Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Ahhh wat lief van je vriend haha.

Ik heb een aantal planten weg gedaan die trips hadden en volgens Marie kondo geen joy sparken. Ook al zonder trips trouwens maar met trips als helemaal geen enkele joy in de verste verte. Ruimt wel lekker op en maakt het weer een beetje overzichtelijk. De rest ben ik ook weer aan het sprayen maar het is gelukkig al een stuk minder dan een paar weken terug.

2 likes

Oh damn, hoe kan dat toch dat de ene zo veel luchtwortels aanmaakt en de andere amper

1 like

Mijn monstera krijgt zijn eerste blad met gaten en ga zowat elk half uur kijken of het blad al uitgerold is :sweat_smile: (tot nu toe niet dus)

2 likes

Nou jongens primeurtje hoor, na 10 jaar op mezelf heb ik eindelijk voor het eerst plantenvoeding toegediend. :crazy_face: Ik ben benieuwd wat het doet met mijn planten want ik heb hoge verwachtingen, alsof ze straks allemaal fier overeind zullen staan. Ik heb ook geen onderscheid gemaakt en heb het ze (bijna, op de jonge stekjes na) allemaal gegeven. Hopelijk krijg ik daar geen spijt van.

4 likes

Ik was zo blij met m’n eerste gatenblad. En toen kreeg die kutplant beestjes en toen trok ik er een per ongeluk een stengel af en nu doet hij niks meer. Doorn in m’n oog, dat hoopje ellende. Hopelijk gaat jouwe beter hahah

Bij de intratuin hebben ze ook een sectie met miniplantjes. Ik heb er nu al al twee keer een leuk plantje van gekocht die gewoon heel groot kunnen worden! Erwtenplantje en een calathea mosaica network!

Oh en een philondron white measure gekocht! Zo blij mee!

4 likes

Dit vind ik niet hangen hoor! Zo zien ze er toch altijd uit als ze groter worden? :slight_smile: de onderste stengel/blad zou je kunnen afknippen als hij erg gaat hangen/geel wordt, dan kan er weer energie naar de nieuwe bladeren

Bedankt voor dit opbeurende verhaal :joy:

1 like

Hahaha sorry ik moest even wat frustratie kwijt :sob:

1 like

Gelukkig! En goeie om ook eens te Marie kondoen, al vind ik het snel sneu (ook als planten op sterven na dood zijn haha) misschien toch vaker een kondo ronde doen of afgeven bij een plantenasiel!

1 like

Ja ik had mijn planten graag weg gegeven maar ik gun echt niemand trips dus dat ging ik nu niet doen. Jammer van de planten maar ik wil echt niet op mijn geweten hebben dat iemand trips krijgt door mij. Voelt als een soort planten soa haha.

1 like

Ik heb van de week een mosaikplantje weggegooid want die ging steeds wel heel snel hangen dus ik was er klaar mee #thisdoesnotsparkjoy

2 likes

Wow ik kwam dit tegen op Instagram. Ik was al heel blij met mijn eerste blad met dubbele gaten :sweat_smile:

6 likes

Prachtig!

Een aantal planten staat inderdaad fier overeind na de plantenvoeding, I love it. :heart_eyes: Ik had voor en na-foto’s willen maken, maar uiteindelijk toch niet gedaan. Het is zo ‘bevredigend’ om te zien.

1 like

Help needed! Ik heb nu een halfjaar twee sanseverias in het raam staan. Eentje gaat vooral de hoogte in, maar de ander wordt alleen maar breder en heeft al drie nieuwe planten/bladeren (?) uit de grond laten komen. Heeft ie nu een grotere pot nodig? Of gaat ie juist lekker en moet ik hem met rust laten?

(pijltjes wijzen naar nieuwe delen)

Ik ben helemaal nieuw into planten en heb voor het eert een Calathea gekocht. Las achteraf pas dat het misschien niet de meest handige planten zijn om mee te beginnen.
Vanmiddag heb ik hem verpot, en sinds dien hangt een deel van de stengels slap. Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit op kan lossen?

Ik heb er geen (en dus helaas geen antwoord) maar als je bang bent voor knakken zou ik alvast een touwtje knopen om de stengels

1 like

Als ik zo zie mag hij nog wel een grotere pot! En miss moet hij even wennen aan zijn nieuwe aarde?

1 like

@Sjern @Twijfelaar

Thanks! Dan doe ik er even een touwtje om heen tot ik een grotere pot heb.

1 like

Hij mag indd een grotere pot maar calatheas zijn ook dramaqueens en hebben altijd even nodig om te herstellen van zoiets. Hij zou morgen ochtend weer mooi moeten staan. Zal nu wel even wachten met weer verpotten, dan kan die nu bijkomen van de shock.

1 like