Het nieuwe vrienden topic

Leuk, doe je zelf aan ballet en/of ga je naar voorstellingen (nu even niet natuurlijk)?

Ik wil ook wel nieuwe contacten! Ik woon natuurlijk wel ver, in Noord-Frankrijk, maar ik ga waarschijnlijk in 2021 naar het midden van België verhuizen (ben oorspronkelijk van West-Vlaanderen). Verder ben ik 31 en ik werk en studeer. Ik vind het leuk om met veel verschillende dingen tegelijk bezig te zijn en iedere week ziet er hier anders uit, momenteel ligt de focus op IT, politiek, geschiedenis en anti-racisme. Ik heb het altijd druk :sweat_smile:. Ik hou heel erg van avontuur en reizen (vooral naar minder populaire landen), maar ook van lezen, ballet/dans en gezelschapsspelletjes. Helaas ben ik absoluut niet creatief :joy:. En ik ben introvert en enorm onafhankelijk, ik vind nieuwe contacten leggen nog wel moeilijk (ben bv. ook niet zo goed in snel antwoorden op berichten), het duurt een tijdje voor ik echt op m’n gemak ben, maar ben wel heel erg trouw eens ik iemand goed ken.

1 like

Hee tof! Wat voor boeken vind je leuk?

1 like

Hoi! Ik ben Poca, 25 jaar en ik woon in de regio Arnhem/Nijmegen. Op papier studeer ik nog, maar ik heb dat een tijdje stopgezet om full time te gaan werken en weet nog niet of ik mijn studie weer wil oppakken. Naast werk en studie doe ik aan volleybal en probeer ik een paar keer per week te hardlopen, maar ik ben niet mega sportief dus dat gaat niet zo lekker :grin:ik hou van bordspelletjes, puzzelen, escaperooms, lezen en schrijven en lekker eten. Verder ben ik ook altijd wel in om nieuwe dingen te proberen, ook als ik er niet zo goed in ben en hou ik ook wel van diepgaande discussies over bijvoorbeeld politiek. Ik vind het fijn in een vriendschap als je samen buitenshuis leuke dingen kan doen, maar het ook fijn is als je samen lekker op de bank een goed gesprek kan hebben.

Ik wil ook wel in de appgroep trouwens als dat nog kan!

1 like

@Serendipity @flalamingo @slurfhondje
Ik woon zelf ook vlak bij de Belgische grens met Oost-Vlaanderen, dus ik zou het wel leuk vinden om eens te meeten.

Zelf ben ik 28 jaar en ook door corona mis ik toch wat mijn sociale contacten.
Verder vind ik het leuk om desserts te maken, kijk ik graag series/films en ook make-up vind ik leuk.
Ook het app-groepje lijkt me leuk!

2 likes

Hee wat leuk, ik wil ook wel in een app groepje!
Ik ben 22. Woon in Zuid-Holland en ben dit jaar met mijn eerste baan gestart in utrecht (maar op dit moment vanaf thuis). Ik ben altijd best wel koos-vriendloos geweest en nu met corona helemaal. Ik ben een echte huismus, vind het heerlijk om eindeloos rond te surfen op het internet, te netflixen en te lezen.

1 like

Iedereen die nog in een appgroepje willen stuir een dm met je nummer en ik voeg je toe

Van alles! Doorgaans lees ik 1 informatief boek en 1 fictie/roman. Op het moment lees ik House of Leaves van Mark Z. Danielewski. Ervoor heb ik The Portrait of Dorian Gray gelezen. Een klassieker. :slight_smile:

Jij dan?

Oeh, Dorian Gray heb ik ook nog klaarliggen om te gaan lezen in een toffe uitgave. Ik lees meestal fictie en soms non-fictie tussendoor (de laatste was Why do we sleep?). Eigenlijk allerlei genres door elkaar. Lees nu A year in Provence van Peter Mayle, echt geweldige omschrijvingen van eten :drooling_face:. Verder dit jaar o.a. boeken van Madeline Miller, Tana French, Sally Rooney en Stephen King gelezen. Heb je ook Goodreads?

4 likes

Beide eigenlijk! Ik volg sinds anderhalf jaar lessen en ga als dat kan ook graag naar voorstellingen! En jij?

Tof dat je ook van lezen houdt, wat lees je graag :)?

Het lijkt mij ook leuk om aan te sluiten bij een appgroepje, maar vind t wel heel spannend heel eerlijk. (Herkenbaarheid, vreemde mensen enzo ;))

Ik ben 28 jaar en kom uit het Noorden van Nederland. Ik merk dat mijn vriendengroepen toch wat aan het uitdunnen zijn, veel zijn wat bezig met hun eigen leven (logisch) en iedereen woont ergens anders, maar ik heb juist wel behoefte aan goeie contacten/samen leuke dingen doen.

