Argh, ja inderdaad ! Klinkt als een fulltime job om dat te bestrijden.
Ik bestel het iig via internet. Ik ben benieuwd naar zn advies!
@Klikhier dank je wel! Is helaas niet echt in de buurt. Ik probeer nog wat andere tuincentra hier.
@Kauai hij gaf aan dat ik beter een plant kon kiezen met meer gevlekt, i.p.v. een halfmoon (zoals m’n 1e monstera). Hij zei ook dat je goed moet kijken naar de grond als je hem koopt en of hier perliet in zit, want dan is het van een betere kweker. Hij gaf aan dat je gedestilleerd water moet gebruiken en regelmatig sproeien. Ik vond het fijn dat hij uitgebreid de tijd nam om alles uit te leggen en dat je merkte dat hij er veel plezier in heeft. Veel tips kende ik al, maar fijn om dat nog een keer te horen.
Ja daar idd, maar ik heb er een van €90. Ze hadden er maandag 4 staan. Die van €300 zag ik ook, maar dat vond ik te veel haha.
Sproeien doet niet zoveel, en gedistilleerd water zit niks in dus dan zou je wel aan de gang moeten met voeding. Veel plezier met je nieuwe variegata
Dank je wel! Welke voeding adviseer je? Ik heb nu van Pokon een kamerplantenvoeding, maar misschien is er een meer geschikt voor de variegata?
Ik heb ook voeding van pokon en ik sproei niet maar heb wel een luchtbevochtiger en mijn variagata is booming!
Dit is de beste voeding die ik ben tegen gekomen. Er is niet een bijzondere speciaal voor variegata. En je zou ook gewoon met normaal water In de weer kunnen.
Sommige mensen laten planten verzorging zo moeilijk overkomen met een enorme eisen lijst. Maar in praktijk hoeft het vaak niet, mijn variegata ging het pas goed doen toen ik hem ging negeren.
Sproeien doet niks voor de luchtvochtigheid, dan kan je beter een humidifier neerzetten.
Ik zag het laatst bij de Hornbach liggen (spagnum).
Wat voor luchtbevochtiger hebben jullie? Ik ben aan t kijken voor zo’n geurstokjes, maar daar komt amper wat vanaf natuurlijk. Maar mijn kamer is niet groot genoeg voor een grote bevochtiger.
Ik heb die van Amazon basic, is een simpel top ding!
Een Clean Air Optima.
Ik ben ook zo in m’n nopjes met deze, m’n calathea orbifolia
Hij begon prachtig, deed het ook vrij lang erg goed en toen ineens overal bruine randen en vlekken op de bladeren
Ik snapte er niks van want er was niks veranderd qua plek, water, oid. maar het werd gelukkig ook niet erger. Toen heb ik een paar van de meest bruine bladeren er maar afgeknipt en nu zie ik dit, allen (even afkloppen) vooralsnog zonder bruine randen!!
En daarachter komen er gewoon nog 2 bij
Ik hoop dat ie weer net zo happy wordt als op die eerste foto want het was echt m’n trots, haha
Ik had net mijn dieffenbachia uit zijn quarantaine gehaald en tussen de andere planten gezet. Heeft ie nog steeds trips Ik hoop maar dat de andere planten nu ook niet besmet zijn, want dat zou echt balen zijn. Ik zie nog niets, maar goed, eerst bewoog er op de dieffenbachia ook niets
.
@Plantengekkie Geen, haha. Misschien zou het wel handig zijn, aangezien ze hier op de zolder staan.
Misschien te zwaar aan het worden? Het is een klimplant, daarom is het aan te raden uiteindelijk een mosstok in de pot te stoppen
Als dit mijn plant was zou ik een grotere pot regelen of, als het nog kan, de plant dieper in de huidige pot plaatsen. Ik heb het idee dat-ie gewoon wat stevigheid mist vanuit de aarde. Daarnaast klopt het wel dat een monstera graag leunt op een mosstok, als ik de hoeveelheid stengels zo zie zou je dat al prima kunnen doen.
@Lula dank je wel voor de tip! Heb het vandaag gelijk gehaald bij ze.
Links van de intratuin en rechts van GG. Ik heb bij links het bruin zoveel mogelijk weggeknipt.
Welk type? Ik kijk even bij coolblue en zie er tig met nogal wat prijsverschil
Ik heb zo te zien de CA-605.