Dat is gewoon normaal. Misschien moeten we het met koeienletters in de openingspost zetten want dit komt ook maandelijks voorbij geloof ik
Hahahah ok thanks! Ja ik zag het nu ineens en ben echt een noooob. Had ook de spint op mijn moneytree gemist
Wat voor (grote) plant houdt het goed vol in een badkamer? Waar het dus vochtig is en weinig licht krijgt.
Calathea’s denk ik! Bepaalde palmen ook. En sansevieria’s overleven overal.
Toen jullie het een paar dagen geleden over het stekken van een suikerdruifje hadden kon ik het niet laten om direct op marktplaats te kijken en nu heb ik twee stekjes
Ik ben een beginnende plantmom en heb verschillende stekjes staan, maar wil ook graag nog wat grotere kamerplanten. Waar zou ik die het beste kunnen bestellen?
Wil je echt bestellen of kun je bijv zelf ook in tuincentra etc rondneuzen? Daar gaat wel echt mijn voorkeur naar uit omdat je dan zelf echt kan kijken, voelen enz aan de plant
Ik heb geen tuincentrum in de buurt, wel wat kleine bloemen- en plantenzaken. Maar ik vind het zo’n gesjouw, haha.
Anders kan ik misschien beter eerst een beetje uitzoeken wat ik wil en kijken of dat in die kleine zaakjes staat.
Zou als eerste thuis goed kijken hoe bij jou het licht binnenkomt. Bijv je hebt de hele dag vol de zon op de plek waar jij een plant wil, dan kun je daar de plant erna voor kiezen, zodat je niet een schaduw plant bijv koopt.
En ja indd misschien rondkijken wat je leuk vindt (en wat dus op die plekken past) en dat dan evt bestellen.
dit leer mij dat tripsen hetzelfde zijn als onweersvliegjes.
Kan iemand me please vertellen dat ik dit verkeerd heb begrepen.
Mn hele plafond zit vol met die beestjes
Een geel blad wordt helaas niet meer groen, maar je kan hem wel gewoon afknippen! Het betekent meestal dat je te veel water hebt gegeven, zodra je het idee krijgt dat andere bladeren ook (licht)geel worden zou ik wat minder water gaan geven dan je nu doet. Aangezien dit het enige blad is en hij er al een paar weken zo uit ziet denk ik dat je nu waarschijnlijk wat minder water geeft dan voorheen.
Sip bericht maar waar koop je neem olie?
Berivita. Site ziet er suf en gedateerd uit maar is betrouwbaar.
Mijn zebrina gaat steeds hangen. We hebben best een grote, bestaande uit drie stekjes. We hebben 1 nieuw blad gekregen maar er zijn een paar kleine die aan de zijkant groeide gaan hangen en uiteindelijk geknakt. Ik heb het gevoel dat die met ze allemaal gaat gebeuren.
Hoe kan dit? Ik verzorg hem denk ik wel goed. De bladeren zien er ook goed uit maar het lijkt we alsof alle energie naar de grootste bladeren gaat
Ja hier huilde hij in het begin wel veel maar nu niet meer. Moet ie dan meer water? Want ik ben ook bang dat ik hem te veel water geef.
Hm ik weet niet. Soms hangen de bladeren een beetje slap en die trekken dan wel snel bij als ik hem water geef en besproei. Mijn vriend heeft hem gisteren nog water gegeven maar vanochtend leek het of twee buitenste stengels nog iets meer zijn gaan hangen.
Misschien zo nog even wat water geven
Heeft iemand de boobie cactus ergens in een online webshop gezien? Ben er naar op zoek.
Casa botanica
Wat grappig dat je dat het noorden noemt, haha
Pffff nu al op 4 planten spint ontdekt. Eentje staat inmiddels 2 weken ofzo in quarantaine op het balkon (money tree) maar nu heeft een vetplant het ook en mijn 2 schefflera’s. Die staan nu allemaal buiten, maar ik weet echt niet wanneer ik ze weer naar binnen durf te halen? En hoe ik dit in de toekomst ga voorkomen? Moet af en toe warmte in huis kwijt en dan de ramen tegen elkaar openzetten, dus ja dan tocht het. Ik denk dat het ook zo in huis is gekomen. Me sad