Zoals zoveel zijn mijn hobbies ook fröbelen, lekker buiten zijn, films/series, reizen en tripjes en ook nieuwe dingen doen en leren vind ik ook altijd heel leuk

3 likes

Ah, leuk! Had je er vroeger al interesse in of hoe heb je plots beslist om lessen te volgen? Ik ook beide (soort van). Ik heb zelf 12 jaar ballet gedaan, maar ben ermee gestopt toen m’n balletschool werd overgenomen. Da’s ondertussen ook al weer een tijd geleden, maar iedere keer als ik een voorstelling zag of een dansfilm o.i.d., kriebelde het, dus ik ben nu gestart met modern jazz. Ik heb ook een paar keer geprobeerd om opnieuw te beginnen met ballet, maar da’s (voorlopig) te frustrerend, want ik moet in principe weer min of meer vanaf 0 beginnen. Ik weet in theorie wel wat ik moet doen en waar ik op moet letten (ik ken de bewegingen e.d.), maar m’n lichaam luistert niet :joy:. Modern jazz lijkt erg op ballet (heeft een klassieke basis), maar is toch ook weer anders, dus dat is nu wel ideaal, haha.

En ik lees van alles :stuck_out_tongue:. Fictie en non-fictie, best wel breed in genre en van alles tegelijk. De laatste maanden wel minder non-fictie, want ik moet ook veel lezen voor m’n studie en dan heb ik meer behoefte aan iets dat gewoon vlot leest. Ik ben nu bezig in Het Tij Hoog, De Maan Blauw. En jij?

Klinkt tof allemaal. Love de volle boekenkast erachter. Yes, ik heb Goodreads! Mag ik je lijst zien? Altijd leuk om boeken toe te voegen om te lezen. (Al houdt de to read list nooit op.)

Al heel lang een stille meelezer, maar vandaag speciaal voor dit topic een account aangemaakt! Ik weet niet of dit zo de bedoeling is, maar het lijkt mij heel leuk om nieuwe mensen te leren kennen!

Ik ben 33 en moeder van een 8 maanden oude dochter. Samen met mijn vriend wonen wij in Noord Holland. Ik ben werkzaam in het onderwijs en hou van reizen, lezen, koken (eten vooral…) planten en gezelligheid.

Ik moet nog een beetje wegwijs worden hier. Het lukt mij helaas niet om een DM te sturen voor het groepje op de app.

1 like

Ja hoor!

2 likes

Veel animo voor Friesland en Groningen. :joy:

2 likes

@Carbon.monoxide, @NothingAboutSam, @Koekwaus, ik woon ook in Utrecht. Als iemand zin heeft in een corana proof iets, zoals een wandeling, dan lijkt mij dat heel erg leuk.

1 like

Dit lijkt mij ook leuk! zit trouwens niet in de appgroep, ben slecht in reageren! Lees op het forum ook vooral mee.

1 like

Ik zit ook niet in de appgroep en ben heel slecht in reageren maar dat maakt niet uit. Zolang we beiden maar op hetzelfde moment kunnen wandelen hebben we niet meer nodig.

Lijkt mij erg leuk om eens te doen!

Ik ben eigenlijk ook wel op zoek naar nieuwe vrienden. Zeker omdat veel vrienden van me in Brabant wonen (waar ik niet vandaan kom en ook nooit gewoond heb).

Ik ben bijna 35, woon in omgeving Utrecht (de stad waar de KNVB zit. O, en het Wereld Natuurfonds :wink:). Ik ben single, maar ik heb wel 2 katten waarvan 1 suikerziekte heeft (dat maakt me wel wat beperkter tussen 16-18 uur als meneer eten en insuline moet). Ik ben parttime postbezorger en parttime uitgever/auteur.
Misschien handig om te weten: Ik ben een autist/heb autisme (maar ik verkies zelf de ‘autist’ optie voor mezelf). Ben bij nieuwe mensen altijd kat uit de boom-kijkerig, maar als ik je goed ken, ben ik druk.

Qua hobby’s haak en borduur ik graag (in theorie, want al lang niet gedaan), hou ik van bezig zijn met mijn planner/stickers/washi tape/mijn bullet journal, schrijf ik, ga ik graag naar concerten (metal(core), poppunk en rock zijn mijn ding) en festivals en lees ik (vooral romance/new adult en Young adult, maar zo nu en dan lees ik ook weleens wat literatuur). En ik wil weer eens sieraden maken als ik weer wat ruimer zit qua budget. Ook planten vind ik leuk, maar ik kan niet met alle planten overweg.

DM’en mag, maar ik ben ook wel te porren voor een van de appgroepjes! Love appgroepjes (meestal dan als ik de dingen niet weer eens verkeerd begrijp). Zelf vind ik mensen dm’en altijd wat eng :slight_smile:

3 likes