Moet even m’n ei van me afschrijven. Sinds een klein jaar gaat het niet zo goed met mij, mijn moeder zit in een zwaar ziekteproces en ik raakte zelf in een burn-out waarvan ik herstellende ben. Dat gaat best goed, dus wat dat betreft zit het in een stijgende lijn.
Hoewel ik echt lieve mensen om me heen heb, merk ik dat veel contact best oppervlakkig is. Ik moet collega’s (die ik nu niet zie) zelf vragen om bij te kletsen, ook bij veel vrienden neem ik initiatief om elkaar te zien. Ik snap dat iedereen druk is en zijn eigen sores heeft, maar vaak heb ik het gevoel dat ik continu alle slingers zelf aan het ophangen ben, om het zo maar te zeggen.
Als ik dan tijd doorbreng met mijn vrienden/familie/etc dan is het heel fijn, is iedereen lief, is het contact super. Maar ik mis gewoon dat mensen eens spontaan opbellen of je uitnodigen om even gedachten te verzetten. Contact dat net iets verder gaat dan een kort appje. Daardoor kan ik me best eenzaam voelen, ondanks dat ik eigenlijk best een grote sociale kring heb. Tegelijk heb ik dan ook het gevoel dat ik me aanstel.
Herkent iemand dit? En hoe gaan jullie hiermee om?