Ok, ga ik ook een nieuwe pot kopen! Dank je!
Mag je plantenvoeding geven aan een post verpotte plant (Grotere pot met nieuwe potgrond)?
Zit er voeding in de potgrond? Meestal voor 3-6 maanden. Dan is voeding sowieso nog even niet nodig.
Er staat op ‘verrijkt met meststof’ dus denk het wel
Waarom wordt mijn vetplant grijs en sterft het blad langzaam af? Ik geef echt om de paar weken maar water. Ik zelf dacht aan schimmel! Klopt dat?
Dat is een woestijnroos en mijn ervaring daarmee is niet zo goed. Stierf bij mij ook ineens. Mijn gok zou zijn dat je toch te veel water hebt gegeven. Plant slaat water op in zijn bladeren en heeft daardoor weinig nodig.
Edit: Ik vind de bladeren overigens juist een beetje dun en schrielig ogen alsof hij staat te springen om water. I’m so lost! Hoe is het met het nieuwe blad?
De mijne had dit ook, maar heb hem nu in de volle zomerzon staan in het keukenraam en hij trekt weer helemaal bij. De kapotte bladeren heb ik er zachtjes afgetrokken.
edit: ik geef mijne ong 75ml water per week, dus misschien ook meer water?
Thanks! Ik heb hem eerder wel voor het raam gezet en dat deed hem goed ja! Ik geef miss 50 ml per 3 weken echt een stuk minder
@Twijfelaar de nieuwe blaadjes staan juist fier rechtop! En veel andere bladeren voelen ook nog stevig aan.
Heeft iemand wel eens een stromanthe gestekt op water?
Ik weet niet wat voor plant dit is, maar ik weet wel dat ie van veel zonlicht houdt. Hij stond namelijk eerst vrij donker, hij had zowat het loodje gelegd daar en ik heb toen 3 stekjes kunnen redden. Deze in de zon gezet en binnen een maand aan alle kanten baby’s erbij, die ik ook weer heb gestekt en uiteindelijk bij elkaar in een pot hebben gezet en nu gebeurt dit
Elk stekje begint nu van deze bloemetjes te creëren
Wat een mooie!
This is the kind that het niet zou overleven bij mij.
Ah dankje, dat is m inderdaad!
@Twijfelaar maar hij is heel makkelijk! Veel zon en weinig water en hij is happy
Weinig is zo relatief, waarschijnlijk geef ik toch te veel water
Ik heb vandaag eindelijk mijn eerste hoya aan mijn collectie toegevoegd! Een carnosa tricolor. Ook nog een peperomia verticallata want die staat qua kleur er mooi naast vind ik. En als ik er dan toch was, nog een epipremnum aureum marble queen. Ik had al een gewone aureum die het erg goed doet dus deze gaat hopelijk ook hard groeien.
Wat bedoel je, je ruikt hem? Naar wat ruikt ie?
Mijn plant heeft gele bladeren maar wel een baby, komt dit door de zon of zorg ik niet goed voor haar?
Mijn bananenplant zit onder de wandelende beestjes. Weet iemand wat dit zijn en hoe ik er vanaf kom? Is dit schadelijk voor mn andere planten of katten of iets?
Spint denk ik? Plant afzonderen en googlen voor de remedie!
Waar koop je spagnum? Hier bij het tuincentrum hebben ze het niet en ik bestel liever niet via internet. Ik heb wel perliet gevonden. En wat voor schors gebruik je? Gewoon boomschors?
Ik heb trouwens nog een nieuwe monstera variegata gekocht Ik was bij de GG en die waren zo mooi en die man gaf heel uitgebreid advies.