Ik ben ook op zoek en het lijkt of de welkoop ze in de winkel heeft. Ik ga morgen kijken.
Helaas trips in huis én rouwvliegjes!!
Ik ben ook op zoek en het lijkt of de welkoop ze in de winkel heeft. Ik ga morgen kijken.
Helaas trips in huis én rouwvliegjes!!
Bij bio bestrijding hebben ze aaltjes/roofmijten die ze als het goed is allebei aanpakken. Heb ik gister toevallig besteld.
Love it!!! Binnenkort even wat bestellen (heb eigenlijk al teveel planten maar heb weer mooie dingen gezien )
Mijn Alocasia Black Stem heeft net een nieuw blad gekregen, en nu is een van de andere bladeren een beetje sneu. De randen lijken wat gelig te worden en hij hangt wat meer.
De plant heeft geen natte voeten, dus mss is het toch te weinig licht? Al doet 'ie het verder dus wel goed en de andere 3 Alocasia’s ook… Iemand een idee?
Heb hem zojuist een goede soak gegeven en staat nu uit te lekken. De rest van de bladeren ziet er zo uit trouwens
Is het het oudste blad? Ik denk dat ie langzaam naar de bladerenhemel gaat.
Daar zat ik ook nog aan te denken idd, ik wil 'm niet kwijt
Ja is lastig he! Ik fluister meestal tegen ze dat ze een fantastisch blad waren
Ik heb losse monstera stekken laten wortelen, gisteren in de grond gezet. Hoop echt dat ze het gaan doen! Iemand nog tips/ervaringen?
Nou mijn Hawaï Palm heeft dus bladluis. Nu snap ik waarom alle bladeren aan het afsterven zijn
Die stekken zien er goed uit. Komt vast goed! Met voeding kan je de stekken nog wel helpen.
Thanks! Ja ik hoor vooral dat de grond vochtig moet blijven omdat de wortels uit water komen, maar de grens tussen vochtig en natte voeten is soms lastig mag ik nog wel voeding geven aan deze plant nu het november is?
Ik zou zelf geen voeding geven, je stekken zien er prima uit. Naast dat het al november is kan je de wortels ook verbranden met voeding, zeker gezien ze net uit het water komen. Mocht je ze toch iets willen geven dan zou ik echt 1/4 geven qua dosering.
Geen voeding geven aan net gewortelde stekken. Daarmee kun je de wortels verbranden.
@shortandsmiling wow, wat een dikke en grote wortels weer! Ik zou hem wel verpotten, maar weet niet of dit in november nog verstandig is?
Ik heb net al m’n planten behandeld met de aaltjes. Ik hoop dat ik daarna snel van de trips af ben en dat het alleen bij m’n gewone monstera is gebleven.
Haha ja, je had hem in het voorjaar moeten zien, was nog erger dan dit
Ik zou wel ook de bladeren nog behandelen tegen trips met iets (spruzit of hoe heet het) en het niet alleen bij de aaltjes laten.