Gele bladeren gaan niet meer groen worden en zullen afsterven, dus die kun je afknippen.
Bij mij was het ook op de dieffenbachia uit de kneusjesbox… echt een boevenplant haha
Haha, hier precies hetzelfde eergisteren. Ik dacht, laat ik voor de grap eens kijken, en ja hoor… Alle planten in orde behalve de twee dieffenbachia’s uit mijn kneusjesbox @Evenveel.
Hij is zo hard aan het groeien! Elke 3-4 weken een nieuw blad per stengel. Denk echt dat het door de groeilamp komt die we er boven hebben hangen sinds begin dit jaar
Bij mijn pachira aquatica valt heel erg uit, maakt wel veel nieuw blad aan, maar deze worden snel geel en vallen dan uit.
Mijn moeder had een Achmea cadeau gedaan maar wist niet dat ze dood gingen na 1x bloeien en nu is die dus net niet dood. Maarrr ik had al gelezen dat er misschien nieuwe bij zouden groeien en dat is ook gebeurd!
Maar nu vraag ik me dus af of iemand weet hoe ik deze het beste in een nieuwe pot kan zetten, zou die bijvoorbeeld eerst nog meer moeten groeien of zou het nu al kunnen?
Hoeveel water krijgt hij? In tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden houden ze absoluut niet van natte voeten namelijk.
Wekelijks een klein scheutje.
In het vorige huis stond hij vol in de zon en heeft hij het 2 jaar prima gedaan. Nu hebben we helaas niet veel direct zonlicht, misschien dat hij het daardoor een beetje moeilijk heeft.
Volgens mij moesten ze eerst 10 cm zijn, zodat ze voldoende wortels hebben. En water geven in de kelk. Dat was wat internet me vertelde.
Ik was te bijdehand en had de oude plant terug gesnoeid maar dat werd dus geen succes voor de twee baby’s.
Omg bij mij ook trips op m’n dieffenbachia zijn wel echt mini dus moest goed zoeken. Ik had al meerdere keren gekeken maar ze dus over het hoofd gezien
Edit: mijn beestjes zijn zwart. Zijn het dan ook trips?
Mijn vorige stierf ook steeds snel in een ruimte zonder veel direct zonlicht. Nu deed ie het super met veeeel zon (ok heeft nu spint maar hij groeide).
Bij mij zag het er zo uit:
Bij mij exact zo maar dankjewel
Ahh door dit topic ben ik ook gaan checken en echt overal trips op m’n planten . Nu zo’n mix gemaakt met water spiritus en zeep, hopen dat dat gaat helpen. Heb ook allemaal van die grijzige vlekjes op allerlei planten en begreep al niet waar dat vandaan kwam.
Bedankt!
Meteen ook even een vraag: ik lees dat mensen ‘besmette’ planten buiten zetten. Maar kunnen die trips dan niet over vliegen naar de planten op het balkon?
Ik ben de dieffenbachia die ik vorige week heb gekocht, ook gaan checken door dit topic en hier ook al trips Al heb ik wel veel minder dan op het plaatje hierboven. De rest van de planten lijkt nog niets te hebben. Goddank stond ie ook niet echt in de buurt van andere planten.
Heb je trips?
- Ja
- Nee
- Wel gehad
- Houd op met je trips je maakt me bang!
0 stemmers
ben ik even blij dat ik de dieffenbachia een leleke kutplant vind en hem dus niet heb.
grapje hoor love alle planten maar ik ben ook panisch al mn planten aan het checken en niet te dicht op een kluitje te zetten
Pas gedaan. Maar zal wat meer doen.
Een cactus die uitgedroogd is vind ik wel grappig.