidatie want dat heb ik echt nodig, zeker voor het mentale vlak. Over het minste of het geringste maak ik me druk. Ik moet echt dingen makkelijker van me af laten glijden.

Pfffff

Heel herkenbaar dit. Mijn contract wordt einde deze maand niet verlengd, dus ik moet ook op zoek naar wat anders en ik ben best angstig/onrustig over hoe nu verder. Ik solliciteer wel, maar het zijn allemaal baantjes waarvan ik niet echt enthousiast wordt.

Ik heb nog wel een sportdoel, maar dat is dan ook voor nu het enige. Ik heb hier ook met de praktijkondersteuner mee gesproken en ze raadde me wel om rustig naar de situatie te kijken en niet alles aan te grijpen (komt ook doordat ze vermoed dat ik ADD heb en ze wil alles stapsgewijs aanpakken, wat ik wel fijn vind)

Niet zo lekker in je vel. Wat een understatement. Ik weet niet wat ik nog doe op deze wereld.

:frowning: Hee, wat rot dat je je zo voelt. Is er iets specifieks gebeurd? Mits je het erover wil hebben natuurlijk. Als ik ergens over kan meedenken of je je hart wil luchten?
Sterkte iig, heel naar om je zo te voelen. Misschien iets doen waar je van opvrolijkt of even je gedachten mee kan verzetten?

Ben gewoon op. Helemaal op. Alles wat me even opvrolijkt of mijn gedachten verzet is gewoon afleiding van problemen die alleen maar groter worden. Hield het maar allemaal op.

HĆ©, echt goed en sterk van je dat je donderdag die stap hebt gezet. Blijkbaar heeft het echt een grote impact gehad op je zowel mentaal en fysiek en dat is helemaal niet te onderschatten. Dus goed luisteren naar je lichaam en even het wat rustiger aandoen is helemaal geen schande, maar ik snap ook wel dat je liever wil dat je er snel bovenop bent. Hartje voor jou <3

1 like

Ik heb veel ups en downs met werk. Ik doe een PhD en herken mezelf heel erg in imposter syndrome.
Nu afgelopen vrijdag zei mā€™n begeleider dat we misschien even moesten gaan zitten voor de 6-maanden evaluatie en dan gaan mn radertjes gelijk draaien ā€˜Ah, hij gaat vertellen dat ik niet helemaal ben wat hij verwacht hadā€™. Doordat ik onzeker ben of ik wel voldoe aan de verwachtingen ga ik juist ook pogingen doen om ā€œā€˜indrukā€™ā€™ā€™ te maken en vragen stellen waar ik eigenlijk het antwoord al op weet, dus waarvan hij dan achteraf gezien misschien wel kan denken ā€˜mijn God, ze weet echt niks!ā€™ Het stamt allemaal van het feit dat ik vindt dat ik alles perfect geweldig moet doen en vooral geen fouten mag maken, want dat is onacceptabel. Feedback krijgen is voor mij ook echt een ding, want ik neem het zo persoonlijk op en zie het allemaal als bevestiging van mijn falen.
Bovendien heeft vrij recentelijk ook een PhD-student moeten stoppen op onze afdeling (wel andere werkgroep) en dat heeft grote indruk op mij gemaakt.

Blegh, weet niet zo goed wat ik wil met deze post, maar dit alles heeft een groot (negatief) effect op mijn stemming.

Ja ik denk inderdaad dat ik het vertel bij 6-maanden gesprek. Het is wel een beetje een afstandelijke (wel aardige) man en weet niet hoe hij gaat reageren op kwetsbare dingen, maarja we zien wel.

Ik ben vandaag vrij en ben wakker geworden met een rotgevoel :frowning:
Dit wordt een lange dag. Eerst maar even sporten

Blegh. Grootste uitdaging om je prima te voelen wanneer je in een sociaal isolement zit omdat je moet studeren voor je tentamen en tegelijkertijd iemand voorgoed verwijdert uit je leven. Ik word hier heel sad van en kan wel janken. Maar ik doe het niet en hoop dat alle leuke plannen voor de komende tijd ervoor doen zorgen dat ik me weer beter ga voelenā€¦

Zijn hier mensen die een depressie hebben of gehad hebben?

Ik loop al heel lang rond met bepaalde problemen, zeker een jaar zo niet langer, en vandaag dacht ik ineens: misschien is het wel een depressie. Ik vind het heel eng om dit hardop te zeggen want ik voel me tegelijkertijd ook een aansteller. Ik heb wel wat vervelende dingen gaande in mijn level; ouders, huisgenoot en eenzaamheid waar ik behoorlijk last van heb. Maar ik voel me een aansteller omdat het ā€˜toch allemaal niet zo erg isā€™. Maar ik kan niet ontsnappen aan eeuwige somberheid. Ik ben eenzaam, ik ben alle motivatie voor mijn studie verloren, ik ben aan het solliciteren maar word alleen maar afgewezen. Ik zit hele dagen thuis, kleed me soms niet eens aan. Ik zou het liefst alle dagen thuis zitten en tv kijken. Er gaan weken voorbij dat ik niemand echt zie of spreek. Mijn vrienden lijken nooit tijd te hebben, zoveel vrienden heb ik ook niet. Ik weet dat het wel goed kan zijn om eens met iemand te gaan praten. Ook om andere dingen die zich in mijn leven hebben afgespeeld, dingen waar ik nu minder last van heb maar die wel grote invloed hebben gehad. Maar ik vind dat zoā€™n stap. Dat is bij uitstek nou iets dat ik liever uit de weg ga door lekker op de bank te blijven zitten. Ik heb net voor het eerst in mijn leven mijn telefoon uitgezet. Ik heb geen zin in mensen met onbelangrijke dingen en tegelijkertijd heb ik geen zin om elke keer weer te zien dat ik toch geen berichtjes heb.

@Banananana dit klinkt niet goed nee! Ik heb zelf geen ervaring met een depressie, wel met sombere gevoelens. En wat je zegt over dat je je voelt alsof je je aanstelt ken ik wel. Maar jij VOELT het wel zo, of je je nu wel of niet aanstelt (en wie bepaalt dat?), die gevoelens kun je niet ontkennen. Ze zijn er gewoon.

Ik zou eigenlijk zsm een afspraak maken met je huisarts! Bij mij was dat al meteen een opluchting. Snap dat dat een hele stap is, maar het kan sowieso geen kwaad. Sterkte in ieder geval, rot dat je je zo voelt.

1 like

Dankjewel! Ja als ik het zo allemaal onder elkaar zie denk ik ook wel dat het tijd is om er iets aan te doen. Maar het ook echt doen is next level.

1 like