Het Plantentopic #2 (Deel 1)

ziet er goed uit hoor! even opletten of het erger wordt.

1 like

Mijn plant is met geknakte bladeren bij mij gekomen. Kan ik ze nog redden?
Probeer het bij het ene blad met washi tape maar heb voor de rest eventueel langere stokjes nodig.

Ik ben nu de goede uitlopers nog aan t stekken, maar vind het altijd zo sip :frowning: Dit was mn oudste plant

Ik heb toch maar aaltjes gekocht voor de trips op m’n monstera. Doe ik dat dan ook bij m’n andere planten gebruiken voor de zekerheid? Het komt woensdag binnen. Ik hoop echt dat het werkt, dit was m’n eerste plant.

Heb je een foto? Niet teveel water gegeven bijvoorbeeld?

Beetje late reactie, maar die verkoop ik zelf in mijn webshop.

Ik ben bang van niet! Zou even contact opnemen met de verzender.

1 like

Dank je!
Heb het al een tijdje geleden bij de Lidl gekocht.

Ik zou inderdaad al je planten behandelen. In een keer van die beesten af!

1 like

Aaltjes werken volgens mij ook preventief dus kan sowieso geen kwaad!

1 like

@Pinkbeliever en @Evenveel dank je wel voor jullie reacties! Dan ga ik ze in al m’n planten gebruiken, hopelijk ben ik er dan van af.

Geeft niet! Mag ik vragen hoe je webshop heet? Kan ook via pb hoor, als je dat fijner vindt :smiley:

Ik heb drie plantjes gekregen maar ik weet niet welke soorten het zijn. De achterste herken ik wel, een pannenkoekplantje. Weet iemand welke twee soorten de andere zijn en hoe ik ze alle drie het beste kan verzorgen? Het voorste plantje komt nog in een grotere pot, maar ik had zo snel even niks anders meer.

Die voorste ziet er voor mij uit als een dracaena en die middelste is - hoewel op mijn scherm mega overbelicht - volgens mij ook een dracaena.

Sorry dat komt door het zonlicht denk ik! Dankjewel, ik heb dracaena even opgezocht en daar lijken ze wel veel op!

Vgm niet, ik til ook elke zoveel dagen al mn binnenpotten even omhoog om te kijken of er water staat. Heb deze zomer wel paar rondes beestjes gehad en ik zie nu ook niets meer op de bladeren, maar ik gooide hem net weg (rip) en toen kwamen er nog allemaal vliegjes uit de potgrond :frowning:

Waar kopen jullie de aaltjes? In een tuincentrum of een website?

In een tuincentrum kun je geen aaltjes kopen. Ofja, wel afrekenen maar vervolgens moet je het alsnog online bestellen. Dus je kunt het net zo goed meteen online bestellen.

1 like

Ik denk dat de middelste een graslelie is !

2 likes

Dat was ook mijn eerst ingeving ja!

1 like