Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Oh nee echt? Ik verzuip altijd m’n planten en had m juist gedownload om dat te voorkomen :grimacing:

Groeien je planten nog altijd zo goed? Ik ben aan het overwegen het te proberen haha

Hoya Bella :smiling_face_with_three_hearts:

34 likes

Eindelijk een baby :heart_eyes:

11 likes

Ja! Ik vind het een aanrader. Heb voor de vorm ook een beetje bij het water voor m’n tuinplanten gedaan en zelfs die schieten de lucht in.

1 like

Ik had iets van 3 maanden geleden een mini alocasia black velvet bij de intratuin gekocht met twee bladeren eraan. Maar iedere keer als er een nieuw blad aan komt stoot ie er eentje af. Echt een bitch. Bij mijn zebrina kan ik dat nog wel aan want dat is een grote plant, maar had het zo leuk gevonden als deze wat groter zou worden :pensive:.

Ik heb dit bij mijn zebrina ook echt 1,5 jaar gehad, nooit meer dan 3 bladeren. Maar nu maakt hij opeens constant nieuwe bladeren, en blijven de oudere ook gewoon zitten! Ondertussen wel verpot naar een grotere pot, had het idee dat dat wel hielp. Dus misschien komt komt dit bij je black velvet uiteindelijk ook vanzelf wel…

Ik heb ook een mini black velvet gekocht afgelopen week, heel benieuwd hoe deze zich gaat ontwikkelen haha

Dat had mijn pannenkoek stekje ook, dat is anderhalf jaar een stekje gebleven met drie bladeren. Toen was ik er klaar mee en heb ik hem weggedaan :no_mouth:

Als het goed is is dat gewoon schimmel. Je kan de bovenste laag aarde weghalen en nieuwe bijvoegen maar de kans bestaat dat het gewoon terugkomt. Dit gebeurt als de grond te vochtig is en blijft geloof ik. Mijn planten hebben dit ook weleens.

Dit had ik laatst ook! Is inderdaad schimmel, heb zelfs een paar paddestoelen weg moeten halen :see_no_evil:

Uhhhhhh wellicht staan de twee los van elkaar maar toevallig is het wel. Wat die beestjes zijn, geen idee…

Trips @tijgerlelie.

@tijgerlelie kijk hier even en wat naar boven (edit: het bericht waarop ik antwoord)

Is dat gelige in de grond ook trips?

1 like

Geen idee. Heb ik nog nooit eerder gezien.

Gezien de hoeveelheid op je plant denk ik wel dat je andere planten ze ook hebben. In de avond kun je ze vaak beter zien en de volwassen trips zijn bruinig/zwart en iets groter. Zou goed kijken en sowieso is de trips niet in een keer weg van je plant. De larven en eitjes zitten in de pot grond. Trips zijn echt heel vervelend en lastig om helemaal weg te krijgen als je ze eenmaal hebt.

Dat gele is sowieso schimmel, ik heb ook zo’n plak zitten in m’n scindapsus. Ik las dat schimmels leven van bacteriën in de grond en niet van je plant dus dat het geen kwaad kan. De desbetreffende plant groeit ook super goed

Even een foto maken voordat ik hem weer ga bij knippen. Dit was één van mijn eerste planten die ik ong 2 jaar geleden heb gekocht.

22 likes

9 likes

@Twijfelaar en @Appelflap, hoe blijven die planten bij jullie zo blij ondanks dat ze zo lang worden? :blush: