Zo jammer dit! Deze plant stond heel lang stil. Toen ben ik hem recentelijk water gaan geven (meer dan daarvoor), meteen schoten er bladeren uit. Dat gaf mij het idee dat hij ervan genoot, maar integendeel… De onderste bladeren laten los en de stam is helemaal bruin geworden. Ik vind het echt jammer! Kan ik dit op water zetten om opnieuw te laten wortelen, of gaat de stam dan verder rotten? Dit wordt zeker een bladstek?
Mn zebraplant groeit als een malle met héle grote bladeren, super mooi. Alleen die bladeren worden nu te zwaar want de hele plant gaat hangen. Iemand met tips? Kwestie van tijd of die mooie bladeren gaan knakken
Edit: zie nu dat zebraplant een hele andere plant is. Haha olifantsoor bedoel ik dus
Zebrina bedoel je
Maar gewoon even van die stokjes of bamboestokken bij de plant er in zetten en met klemmetjes de takken vast maken aan de stokjes. Dat zou denk ik al wel genoeg steun moeten geven.
Heb geen tips, maar wat een prachtige plant. Wat is de naam?
Zeker Ik ga zo even op onderzoek uit.
Ondersteunen zoals @MACdonalds zegt, maar meestal is het een teken van te weinig licht of te weinig water. De stam zou een blad moeten kunnen dragen iig!
@Twijfelaar dit is volgens mij een ficussoort waarbij het normaal is dat de stam “verhout”. Ik zie het niet zo goed, maar ik denk dat dat aan de hand is. Of denk je iets anders?
Oh zonde! Maybe hoger afknippen en proberen te stekken? Ik vind ficussen sowieso bitches
Ik heb deze twee keer gehad en twee keer verzopen
Ik denk dat het een Clusia is! Ik zoek nog wel even verder want de clusia’s die ik online vind hebben rondere bladeren.
Is het niet een elastica tineke?
Ik heb dit ook met mijn zebrina. De plant is echt enorm geworden in korte tijd. Maar hangt ook. De plant staat voor het raam en ik heb idee dat ik de plant behoorlijk wat water geef.
Dat zou een schok voor me zijn want die plant heb ik toevallig staan en die is heeel anders. Dit plantje is echt mini! Ik heb hem al jaren, ik denk dat het zelfs een van mijn eerste plantjes is geweest. Mijn ficus elastica tineke groeit rap en deze op de foto amper. Hij groeit trouwens van die ‘staafjes’ zoals ik gewend ben van peperomia’s.
Edit: Goh, fijn dat ik er zelf zo lekker bij ben. Het is natuurlijk een peperomia.
Help! Ik heb twee plantjes waar ik echt niet meer weet wat ik ermee aan moet
Deze, een muehlenbeckia complexa volgens de app die ik gebruik, kreeg ik op z’n zij geleverd dus de helft was verzopen, heb 'm gesnoeid maar er groeit dus niks terug haha. Zal ik 'm in een kleiner potje zetten?
Dit schildpadplantje (wederom, volgens de app) sterft omgekeerd: eerst bij de wortels en dan pas de rest

Inderdaad peperomia obtusifolia variegata. Zou de stam afknippen tot waar het niet rot is en dat op water zetten.
Ik heb deze plant ook en voor mij blijft het nog een beetje een mysterie. Als ik jou was zou ik goede delen afknippen en stekken want dat kan heel goed bij deze plant en hij groeit als een jekko! Je kunt er dan voor kiezen om helemaal opnieuw te beginnen of de bovenkant van de plant op te vullen.
Oh dit is prima hoor! Hangen mag, knakken niet
Heb enorme ruzie gehad met het schildpadplantje, zelf uiteindelijk m’n huis uit gegooid. M’n vader heeft hem kunnen redden door echt veel water te geven zodat de grond vochtig blijft.
Ik kom net terug van vakantie en had van tevoren twee planten die trips hadden helemaal ingesprayed met spuritz r. Ik kom net thuis en het eerste wat ik doe is even kijken hoe het ervoor staat. Wel twee bladeren van mn monstera geel geworden helaas, heb er nu in totaal echt zeven vanaf gehaald waar veel trips op zaten of die geel geworden waren. Maar mn vriend is gelijk met alle liefde nog een spuitronde aan het doen nu en alle blaadjes echt zo aan het onderzoeken. Heel lief, hopelijk helpt deze plantenliefde om ze weer de oude te maken! Wel nieuw blad gelukkig, dat is altijd fijn
Edit: hahaha ik hoor hem nu Sterf trips, laat mijn plantjes met rust