Lang shaggie eigenlijk? Haha!
Hahahaha wordt een dure mospaal
En te abonneren! maar slim idee, sla hem op
Ik heb vandaag kei leuke plantjes binnen gekregen in de kneusjesbox. Ik heb er dus eentje, maar weet niet precies wat voor plant dit is. Ik heb de picturethis app en die zegt het ene moment dat het een pannenkoekenplant is en het andere moment een waterhyacint. Wat denken jullie??
Peperomia?
Peperomia polybotrya (ook wel raindrop). Persoonlijk vind ik deze leuker dan een pannenkoek
Ik ook en hij doet niet zo moeilijk haha
Inderdaad! Hij vind alles wel best, stekt super makkelijk en geen gedoe met beestjes. Top plantje
Shiiiit ik heb dus trips en al mijn plantjes zijn aangetast. Ben nieuw in de planten en heb het dus niet op tijd gesignaleerd. Morgen maar als een speer bestrijdingsmiddel halen en hopen dwt het werkt.
Uugh, met de warmte afgelopen week lijken de trips wel verdrievoudigd terwijl ik het een beetje onder controle leek te krijgen. Ik heb nu ecokuur (de spray en capsules) besteld om dat eens uit te proberen. Tot nu toe heb ik voornamelijk neemolie gebruikt maar gezien de trips niet wegblijven wil ik nu even wat anders proberen. Is het überhaupt mogelijk om permanent van deze rot beestjes af te komen?
Kijk echt heel erg uit met die capsules!!! Gebruik ze zeker niet op teveel planten.
Of je moet andere hebben dan ik ooit had, maar die ecokuur capsules zijn op basis van knoflook en je hele huis gaat ernaar meuren! En dan ook echt je hele huis!
De planten nemen die capsules op en gaan dan zelf ook knoflook uitwasemen.
Ik hou echt echt van knoflook maar dit was niet normaal. Weken en weken rook alles, inclusief ikzelf maar die fucking knoflook. Heb zelfs m’n gordijnen gewassen!
Bedankt voor de waarschuwing! De planten staan gelukkig in een kamer waar ik niet dagelijks urenlang ben maar ik zal het gebruik van de capsules voor de zekerheid beperken tot de meest aangetaste planten. Ik hou ook van knoflook maar dit klinkt wel heel heftig.
Ja zeker even oppassen. Ze werkten trouwens wel goed. M’n planten waren beestjesvrij.
Denk ook wel dat ook alle andere beestjes in een straal van zo’n meter rond mijn huis weg waren. Zelfs een atoombomresistente kakkerlak zou moeite hebben met die walm
Een aantal bladeren van mij bananenplant krijgen bruine plekken aan de zijkant? Zelfs een blad wat nog moet ontrollen heeft al een bruin stukje! Hij staat niet in te felle zon (krijgt wel redelijk indirect zonlicht) en staat ook niet op een plek waar er tegenaan gestoten wordt. Ik ontdek er geen beestje op en mijn moeder de plantenvrouw ook niet en zij heeft geen idee waar die plekken van komen.
Iemand hier enig idee? Moet ik ‘m misschien wat pokon geven of meer/minder water?
Ja ze kunnen juist heel veel zon hebben dus misschien ontbreekt het m een beetje daaraan? Bruine randjes horen wel een beetje bij een bananenplant maar niet bij nieuwe bladeren lijkt me
Ik heb nieuwe plantjes gekocht en gelijk een grote planten-door-schuif-verpot-actie gedaan, helemaal blij weer met de nieuwe indeling. Eindelijk een mosstok en grotere pot voor mijn monstera.
Een van mijn nieuwe aanwinsten is de Kalanchoe thyrsiflora, maar tijdens het vervoer op de fiets een blad gebroken. Kan ik deze nu gewoon in de grond zetten om te stekken, zo:
Of zijn er betere opties?
Als bonus ook even een foto van mijn monstera:
Hellohello,
Ik heb 4 nieuwe planten en kan niet helemaal vinden hoeveel water ik ze moet geven. Ben altijd bang dat ik ze dood laat gaan, dus ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn en hoeveel jullie denken dat ik moet geven.
Het gaat om een pannenkoekenplant, een waringin, een drakenklimop en een peperomia (thanks trouwens @Merrow @Orchid voor antwoord op welke plant het was haha)
Of misschien luchtvochtigheid? Beetje sproeien houdt een banaan wel van.
Dat ben ik de laatste tijd sowieso meer aan het doen! Na wat spint op andere planten . Heb ‘m nu in elk geval op een vensterbank met veel zonlicht in de ochtend gezet en dan blijf ik braaf bezig met de plantenspuit
Die app is echt de manier om je planten zo snel mogelijk te verzuipen @M0nan als je die gaat gebruiken zou ik m alleen voor de dagen aanhouden en dan max de helft water geven