Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Hebben wij wel dezelfde vraag ik me nu af😅
Ik had ook geen zaadjes, maar langvormige knolletjes.
En dit is hoe een sprietje eruitziet als ie zich net laat zien:

@Merrow Bij Wildernis gekocht! Je krijgt 15 knolletjes en ze raden 5 knolletjes per potje aan. Volgens mij kun je ze online ook bestellen.

1 like

Heeft iemand tips om een stekje te versturen? Ik krijg een pannenkoekenplantstekje gestuurd per post. Kan dat gewoon in een envelop? Of liever een brievenbus pakketje? Dat laatste is namelijk duurder dan gewoon een plantje kopen

Ik krijg deze week mijn kneusjesbox! Het werd tijd het hier wat groener te maken. Erg benieuwd wat ik ga krijgen en of ik ze in leven kan houden.

1 like

Dankjewel! Ik ga zo eens kijken of ik daar online kan bestellen. Wil ze naar een vriendin sturen :smile:

1 like

Ik hoopte stiekem al dat iemand dit zou vragen want ben zo blij met ze haha. Ga straks uitgebreid foto’s maken!

@Vampire Was een aardig grote doos ja!

2 likes

Afhankelijk van hoe groot het is misschien in een luciferdoosje/cd-doosje in een envelop?

@Marsepein Zo’n schattig plantje! :heart_eyes:

1 like

Stekjes versturen kan doorgaans prima maar ik denk dat je met een pannenkoekplant nu net bij uitstek een wat lastigere plant hebt om te versturen in een envelop. De plant is ook echt niet duur trouwens dus misschien kan je deze beter gewoon kopen of ophalen.

@PizzaFunghi Even in een spoiler want meerdere foto’s. Ze zitten nu alleen nog in lelijke potten van m’n moeder maar om nou 12 nieuwe te kopen haha, dan is die box in ene niet zo goedkoop meer

foto's kneusjesbox

23 likes

Die planten zien er mooi uit toch? Niks kneusjes. Raar hoor.

1 like

Die kneusjesbox bestaat niet per se alleen uit kapotte plantjes, dat was het originele idee en toen kwam de crisis. Nu zijn het ook planten die niet verkocht worden bij tuincentra etc. Dus het zijn niet allemaal fysieke kneusjes maar ook een paar mentaal gekneusden.

19 likes

mentaal gekneusden aahhww

1 like

Ik word zo blij van m’n planten die allemaal nieuwe bladeren krijgen! Nooit verwacht dat ik zo blij over planten zou praten

8 likes

Ik heb toen ik in het buitenland was al mijn planten bij mijn moeder gelaten, maar zij is altijd veel te enthousiast met water geven dus de helft is verzopen. Ze heeft dus zelf ook alleen maar planten die van heel veel water houden haha.
Nu heb ik de planten die het zwembad wel overleefd hebben vandaag allemaal nieuwe hydrokorrels en potgrond gegeven en sommige ook een grotere pot. Hopelijk komen ze er zo een beetje overheen.

2 likes

Ahhh dit verklaart een hoop! Mentaal gekneusd :sob: Hopelijk kan ik ze over hun trauma’s heen helpen, arme schatjes

Vond jouw foto zo leuk. Toevallig stond er een op marktplaats dus ben nu ook trotse eigenaar :grin:

Hij moet nog wel naar een ander potje.

4 likes

Ahh zo leuk! En wat slim om op marktplaats te kijken!

1 like

Ik krijg mijn box de 24 (hoop ik, nog niets gehoord). Kan niet wachten nu ik al jullie foto’s zie! :dancer:t2::dancer:t2:

Als die mask ineens groeit gaat-ie haaaaard. Bij mij wel althans. Ik heb de mijne nu helemaal uit elkaar gehaald zodat de afzonderlijke delen kunnen wortelen.

Jaa kreeg net ook al een mail dat de mijne morgen komt. Ben benieuwd of we dezelfde plantjes krijgen.

Wow ik ben blij! Heb 10 planten gekregen :star_struck:
alleen die rechtsonder is een beetje gehavend, maar denk dat het komt door de reis.

17 likes