Ik denk dat het een patroon is wat je moet doorbreken, en dat is eng.
Ik heb geen indicatie maar ik zat ook vast in een patroon. Na werk was ik moe, wou ik douchen, pyjama aan, op de bank liggen en wachten tot het 21:00 uur was en naar bed. Ik snapte niet dat mensen na werk nog wat deden, laat staan sporten, sociale contacten met bijvoorbeeld een etentje, naar de bios, boodschappen doen, of misschien zelfs de stad in. Het voelde namelijk dat mijn tijd thuis na werk kostbaar is en dingen doen in de tijd na werk zorgde voor een error, want zonde van de kostbare tijd - terwijl ik niets anders deed dan wachten totdat ik naar bed mocht.
Maar langzaam heb ik dat patroon doorbroken door gewoon te doen. In de winter vind ik dat moeilijk want bij 5 uur donker wil ik gewoon naar bed. Maar het gaat steeds beter, en het is OK om om 18:00 uur te sporten, al voelt dat nog steeds heel vervelend, want ik wil nog steeds op de bank liggen met mijn pyjama aan, maar toch doe ik het en achteraf valt de error enorm mee.
Ik snap dat dit weer ook niet mee speelt, maar probeer misschien eens een rondje te lopen vlak voor het schemer, of boodschappen doen. Misschien kun je het daarna stretchen en andere activiteiten doen.
Probeer het patroon te doorbreken.