Oh en wat bij mij ook helpt:
Ik heb echt dagen waarop ik me kut voel en als ik dan denk wat ik die dag heb gedaan, is het vaak dat ik bijna geen mensen heb gezien of gesproken
En op dagen dat ik met mensen heb afgesproken of dat er andere mensen op kantoor waren en ik niet in mn eentje zat, voel ik me eigenlijk altijd veel beter aan het eind van de dag. Heb dan echt zo’n klein geniet momentje waarin ik echt tevreden ben met alles. Terwijl ik op dagen dat ik alleen thuis zat of alleen op kantoor had gezeten me echt ellendig voelde en geen zin heb om te koken of tv te kijken of te sporten. Even bellen met een vriendin of mn buurmeisjes die allemaal dingen aan me vragen als ik de deur uit ga om boodschappen te doen kunnen dan al helemaal mn dag beter maken.
Terwijl ik eerder altijd dacht dat ik een beetje een meer introvert iemand was die prima met mezelf alleen kan leven blijkt toch wel echt dat ik andere mensen “nodig” heb om energie van te krijgen.
Dus ga voor jezelf na, als je je oke of goed voelt, of een klein geluksmomentje hebt, wat er voor zorgt dat je je O voelt, wat heb je die dag gedaan waardoor dit kan komen, en op dagen dat je je minder goed ook, en houdt dat bij