Haha wat gezellig! Of ga je er dan niet bij?
Toch maar aan de slag met stof weghalen dusā¦
Haha wat gezellig! Of ga je er dan niet bij?
Toch maar aan de slag met stof weghalen dusā¦
Ik heb alles in terracotta of binnen&buitenpot staan dus er is geen kans op verzuipen gelukkig. En @carrotcake haha nee ik ga er niet bij. Douche ze met koud/kamertemperatuur water. Heb zelf toch liever een warmere douche. Spray ze na het douchen ook vaak gelijk preventief in tegen beestjes en soms douche ik ze speciaal extra hard af als ik iets van trips heb zien lopen en dan spray ik ze sowieso na.
ik ga er met een natte spons overheen om het te ontstoffen
Ohh ik kom er nu pas achter dat dit een scindapsus is! Wist niet dat die kon shinglen. Ga ik proberen
Que?
Weet iemand welk plantje dit is? Zat in de kneusjes box en hij is hier niet echt gelukkig thuis. Bladeren hangen er slap bij en slaan bruin uit. Heb 'm al een aantal keer verplaatst maar zonlicht vindt 'ie niet echt fijn volgens mij. De Plantsnap app geeft de hele tijd hele random resultaten haha.
Dieffenbachia
Ik had ook een dieffenbachia in mān kneusjesbox die het ook niet goed deed, en die bleek een plaag (nog ongedefinieerde beestjes) te hebben. Hij zat zo vol dat ik niet eens de moeite heb genomen om een reddingspoging te doen, dus ik heb hem weggedaan.
Niet om je direct angst aan te jagen, maar tip om hem ook even op beestjes te checken ;p
Dieffenbachia goed vochtig houden en in licht zetten maar niet volle zon
Mijne zat ook in kneusjesbox en doet t juist heel goed
Ik heb het idee dat iedereen hier zoān box heeft. Even checken.
Heb jij een kneusjesbox?
0 stemmers
Thanks @EllaFitzgerald, @Insouciance, @anon44347600 . Hij zit inderdaad helemaal vol met kleine beestjes. Ga 'm denk ik wegdoen want ik heb echt geen groene vingers. Alleen cactussen houden het hier vol
Oo wat zonde maar dan lag het in ieder geval deze keer niet aan jou haha!
Shit mijn dieffenbachia uit die box heeft er ook niet denderend veel zin in, heb nog niks gespot maar ga hem vanavond thuis gelijk even heel goed nalopen
Ik heb echt ene beetje een hekel aan die kneuzen box. Je krijgt een doos vol planten waar je niks van weet en waar je misschien helemaal niet het juiste licht/luchtvochtigheid etc voor hebt dus grote kans dat er planten dood gaan en dan voelen mensen zich slechte planten verzorgers.
Al mijn plantjes uit de kneuzenbox thriven echt, ook mn dieffenbachia.Heb van alles kunnen herleiden wat het is en verzorging erop aangepast. Dat doe je toch met elke plant⦠@Philo
Ik was best wel blij met de mijne, niks was in echt slechte staat (hooguit wat beschadigd blad of een beetje uit verhouding gegroeid), heb (nog) nergens beestjes ontdekt en heb inderdaad zoals @Banananana zegt van alles even goed uitgezocht hoe en wat qua licht en water. Ik heb alleen het idee dat ze op een gegeven moment de vraag niet meer goed aankonden, denk dat ze er beter een stop op hadden kunnen zetten toen het zo bizar populair begon te worden. Ik was best wel vroeg met het bestellen van de mijne en toen was iedereen ook positief, maar van veel mensen die 'm later hebben besteld hoor ik inderdaad dat er echt slechte planten tussen zaten, planten met beestjes of dat het slordig verpakt was waardoor niet alles heelhuids is aangekomen. Ben echt tevreden over degene die ik had, maar zou er nu niet nog een bestellen.
Ik maak ze af en toe schoon met een microvezeldoek met wat water Vooral mijn clusia, monstera en lepelplant gaan daar lekker op. Hangplanten sproei ik af en toe goed.
Bij ons in huis is het met de regen ook tussen de 60 en 70%, bizar. En in de winter kurkdroog
@Banananana en @Dazed ik vind het gewoon een stomme doos. Dan krijg je een calathea die opdroogt en verschrompelt onder je handen als je geen badkamer hebt met raam om hem te zetten of een luchtbevochtiger of je krijgt een succulent die uitreikt omdat je hem niet in een vensterbank kan geven met genoeg licht. En dan ook dat ze ze leveren zonder een simpel overzichtje met namen en basic uitleg van behoefte⦠ik vind het gewoon suf.
Edit; zelf koop ik alleen een plant nadat ik hem heb opgezocht en weet of ik de juiste plek ervoor heb. Maar prima natuurlijk dat niet iedereen dat wil doen, vind het zelf alleen de verkeerde volgorde.